Monday, 9 July 2012

Blog Chedet : Rakyat Kelantan Gila, Taksub Dengan Nik Aziz. Sanggup Minum Air Basuh Kaki Mereka!!


Kami berpendapat sejak akhir-akhir ini, sudah kerap kali Tun Dr. Mahathir tampil di media menjadi pemerhati dan memberikan komen balas mengnai isu-isu semasa di Malaysia ketika ini dan tidak lupa menyampaikan beberapa panduan serta nasihat sebagai persediaan kepada parti Barisan Nasional secara keseluruhannya sebelum menghadapi Pilihanraya Umum ke 13 yang mana tempoh matangnya semakin lama, semakin mengecil.

Termasuklah antara pemerhatian Tun Dr Mahathir atau lebih dikenali sebagai Chedet beranggapan harapan parti yang pernah dipimpin selama tempoh 22 tahun lamanya iaitu parti Barisan Nasional untuk  memerintah negeri Kelantan hanya anggan semata tidak sama sekali boleh menjadi realiti disebabkan mentaliti rakyat kelantan sendiri…..

Rakyat Kelantan Chedet Blog Chedet : Rakyat Kelantan Gila, Taksub Dengan Nik Aziz. Sanggup Minum Air Basuh Kaki Mereka!!
Sumber Asal : Chedet
 
Berdasarkan ulasan dan coretan Chedet di laman blognya memberikan beberapa ciri yang ada pada rakyat kelantan sehingga menyukarkan usaha parti Barisan Nasional untuk menembusi kubu PAS di Kelantan. Antara sebabnya ialah :
  1. Rakyat Kelantan terlalu taksub kepada pemimpin mereka ini (pemimpin PAS termasuklah Nik Aziz) diibaratkan seperti sanggup minum air basuh kaki pemimpin mereka
  2. Rakyat Kelantan sukar untuk mengakui kebenaran walhal Chedet merasakan yang mana rakyat Kelantan sedar keraguan yang timbul perbuatan pemimpin PAS

Nik Aziz Mahathir Blog Chedet : Rakyat Kelantan Gila, Taksub Dengan Nik Aziz. Sanggup Minum Air Basuh Kaki Mereka!!Di atas ini adalah pendapat Chedet terhadap rakyat Kelantan yang terus dinaungi oleh kerajaan PAS selama tempoh 22 tahun sejak tahun 1990.

Di sini, ada baiknya kami ingin terus bertanya pula kepada rakyat Kelantan amnya dan rakyat Malaysia umumnya tentang kebenaran disebalik kenyataan yang dilemparkan oleh Chedet. Adakah ia sebenarnya ada asasnya dan kebenrannnya atau ia hanyalah sekadar pemainan persepsi semata?


4 comments:

  1. sudah la org tua ! mahathir org pertama akan dibicarakan bila PR masuk Putrajaya...Org tua ni byk membawa kerosakan kt Malaysia...

    ReplyDelete
  2. kerosakan ape?? aku xphm kerosakan ape? akal fikiran? akal fikiran tu rosak sebab diri sendiri dan didikan yg ko terima dari kecik... kerosakan ape? paham x dengan konsep tamadun? klu ko xleh terima dengan tamadun yg TUN M buat ko leh duk tempat lain... ko xpenah tau ke menuntut ilmu tu mmg diwajibkan dalam islam.. kerosakan ape yg di buat? ko ni yg dah rosak akal....

    ReplyDelete
  3. kes perwaja steel,,kes forex bank negara,kes PKFZ yg berfakta dan dibicarakn di makhamah dan byk lg kerugian pada negara tak tahu baca lah sendiri mudah,,mamak keling ni lah pakat dengan siam kafir rela salur minyak naik di songkla,proses d gurun kedah sbb nk nafi hk kelantan,,naik minyak d ternggganu lalu ke johor>melaka proses d gurun kedah,sedangkan minyak hak kelantan,,tak tahu la aku nk xcakap ap lg mamak keling ni byk prabih duit negar dr jana duit,,ramai yg kena bodoh dkt mamak keling ni dok trimak sih kat dia,,tp ramai yg tak sedar petronas 70% hasil negar tp xda sapa ingat jasa ku-li yg tubuh petronas,,satu lg mamak keling ni la penyebab UMno diharamkan,,yg kau dok ouja2 tu bukan umno yg merdekakan malysia tp umno baruyg mamaka keling tubuh,

    ReplyDelete
  4. Org kelantan..minyak tu hak negara..kelantn mane kuar duit...tau nk duit free jer..cuba muhasbah diri haa haa

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)