Sunday, 1 July 2012

Ning Baizura akan join PAS?

Oleh :Debik Kermik
Ning Baizura Join PAS ?

Rilek bhai , rilek .. berita ni masih diperingkat ura ura. Dan orang yang menyampaikan ura ura ni bukan orang sembarangan.. Naib Presiden PAS sendiri iaitu Salahuddin Ayub dalam ucapannya bersempena Jamuan Makan Bersama Tok Guru di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kempas, Tampoi baru baru ni ..

Wa sangat konfiden, khalayak sangat kenal dengan kelibat yang bernama Ning Baizura ni. Perjalanan seninya memang tak pernah lekang dengan gossip dan kontroversi dan wa langsung tak berminat nak menyentuh pasal perkara tersebut. 

Sumber : Sinar Harian


Namun, jika berita yang disampaikan oleh Naib Presiden PAS ini betul, alangkah besar kesannya pada senario semasa hari ini apabila artis artis semakin menunjukkan kesedaran dan inginkan perubahan kepada yang lebih baik dan Ning Baizura bakal menjadi contoh yang signifikan.

Dan jika ia benar benar terjadi, ia akan menjadi satu titik tolak kepada satu anjakan paradigma kepada artis artis lain untuk mula keluar dari kegusaran untuk menyatakan pendirian politik masing masing hanya kerana alasan takut periuk nasi bakal terancam jika berbuat demikian. Jika Ning Baizura pun boleh berubah mengapa yang lain tidak ??

Apapun perkara ini masih lagi belum pasti dan masih diperingkat spekulasi. Namun jika terjadi, wa ucapkan Tahniah dan Ahlan Wa Sahlan kepada beliau.

Nota : Wa tak dapat bayangkan serangan peribadi yang bakal dilakukan oleh chai chai ameno jika Ning Baizura ingin berubah dan menyokong PAS. Jika serangan gilababi kepada Abby, Bob Lokman & Hairie dijadikan contoh, bayangkan cemana chai chai ini bakal meroyan nanti.

-ghaflah.blogspot.com

13 comments:

  1. kesian la kat mangkuk-mangkuk mcm afdlin sauki,johan dan yg seangkatan dgn mangkuk-mangkuknya yg anti pr & bersih !bukan main punya kutuk bersih barua aflin dgn johan tu ,nanti habislah semua artis kalu masuk pr tinggal la tenuk,cipan & lembu kondo saja ;)

    ReplyDelete
  2. Aflin dan johan anti pr pun tak pe .....sebab mereka tu kawan (teman) masa ketawa je......kawan masa ketawa ni mudah didapat ..tepi jalan bersepah,,,,,teman masa menangis memang sukar dicari, ning da boleh pikir

    ReplyDelete
  3. wow!!! berita baik buat Mat Sabu, Badrul Amin, Azmin Ali and Sheikh Anwar Brahim....cukup 4 orang utk memenuhi impian Ning...wakaka....

    ReplyDelete
  4. elok bebenor kalau jadi kenyataan...dunia hiburan akan lebih bermoral..

    ReplyDelete
  5. pukimak lu..coment x da unsur sex x sah la pencacai umnoporno ni..ptuiii

    ReplyDelete
  6. Wah... Mencarut plak org pr ni!... Oppss! Lupa... Nik ajis ckp x salah mencarut.... Hmmm.

    ReplyDelete
  7. Anak buah nik ajis mmg suka mencarut..tgk plak nik ajis camne..keje mencarut n sumpah seranah org je kejenye..ulamak taik kuda tu namanya..haha

    ReplyDelete
  8. Pencacai PR kan kegemaran dorang mencarut,x puas ati ckit nak mencarut carut...

    ReplyDelete
  9. Anon 17:11,

    Jika kamu seorang Islam,cukup lah setakat kamu tidak menyukai mana2 parti politik tapi jgn sampai membenci ulamak. Adakah kamu rasa kamu akan selamat didunia dan akhirat jika ulamak dihina dan dicaci

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEREKA YANG MENCACI ULAMAK SEPERTI MEREKA MENCACI KEPUTUSAN ALLAH, MEMBENCI ISLAM. MUNGKIN TUKANG COMMENT BUKAN ORANG ISLAM,ATAU DAH KELUAR DARI AJARAN ISLAM

      Delete
  10. ish tak baik kutuk ulama yg diiktiraf ALLAH... Nanti dapat bala..tak pasal2 korang ni kalau benci islam, jangan lah sampai nk caci islam, caci ALLAH, caci apa yg ALLAH DAH PUTUSKN.. JAGA2 KERAJAAN AKAN BERGADUH DENGAN ALLAH -KATA AL-QURAN-

    ReplyDelete
  11. Nanti PAS kena main je dengan artis2 ni. Tak terpikirkah ini semua permainan UMNO? Nasarudin Mat Isa dan Hasan Ali boleh kencing kat PAS, nikan pula Ning Baizura. PAS jangan cari penyakit, tak payah sebok2 dengan artis2 ni.Buat kerja saperti biasa, tak perlu artis

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)