Sunday, 1 July 2012

Wajah-wajah kuat kencing!

Oleh: accudo

Dah nak buat macam mana, peneroka-peneroka Felda yang totok rela dikencing maka puak-puak ini kencing arr.... 


ANAK dah cakap, jangan sokong, nanti kena kencing! Eh tak nak dengar! Seronok sangat menadah kencing puak-puak yang memang sedia dimaklumi kuat kencing terutama yang pendek tu!

Kalau dah ya bodoh, janganlah bagi orang tahu kita tu memang bodoh! Pakat-pakatlah tanya ANAK atau anak-anak atau sesiapa yang ikhlas nak membantu. Eh tak...lebih percaya kan orang lain daripada ANAK...hah kan dah dapat, Isa pendek dapat ratus ribu, awak seronoklah dapatlah seco'it sebanyak taik gigi! Jadinya, apa nak dikatakan lagi, padan mukalah jawabnya sebab hendak sangat dikencing!

Artikel dipetik:


FGV hanya lebih 31 sen hari pertama
http://gayapeneroka.blogspot.com,
29 Jun 2012 
Saham FGVH mencatatkan premium sebanyak 84 sen kpd RM 5.39 pada dagangan pertama hari ini. Ini bermakna tiap unit hanya ada lebihan 31 sen (rm5.39-rm5.08 ). Kiralah berapa UNTUNG yg di war2kan.
800 unit x 31 sen = rm 248. Inilah jumlah untung berlipat lipat kali ganda yg dinikmati peneroka!

Isa Samad yg tak de seinci pun tanah, dapat 180,000 unit saham. Sokong dan ampu le peneroka pada Isa dan kroni2nya seperti Sabri Ahmad dpt 180,000 unit, Dr Omar Salim 150,000 unit, Dr Emir 150,000 unit.

Apapun, ANAK tetap konsisten menentang penyenaraian FGVH ke Bursa Msia. Warga Felda tidak boleh di perjudikan dengan pendekatan seperti ini kononnya utk membesarkan saiz pelaburan dan kecairan modal.

Memetik kata2 Tan Sri Ramli Ngah Talib, bekas MB Perak; kenapa diketika Johor, Pahang, Tgnu dan negeri2 lain ghairah melancarkan Amanah Saham Negeri tapi Perak tidak berbuat demikian; dia mengatakan cukuplah Amanah Saham Nasional sudah ada. Saya tidak mahu rakyat negeri saya menanggung rugi. Betul, Amanah Saham Negeri2 jatuh. Sekurang2nya saya berjaya menyelamatkan wang rakyat saya 
(wawancara dlm program 'In Person' di Astro Awani, siang tadi)

Biarlah orang kata ANAK kolot, tak mau transformasi, tolak kemajuan dll, yg penting kita ada prinsip. Kita bukan mcm Isa n kuncu2nya; yg berdegar2 cakap dgn peneroka, kami tak ada kepentingan apa2...

Tau2 dlm prosfektus FGVH...ratusan ribu unit saham. Itu yg nampak.
Seperti kata pelawak Ibrahim Pendek;....Sape yang kena!!!
— dengan Muzamal Mus dan Mohd FadZil.
Sumber:harakahdaily
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)