.

Monday 14 November 2011

PKR dedah penipuan baru polis terhadap Anwar

Pada arahan dari Umno, ketua-ketua polis telah mula menyatakan penipuan baru terhadap Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dalam usaha untuk menjatuhkan beliau menjelang pilihan raya umum mengejut secara meluas dijangka akan diadakan dalam tempoh 2 bulan akan datang, pemimpin-pemimpin PKR berkata pada hari Jumaat.

"Ini adalah satu percubaan baru dan terdesak untuk mendakwa dan memenjarakan, untuk menghentikan pergerakan reformasi politik dan ekonomi negara dan untuk menghalang Pakatan Rakyat dari memenangi kuasa persekutuan dalam pilihan raya umum yang akan datang," Naib Presiden PKR N Surendran memberitahu sidang akhbar pada hari Jumaat .

"Kami tidak akan teragak-agak untuk mengatakan bahawa UMNO dan BN merupakan dalang bagi penganiayaan politik terkini ini. Mereka telah berbuat demikian terhadap Anwar pada tahun 1998, sekali lagi pada tahun 2008 dan sekarang."

Pihak polis sendiri yang membuat laporan terhadap Anwar

Sivarasa Rasiah, Ahli Parlimen Subang, mendedahkan bahawa Anwar telah diminta untuk membuat kenyataan kepada pihak polis minggu ini tetapi beliau meminta supaya ia ditunda ke Rabu depan.

Walaupun pihak polis tidak menyatakan mengapa mereka mahu mengambil kenyataan beliau, MP PKR tersebut percaya ia berkaitan dengan pita seks Datuk T. Setakat ini, pihak polis hanya memberitahu Anwar bahawa mereka telah memulakan siasatan ke atasnya di bawah Seksyen 182 Kanun Keseksaan kerana memberikan “maklumat palsu untuk mencederakan orang lain”.

"Orang yang sama yang mengambil laporan Anwar berkenaan video seks, DSP S Shanmugamoorthy, membuat laporan terhadap pemimpin pembangkang dua bulan lalu," kata Siva,yang juga berada di sidang akhbar tersebut.

"Kami menjangka Umno-BN akan melibatkan diri dalam politik peringkat rendah untuk terus menghina Anwar kerana pilihanraya bakal menjelang."

Bukan beliau

Anwar telah membuat laporan polis terhadap pita seks 'Datuk T' selepas ia dipersembahkan kepada sekumpulan wartawan kanan secara senyap di Hotel Carcosa Seri Negara oleh sekumpulan pelaku tanpa nama yang akhirnya ternyata merupakan ahli Umno- Shazry Eskay Abdullah, Rahim Thamby Chik dan Shuaib Lazim.

Ketiga-tiga lelaki tersebut kemudiannya didenda kerana menyiarkan bahan lucah kepada khalayak awam. Walau bagaimanapun, mereka berkeras lelaki di dalam pita itu adalah Anwar dan sebab atas tindakan mereka adalah kerana mereka mahu mendedahkan perlakuan Anwar yang tidak bermoral. Mereka juga menuntut Anwar dan isterinya, Presiden PKR Wan Azizah, untuk meninggalkan dunia politik dalam tempoh seminggu jika tidak pita tersebut akan disiarkan kepada khalayak ramai.

Sepanjang siasatan polis yang pertama, Ketua Polis Negara Ismail Omar mendedahkan bahawa pakar-pakar audio-visual dari AS mendapati bahawa lelaki dalam pita tersebut adalah 99% Anwar. Walau bagaimanapun, reputasi pakar-pakar ini tidak disahkan dan tiada salinan telah diberikan kepada peguam Anwar.

Mereka yang telah melihat pita tersebut, yang telah disebarluas di sebalik pengharaman ke atas pornografi di Malaysia, berkata ia pasti bukan Ketua Pembangkang yang lebih gelap warna kulit dan mempunyai bentuk badan yang lebih kecil.

Selepas dua bulan sahaja, doktor Anwar dari Jerman, seorang pakar tulang yang terkenal, mengesahkan bahawa beliau mempunyai pergerakan dan kekuatan yang terhad pada bahagaian bawah badannya. Namun, lelaki dalam pita tersebut lincah dan bertenaga kuat dengan pelacur di dalam hotel.

Perhimpunan Umno

Tetapi di sebalik kehilangan kredibiliti, Umno perlu memesongkan perhatian dari masalah sendiri.

"Langkah terbaru ini adalah untuk mengalihkan perhatian daripada segala salah laku – pendedahan ‘National Feedlot Corporation’, bersama-sama dengan tuduhan-tuduhan lain berkenaan penyalahgunaan kuasa dan rasuah," kata Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli, yang turut hadir.

Memandangkan bahawa perhimpunan Umno dijadualkan minggu pertama bulan Disember, pemimpin PKR menjangkakan media arus perdana yang dikawal oleh BN untuk memainkan isu tersebut untuk membenarkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan sekutu beliau untuk mewajarkan tindakan mereka terhadap Anwar ke peringkat akar umbi parti.

Dalam Umno adalah beberapa puak dan Najib sendiri adalah berisiko disingkirkan oleh panglima perang. Sebuah buku yang bertajuk Kesilapan Najib, telah menyenaraikan beberapa kesilapan terbesar Perdana Menteri sejak memegang jawatan tersebut.Ini termasuk Liwat II dan pita seks Datuk T, kedua-duanya telah menjijikkan pemerhati tempatan dan global. Buku ini juga memanggil Najib untuk meletak jawatan sebelum pilihanraya di Malaysia.

"Sudah pasti, Najib dan kroni perlu untuk mewajarkan tindakan mereka dan berpura-pura mereka betul selama ini tetapi ia adalah pedang bermata dua," kata Rafizi.

Malaysia Chronicle

2 comments:

  1. KEBEJATAN PERINGKAT TERTINGGI MASIH BERJALAN LANCAR ! KITA MERANCANG ALLAH SWT MENENTUKAN TAPI PARTI SEKUTU APCO ARUS JAHILIAH PANDI KUTTY TETAP PERJUANGKAN KEDAJJALAN MEREKA TANPA HENTI DEMI KUASA ,PANGKAT & TEMBOLOK ,YA ALLAH LINDUNGILAH KAMI DARI SYAITAN YANG KENA REJAM (DAN SEKUTU NYA) !

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist