Tuesday, 20 September 2011

UMNO Mandrem, Pas Join DAP.

1)Ramai yg seronok nak tanya "kenapa PAS join ngan DAP?"
2)Bukankah dulu PAS kata gabung kena dgn Parti Islam jugak?
3)Apakah UMNGOK ini bukan Parti org Islam ker?


Tiga soalan yg dirasakan seronok bg puak umngok utk di tanya pd penyokong2 PAS....

Sebelum aku jawap ketiga soalan itu tadi.......
aku nak bg tau kenapa aku tolak umngok!!......

Aku tolak UMNGOK adalah sebab semua penyokong UMNGOK aku sifat kan sebagai BONGOK!
Mereka ada akal.......tetapi tak tahu yg mereka berakal.
Mereka ada mata......mata kepala ada tp mata hati buta.
Mereka ada telinga.....tapi tak mahu dengar kebenaran.

Okey sekarang aku nak jawap soalan.....

Soalan Pertama:
Kenapa PAS bergabung dengan DAP?

  • Sistem politik negara yg ada skrg tidak membenarkan mana2 parti membentuk kerajaan secara bersendirian.
  • PAS masih belum mampu untuk bertanding dan menang di semua kerusi parlimen.(umno pun tak mampu).
  • Perlu sokongan bukan melayu dan bukan islam utk membentuk kerajaan, mereka perlu di beri kuasa utk mentadbir urusan kaum dan agama mereka.
  • PAS dan DAP sependapat yg BN perlu di guling kerana terlalu jahat.(rasuah, kroni, akta parlimen rampas hak rakyat, rasuk polis, rasuk hakim, guna harta negara utk parti,)dan macam2 lg.
  • Bergabung utk bentuk Pakatan Rakyat yg mampu menumbangkan BN.
  • Kewajipan menumbangkan BN sgt besar kerana umno itu sesat lg menyesatkan.



Soalan Kedua:
Bukankah Dulu PAS Hanya Mahu Bergabung Dengan Parti Islam Sahaja?
  • Lebih 50 thn menunggu tiada parti islam di malaysia, yg mana bercita-cita islam habis di rembat umno di hantar ke jel, ISA & kubur.
  • Ahli PAS semakin hari semakin terbuka mata hatinya utk belajar cara Rasullah saw mentadbir (Piagam Madinah) utk realisasikan islam.
  • DAP & PKR sanggup tolak ansur & jauh boleh di percayai kerana umno jelas sgt kejahatannya & tak boleh lg di ubati.
  • Jika PAS terus menunggu, maka umno/bn akan terus menggila babi menjahanamkan negara dgn hutang, anjur maksiat, mengajak org islam lwn alquran & mcm2 lg
Soalan Ketiga:
Apakah Umno Bukan Parti Islam?
  • Umno adalah Parti Melayu bukan Parti Islam, hanya saja org melayu itu islam.
  • Umno parti sekular yg menolak agama dr pemerintahannya, kesan perbuatan ini akn berlakulah penindasan.
  • Jabatan agama, mufti dan Undang2 syariah adalah FITNAH AGAMA di buat umno utk menipu umat islam.(cth: jbt agama tak benar ceramah politik-surah mulk tu maksudnya kerajaan, jabatan mufti sibuk dgn perkara2 kecil sedangkan boss dia(umno) persenda ayat alquran-hududdullah - dan mahkamah syariah tak ikut hukum alquran-mana ntah jumpa hukum minum arak 6 sebat)
  • UMNO tiada cita-cita untuk melaksanakan Hudud, malah mempersenda-sendakan hukum tersebut dalam perhimpunan Agung UMNO.
  • Hukum Hudud adalah kewajiban pemerintah, bukan individu. Jika umno mengaku islam, wajib hudud dilaksanakan.
  • Setiap Muslim, wajib menghimpun kekuatan ummah serta membangkitkan rakyat utk menumbangkan kerajaan yg tidak bercita-cita islam.
  • Wajib keatas setiap muslim mengundi kerajaan yg bercita-cita islam dan Haram keatas setiap muslim mengundi kerajaan yg tidak bercita-cita islam. Haram juga tidak keluar mengundi jika akibatnya kerajaan islam kalah.(Dr. Yusuf al-Qaradhawi "Fiqh Daulah")

Soalan Tambahan:
Apakah PAS Mampu Laksanakan Hudud Bersama DAP?
  • Jika penggabungan dgn DAP menyebabkan PAS untuk sementara tidak berjaya melaksanakan hudud, tetapi sekurang-kurangnya PAS memegang tampuk kuasa. Banyak perkara yang boleh dilakukan dengan kuasa untuk kebaikan. Rakyat boleh difahamkan dengan Islam sama ada dengan lisan atau suri teladan yang baik bila parti Islam mentadbir.


Soalan Cepumas:
UMNO Menakutkan-nakutkan DAP Akan Menindas Orang Melayu, Betulkah?
  • DAP tidak menjadi ancaman kepada kuasa politik Melayu kerana mereka bertanding di semua kerusi majoriti bukan Melayu atau majoriti bukan Melayu agak besar. Persaingan mereka ialah MCA, Gerakan, MIC atau parti-parti bukan Melayu. Siapa yang menang antara mereka pun tetap bukan Melayu.

Soalan UMNGOK:
Apakah Pakatan Rakyat Mampu Mentadbir Negara Ini?
  • Yang tak mampu tu ngko, anak bini ngkorang pun ngko tak mampu nak suruh tutup aurat ada hati nak tadbir negara, Bongok betul. Menyusahkan org jer. Buat malu aku jer bila org agama lain tanya kat aku "apsal bini PM malaysia nih semua tak pakai tudung sedangkan dia islam?"



Pesanan Penaja:
Seluruh rakyat malaysia perlu faham, Pakatan Rakyat amat di takuti oleh Umno/BN. Pihak mereka ini akan sedaya upaya akan memecah belahkan Pakatan Rakyat yg di lihat mampu menumbangkan mereka. Justeru, mereka ini akan menggunakan apa saja cara utk pertahankan kedudukan mereka di putrajaya, walaupun dengan menipu, rasuah, ugut, fitnah dan mcm2 perkara keji lagi (kan semua dah maklum bertapa tinggi ilmu diorang dlm bab2 yg keji nih). Tujuan mereka tu cuma ada 2 sebab jer...................................................
1) Nak songlap lagi..........
2) Takut masuk jel...... KAH KAH KAH





Sekian,

Selamat Sejahtera.

Assalamualaikum wbt

-kandis-............................................................................................Oooitt penat aku taip ni weh...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)