Thursday, 22 September 2011

[MESTI BACA] : UMNO - Dulu Kini & Selamanya

Heh! Heh!

Puak2 UMNGOK musti marah abis punya kat aku pasal artikel aku nih........

................KAH KAH KAH...........

Lantak engkau la labUuu, kalo ngko nak belajar dan perbaiki diri silakan, kalo ngko nak menyombong pun silakan............

SIFAT2 UMNO - Dulu Kini & Selamanya..

JAHIL.
  • Maksudnya bodoh, tanpa ilmu, cetek pengetahuannya, tidak kenal tuhan dan beramal membabi buta.
  • Pada sapa2 yg tak buleh nampak ciri2 nih pd umno maknanya org tu buta hati.... nasihat aku baca Quran tiap2 mlm dgn fuqaha nya(belajar memahami maksudnya). Celik balik la mata hati tu...
  • Hafal 30 juz pun kalo stakat Qaraanya(teknik bacaan) jer. Akibatnya buta hati, takde makna.


PERKAUMAN.
  • Suka sgt dia pecah belahkan kaum dan laga2 kan..... 13mei1969 apa cerita? 1987 operasi lalang, sapa yg nak basahkan keris dgn darah cina? bukan najib ker?
  • Sapa suka ngungkit2 cina komunis? sapa pinggirkan india sampai ada skolah tamil kat Ijok dinding jaring dan tak de karen? Ijok tu 20minit je dr KL bai. ..bepoloh taun ijok bawah BN..... unmgok kencing tara bunyi....


SEKULAR.
  • Memisah agama drpd politik...... pandai ustat umngok ceramah kat org, alquran itu kitab yg lengkap. Lengkap tengkorok mu! kalo ngko dah pisah2 hukum dia nak lengkap kebendanya? ngko pilih apa yg ngko suka, yg ngko tak suka ngko tolak!
  • Ada satu artikel aku terbaca pasal interbiu dgn Ayah Pin(guru ajaran sesat), apabila dia di tanya, apakah dia sesat? dia jawab, kalo nak kata dia sesat, UMNO lebih sesat lg dr dia, sbb tu dia tak nak masuk UMNO.....KAH KAH KAH..senak perut aku gelakkan umngok time baca kisah tu......
PENINDASAN
  • Kaum lain tak dapat hak yg sama, universiti, keje kerajaan, tanah, projek kerajaan & mcm2 lg.
  • Cukai sama maa.... malah kaum lain itu lebih byk bayar cukai drpd melayu, kilang2 besar sapa punya ooit? Aku pun melayu gak tp dlm bab ni kita kena adil laa.... malu la sikit.....


Ni aku nak terang panjang sikit psl kesan Penindasan nih....
  • apsal? terpaksa tindas supaya melayu maju?...sebab tu la aku ckp umno nih jahil(cuba check balik kat atas definisi jahil).
  • Aku bg 1 contoh kenapa melayu mundur banding dgn cina,
  • Apabila universiti utamakan pelajar bumiputra, anak2 kaum lain yg genius yg tak dpt masuk U terpaksa lah keje tolong mak dia jual ikan bilis kat pasar malam.
  • Pihak Universiti akan penuhkan kuota kaum melayu, sampai pelajar2 yg bebal pun abis di sapunya. Setelah pelajar yg bebal ni abis study, diorg akn masuk dlm sektor profesional.
  • Malapetakanya ialah golongan profesional kita terdiri drpd org2 yg bebal, kalo cikgu sekolah melayu drpd golongan bebal, abis la murid melayu. kalo banker bebal, abis la bankrupt...last2 merge...CIMB- adik najib, kalo jd prof U bebal, jadik la malaysia tak pernah di jajah-jenal kling, kalo jadi ahli politik bebal, ghaib la duit negara 100bilion, pinjam bank dunia nak buat benda2 yg tak perlu, bila dah gelabah hutang tak bley rolling dia letak jawatan bg jawatan kat si kaki tido pulak-madey.

  • Camne melayu nak maju kalo idolanya penuh dgn org2 bebal?
  • Genius2 melayu ke mana? ISA la apa lg... kalo lepas genius2 nih.... si bebal tak bleh cari makan la....
  • Genius2 kaum lain pulak apa jadik?...drpd jual ikan bilis dia bukak kilang la pulak psl dia genius. Akhirnya anak2 murid kpd guru2 melayu yg bebal kerja la dgn kilang dia.
  • Kesan drpd perbuatan ni, negara kehilangan bakat2 yg di anugerah tuhan. bukan hilang tapi di bunuh.
  • Bijak akal ni tak boleh di buat2. Ilmu boleh di cari, tapi bakat anugerah tuhan tak boleh di buat2.




Sekian,
Selamat Sejahtera,
Assalamualaikum wbt.



-kandis-

5 comments:

  1. SANGAT LAH SETUJU 110% ,HARAP UMNGOK UMNGOK @APCO SILA BACA DAN HAFAL ARTIKAL NI HAHAHA !

    ReplyDelete
  2. Ana sgt setuju dgn anta... Kelemahan ketara org melayu cukup banyak. salah satunya: kemasukan anak melayu ke univ. sekiranya input tu kurang elok dah tentu susah utk dpt excellent output. Tu yg smpai la ni org melayu masih ketinggalan dr segi pengurusan n pemilikan aset... Mcmanapun anta telah berjaya mengupaskan point2 penting di atas.. Tahniah bro...!!!

    ReplyDelete
  3. nizar awk ni lelaki ke perempuan?

    ReplyDelete
  4. tahniah bro....lu buat cerita yg amat bodoh skali....tak guna otak...lu bangang ke apa?kalo bagi hak sama rata kat kaum lain org melayu mcm lu ni dah lama mampos...lu nak jd mcm singapore ke,bro....lu pegi tanye org melayu kat singapore,bebas mana diorang?bangang lah lu nie....lain kali kalau tak cukup akal , tak payah lah nak tulis apa2....lu memang bangsat lah bro....gua bukan umno,bukan pkr, bukan pas.....gua nak hak melayu terpelihara....cukup lah singapore bangsa yahudi mata sepet tu dah pegang...kalo malaysia ni pun dia pegang melayu nak pegi mana bro?

    ReplyDelete
  5. Anon 04:07 AM

    Bro...ini Malaysia no more Tanah Melayu..Malaysia for Malaysian.

    Hak Melayu hak Melayulah tapi hak bangsa lain jangan tutup sebelah mata.

    Lu kata lu bukan ameno tapi otak lu mcm ameno jugak.

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)