.

Sunday 22 November 2009

LAGAK SPR YANG KECUNDANG | Nizar News

SPR adalah sebuah badan pelaksana dalam sistem pembahagian kuasa di Malaysia. Walau bagaimanapun, badan ini telah bertindak sebagai hakim dalam kes DUN Kota Siputeh baru-baru ini. Permohonan Speaker DUN Kedah untuk mengadakan PRK ditolak atas alasan penyandangnya ponteng mesyuarat DUN dua kali berturut-turut dalam sesi yang berlainan dan sudah mengemukakan sijil cuti sakit.

Undang-undang Tubuh Negeri Kedah tidak kata begitu. Kes dibawa ke mahkamah. Memang benar dia ponteng dua kali berturut-turut dan menyalahi undang-undang. Dia bagi cuti sakit, tetapi hadir di satu majlis memberi bantuan kepada rakyat. Pembohong besar rupanya dia tu. Mahkamah kosongkan kerusi DUN itu dan arahkan SPR yang perasan jadi hakim dulu tu untuk adakan pilihan raya.

Badan macam ni pun ada di Malaysia. Malaysia pula mencanangkan kepada dunia bahawa dia akan maju menjelang 2020. Perangai SPR tidak sedikit pun menunjukkan ciri-ciri sebuah badan di negara membangun, negara sedang membangun pun tidak. Itu ialah ciri-ciri badan di negara ketiga.

UMNO/BN sememangnya berjaya memperkudakan SPR. Keputusan mahkamah itu menceritakan segala-galanya. Baik UMNO mahupun SPR tidak sedikit pun rasa malu, malah kemukakan rayuan dan berharap tiada PRK di DUN Kota Siputeh!!!

Demikianlah Gagasan 1 Malaysia. Terima keputusan mahkamah, tetapi merayu. Lebih baiklah kata tak terima sahaja!!! _ Tinta Mutiara
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist