Wednesday, 18 July 2012

Sekolaj-sekolah kerajaan Umno/Bn semakin diswastakan ?

Wah....rupa-rupanya tanpa disedari sekolah-sekolah kerajaan telah diswastakan? Sudah banyak kedengaran urusan-urusan pungut duit rakyat (ibubapa) untuk perbelanjaan sekolah kerana tiada peruntukan yang diberikan oleh Kerajaan Umno/Bn!

Nampaknya ini dah melampau...dah macam menipu rakyat ni! Rosmah jenuh ke hulu ke hilir seantero dunia menghabiskan wang rakyat, rakyat terbongok-bongok keluarkan duit untuk perbelanjaan peruntukan persekolahan!

Memang jelas dasar pengswastaan kerajaan Umno/Bn semakin menguasai sekolah dan yang menanggung bebannya ialah ibubapa! Pangkah lagi!!

Berita dipetik:

Duit tak cukup, PIBG kempen 1M1RK4
Harakahdaily

SHAH ALAM: BR1M, K1M dan pelbagai 1 Malaysia lagi yang dibuat kerajaan untuk memancing undi, namun di Sekolah Kebangsaan Seksyen 19, Shah Alam lain pula jadinya.

Di sini, Persatuan Ibubapa dan Guru (PIBG) terpaksa membuat kempen 1M1RKA4 atau 1 Murid 1 kertas A4.

Ini kerana, menurut surat yang dihantar PIBG kepada ibubapa, peruntukan Kementerian Pelajaran untuk membeli kertas tidak mencukupi.

Ia perlu untuk kegunaan ujian dan peperiksaan.

Pihak sekolah juga, kata surat itu, kekurangan dana untuk menangani masalah ini.

"Sehubungan itu, pihak PIBG memohon agar pihak ibubapa/penjaga murid SKS19 dapat menyumbangkan 1 Murid 1 Rim kertas A4 untuk setiap murid.

"Sekiranya tuan/puan tidak dapat menyediakan kertas A4, tuan/puan bolehlah menyumbang RM10 untuk seorang anak," kata surat yang ditanda tangani Hashim Anang, YDP PIBG sekolah itu.

2 comments:

  1. bleh percaya k nie...cuba cek blik kepala surat tu....dari kementerian pendidikan k...klu x...cuba tgk balik peranan PIBG untuk sekolah...sbb ni bru kes pertama yang didengari...

    ReplyDelete
  2. kerajaan umno cume mengampu je keje ye...bukan nak tolong kite..malah nak nyusah kan anak2 kami nanti jer

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)