.

Tuesday 17 July 2012

Lagi samseng Umno ganggu ceramah Izzah di Pagoh

PAGOH 17 Julai: Kemaraan Pakatan Rakyat (Pakatan) ke Johor tidak mampu dibendung oleh Umno BN. Buktinya pada ceramah dihadiri Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar di Felda Pagoh malam tadi turut diganggu sekumpulan samseng Umno.

 Mereka yang memakai baju Umno dan Jati termasuk kanak-kanak diupah membuat provokasi dengan mengibarkan bendera serta menyanyikan lagu Umno semasa ceramah berlangsung.

Kumpulan itu turut melaungkan sorakan ‘tibai’ dan ‘liwat’, malah kain rentang yang tertulis “PKR tiada di hati kami, hanya Umno di hati kami dan jangan ganggu kawasan kami” juga dikibar.

Provokasi menjadi lebih panas sebaik Izzah yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai mengambil tempat untuk berucap. Bagaimanapun, gangguan berjaya dihalang oleh petugas Unit Amal.

Dalam ucapannya, Izzah meminta hadirin tidak takut dengan provokasi murahan Umno itu.
“Saya minta agar rakyat tidak perlu takut dengan provokasi murahan kerana kejadian ini sering berlaku apabila Pakatan Rakyat mengadakan ceramah. Umno jangan ingat negara ini milik mereka…Negara ini kepunyaan rakyat, jadi suara rakyat seharusnya dihormati.

“Pimpinan Umno sewajarnya mendidik penyokong mereka agar menghormati majlis orang. Jika tidak suka seseorang atau tidak suka parti Pembangkang, mereka seharusnya tidak menghina, mengaib orang lain kerana Islam tidak ajar kita buat demikian,” tegas Izzah.

Beliau juga mengajak seluruh rakyat Johor membuat perubahan pada PRU13 nanti.

“Di Selangor, pelbagai kejayaan dikecapi dalam tempoh empat tahun Pakatan memerintah.
“Rakyat Selangor bagi warga emas 60 tahun ke atas menerima Skim Mesra Usia Emas (SMUE) sebanyak RM2,500, sumbangan tersebut diberikan kepada waris apabila ibubapa mereka meninggal dunia untuk urusan jenazah, kenduri dan sebagainya.

“Bantuan Pendidikan sebanyak RM1,000 bagi pelajar yang dapat melanjutkan pengajian ke IPT dan pelbagai lagi inisiatif yang diberikan untuk kesenangan semua rakyat Selangor,” jelas Izzah.

Beliau berkata, Pembangkang akan menunaikan segala janji apabila berjaya memenangi pilihan raya nanti.
“Sekiranya kita berjaya tawan Putrajaya PRU13 nanti, pendidikan percuma akan diberikan kepada semua mahasiswa, tol akan dihapuskan, gaji minima RM1,100 dan harga petrol diturunkan.

“Kita harap rakyat Johor buat perubahan besar dengan menolak kezaliman Umno yang memerintah lebih dari 50 tahun, amalan rasuah dengan pemberian pelbagai kemewahan kepada kroni dan rakyat yang terus tertindas harus dihentikan,” kata beliau.

Sebelum ini, ceramah Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Pekah Kuah, Langkawi turut diganggu samseng upahan Umno dan berjaya ditangkap oleh Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Kedah, Angah Habib.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=32936

3 comments:

  1. InsyaAllah... Jika dapat buka dan ubah pemikiran orang Johor bahawa "kerajaan' itu merekalah yang pilih dan bukan sebaliknya.

    ReplyDelete
  2. Warga Johor semakin bijak - dapat membezakan antara permata dan kaca! Gengster tahi kucing Pagoh ni dibela oleh pemimpin2 UMNgOk yg tahu kedudukan mereka amat terancam dengan perubahan angin yg sedang melanda negeri Johor. Syabas YB Nurul Izzah kerani keberanian dan kelantangan anda. Lawan tetap lawan! Lawan sampai menang!

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist