Tuesday, 10 July 2012

HIDUP DAN MATI....... apa yang dipertaruhkan. : Tulisan terakhir suspek amuk di JPM?


Adakah Khalil Afandi blogger JAYA NEGARA adalah suspek yang mati ditembak di JPM?

Baca entry terakhir beliau...

Pada satu masa disemua sudut dunia....  terlalu ramai manusia SiDOL sedang mengamati dengan yakin.. Itu di sana tu ada seorang lelaki India yang aku pasti......  malah benar-benar pasti dia berugama Hindu. Percaya atau tidak? Dol berkata.... "aku belum tanya dan aku tak kenalpun silelaki ini. Tapi boleh yakin".... Hebat tak aku kata Dol! Hebatkan...

Disusuli "booo.... booo...." dari rakan siDol. Tak hebat pun.....  boo boo.. budak kecik pun tahu

Tidak hairankah kamu tanpa mengenalinya pun aku sudah tahu apa bangsa dan Ugamanya.  Lelaki  berkulit hitam berbaju putih ini yang kamu sedang lihat ini telah ku pastikan dengan penuh kepastian.... dia mesti Hindu. Kalau salah terkaan aku potonglah  jari aku semuanya termasuk jari kaki. Ia aku berani untuk  mencagarkan  isteriku. Jika aku salah kamu bunuhlah Isteri kesayangan ku. Aku benar-benar sayangkan Isteriku. Demi menguji sejauh mana keyakinan aku. Aku rela isteriku dibunuh. Ada sesiapa disana mahu menyahut cabaran ku. Aku sanggup bersumpah menjunjung Alquran. Demi Allah.
 
Pengecut.... marilah kita bertaruh. Mari.... aku akan potong semua jari-jariku dan bunuh lah isteriku jika salah terkaan ku. Lelaki didalam gambar ini pastinya lelaki india berugama Hindu. Pasti.

Tampil seorang pemuda sudah pastinya lelaki paling yang bangang yang Allah telah lahirkan.. Cukup-cukup bodoh tiada yang lebih bodoh dari lelaki ini. Lelaki yang meyahut cabaran SiDOL pastinya bahalol son of tolol aku sahut cabaran mu wahai Dol... tapi apa  ganjarannya.

 Kalau betul terkaan ku. Aku cuma mahu kamu bagi aku RM5..... aku lapar dari semalam tak makan. Lapar.

Gila apa manusia ini...... apa yang dipertaruhkan. Isterinya yang tidak ada kena mengena pun dibawanya bersama. Main-main ke betul-betul ni..... biar betul. Dia ni tak kesahke kalau isteri dia mati.... kata sayang. kata cinta..... Awww. Aku terima pertaruhannya kata siDol...... tunggu dulu................................ nanti!

Aku Jaya Negara mahu bicara................. TUNGGU DULU. HIDUP INI APA YANG DIPERTARUHKAN? APA YANG KAMU UMAT ISLAM DI MALAYSIA PERTARUHKAN? APA JAWAP SOALAN  AKU...... terketar-ketar demi sesuap nasi.

Dah macam PAS la pulak..... Berbaait......" Kalau ingkar janji taat  setia kepada Parti. Jatuh talak ". Tak pasal-pasal isterinya terhukum. Are you crazy. Gila apa manusia.
Bukan ini yang nak aku ceritakan....pertaruhan lebih besar.

Melayari bahtera disamudera yang tenang tanpa ribut juga puting beliung impian semua Nahoda dan awak-awak. Iyakan!...."kenapa mahu ribut-ribut.... kenapa mahu bikin pusing-pusing yang pastinya memeningkan kepala"..... kata Wak Santoso Arbi dari Aceh. Ribut tak ribut.... tak pasal-pasal Aceh dilanda Tsunami. Tahun 2004 terpahat sejarah kematian manusia. Ratusan ribu jasad bergelimpangan mati terapung-apung. Laut yang damai sumber ilham penyajak serta pelukis tidak sedamai yang disangka.


Banyaknya mayat bergelimpangan terapung-apung angkara Tsunami 2004
Mari kita renungkan ayat-ayat alquran berikut ini, dan kita persiapkan diri kita demi ujian dari Allah yang tidak akan kamu tahu dalam bentuk rupa yang bagaimanana. Setiap dari kita pastinya diuji berbeza-beza... hadapi kehidupan tersebut dengan sabar.

  • [2:155] Dan sungguh akan Kami berikan ujian kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar. (AL BAQARAH (Sapi betina) ayat 155)

Hidup diDunia untuk diuji oleh Allah yang pastinya bukan Pak Sedara kamu. Sapa nama Pak Sedara kamu?.. .. Najib cik. OOOh... lelaki yang sedikit rambutnya itu. Jangan ikut dia... orang tua ni penipu.

Kamu tidak boleh pilih-pilih atau pun buat peraturan hidup sesuka hati mu. Maka semua kamu terpaksa melalui apa yang pastinya telah Allah Tuhanku tetapkan. Kamu tidak boleh hidup ikut kata si Jamil Khir. Jika kamu turuti pastinya kamu akan terpeleot.

Perlu di ingat bukan semuanya jalan-jalan kesusahan, onak dan senak juga mati kelaparan adalah satu takdir. Ada diantaranya manusia-manusia ini adalah ujian bagi kamu. Tidak semua manusia yang kamu nampak itu benar-benar manusia. Bermaksud... bukan semua manusia ini ada RUH, JIWA dan JASAD. Bukan semuanya.

Ada diantara manusia ini cuma punya RUH dan JASAD. Manusia jenis ini hidup dan bernafas tanpa JIWA. Bermakna mereka-mereka ini tidak diUji tetapi mereka adalah ujian untuk umat manusia. Rakyat Somalia semuanya tidak punya JIWA. Mereka ini Allah jadikan sebagai ujian untuk umat manusia. Padan muka kamu. Kamu telah membiarkan mereka mati dalam haus dan lapar...kekeringan jasad itu. Biarlah Allah yang menentukannya. Gila apa manusia. Masaalah  manusia disuruh Allah selesaikan. Pelik. Patutlah kamu busuk. Kamu mahu Allah basuhkan najis dibontot kamu. Makan pandai taik tak tahu nak cuci.
  • ”Dan ketahuilah, bahwa hartamu dan anak-anakmu itu hanyalah sebagai cobaan dan sesungguhnya di sisi Allah-lah pahala yang besar” [QS. Al-Anfaal : 28].
  •  ”Harta dan anak-anak adalah perhiasan kehidupan dunia tetapi amalan-amalan yang kekal lagi shalih adalah lebih baik pahalanya di sisi Tuhanmu serta lebih baik untuk menjadi harapan” [QS. Al-Kahfi : 46].
Allah jadikan sebahagian dari manusia itu ujian untuk kamu. Mengapa begini susahnya Ujian Allah keaatas kami..... permudahkanlah. EEEEE nak mudah-mudah aja. Ini DOA PALING DIGEMARI..." permudahkan lah "Ya Allah mana kasih- sayang kamu?  "Apakah telah habis semua Rahmat kamu Ya ALLah. Kami lemah Ya ALLAH."....lemah punya lemah tertumoih dalan longkang. Longkang yang sama sudah sepuluh kali kamu tertumoih. Bodoh.

Umat Islam hari ini sangat pandai berdoa. Doa masuk tandas ada. Doa naik motor pun ada tapi aksiden jugak. Fening kepala ente memikirkan kamu wahai umat Islam Akhir zaman. Ada kelas yang mengajar cara-cara berdoa. Berdoa tak habis-habis. Mana benda yang kamu minta dah dapat... LUM LAGI TUHAN KATA PENDING. Patut la.

Menitis air mata tis.. tis.. tis....tatkala berdoa. Kami redha jika ini takdir untuk kami.... kami redha. Terus-terusan manusia ini menangis disepertiga malam selama 40 tahun.... sampaikan ada 50 tahun menangis tis.. tis.. tis. Hish.. hish.. hish.. ingus meleleh la pulak.

Habis kalau dah redha kenapa menangis. "menangis konon.. jantan tak tahu malu. Menikah satu sen tidak keluar uang".. pinjam dialog P ramlee.... Ibu mertuaku. ha ha ha!


Selama kamu solat tahajjud tiap-tiap malam kamu asik-asik menangis... tiap-tiap malam..PELIK! Kamu nonton drama sedih barangkali. Ia kan...? Kamu menangis betul-betul ke?

  • Aku betul-betul nangis.  Aku solat tahajjud ikhlas kerana Allah. Aku ini hamba yang lemah... jadi aku pasrah.. siapalah aku... aku lemah... aku lemah... aku ini hamba mu Ya Allah. Tis.. Tis..tis terus-terusan menangis.
Selama-lama hari-hari puluhan tahun menangis dan meminta bercucuran airmata. Airmata siapakah itu ? Nik Aziz.... airmata siapa lagi? Hadi Awang......   lagi.. Dr Harun Din. Kamu semua solat tahajjud setiap malam mengigil-gigil dan menangis tatkala berdoa. Puluhan tahun kamu lakukan tapi aku hairan kenapa Allah Tuhanku tidak sayang sama kamu.

 Kenapa? Allah Marah kamu ke Dr Harun Din...." iyalah kan kamu ada kata".... bukan aku sahaja yang melihat kamu menangis sebab nak jadi selipar nabi... bercucuran airmata kamu bagai kanak-kanak ribena... ramai yang melihat kepura-puran kamu. Ishk... ishk. ishk... mana ada Selipar gi kerja naik  Mercedess.....   Selipar yang beriman sekalipun tak mungkin  mahu memandu kereta Mecedessss. Gila apa manusia tua ini. Tebiat nak mampus barangkali.
  • Bukankah semua wali-wali Allah menangis disepertiga malam. Disaat semua orang tidur dimalam yang dingin..... mereka ini wali Allah bangkit dari tidur. Mereka tunduk, rukuk dan sujud cuma pada Allah tidak pada yang lain. Mereka merintih minta dikasihi, disayangi serta dimurahkan dan dipermudahkan rezeki" Wal Hasilnya.... Mercedessss. Semua kemewahan ini anugerah dari Allah. Pastinya.
  • Rabiatul  Adawiyah juga menangis. Wali songo lagi kuat menangis.

Nama-nama Walisongo

Meskipun terdapat perbedaan pendapat mengenai siapa saja yang termasuk sebagai Walisongo, pada umumnya terdapat sembilan nama yang dikenal sebagai anggota Walisongo yang paling terkenal, yaitu:
 Siapakah yang mengesahkan mereka ini wali..... yakni wakil dari Allah... siapa? Jawap soaalan aku? Siapa? Ramainya wakil dari Allah. Biar betul. Masakan kamu ini wakil dari Allah Tuhanku. Sebegini ramai lahir terus-terus aja  tertumoih kedalam longkang serta membawa kamu bersama-sama. Pergila cuci badan kamu wahai wakil dari Tuhan bersama-sama pemuja kamu. Pergilah..... aku tidak tahan bau semuanya kamu. Busuk dan bodoh. Gila apa umat Indonesia ini. Wali songo kalau boleh dibarat cuma 'juadah' yang telah lama basi tapi masih dihidang kemerata Dunia Islam termasuk Malaysia. Ada ramai cucu-cicitnya diMalaysia.

Indonesia negara yang kononnya satu ketika dahulu dilimpahi penerjun-penerjun tanpa payung terjun dari langit ketujuh. Indonesia hingga ke hari ini juga masih diterjuni wali-wali Allah. Salah seorang lelaki yang buta mata dan hati bernama Gus dur. Dia sudah meninggal dunia dengan jiwa yang tewas. Sdr Anwar Ibrahim yang dibebankan dgn salahlaku liwat adalah pemuja lelaki bodoh ini. Sdr Anwar Ibrahim juga telah buta mata dan hati.

 Aku mengesahkan semua tuduhan keatas Anwar Ibrhim sengaja diadakan oleh Dr Mahathir kerana Anwar Ibrahim ini membawa satu bala yang teramat besar yang akan menimpa rakyat Malaysia. Kamu boleh tanyakan hal ini pada Dr Mahathir. Gila apa Sdr Anwar Ibrahim. Dia juga mengatakan Gus Dus sibuta mata dan hati sebagai Wakil dari Tuhan. Wakil dari Tuhan yang bernama Ibliss pastinya.

 Setiap kali berbicara pasal Tuhan wali-wali Ibliss ini 'tangan' mereka ini pastinya ditunjukkan dengan jari dicucuh kelangit". Untuk memberitahu aku ini telah terjun dari tempat paling tinggi tu tak mati pun. Hebat bukan. Ialah hebat untuk sibodoh. Bukankah aku diutus oleh Tuhan kamu dari langit ketujuh.

 Disebabkan terjun dari tempat paling tinggi dan tidak mati selayak kamu anugerahkan aku wakil dari tuhan kamu. Tanpa dia sedari dia yakni wakil TUHAN itu bahwa dia ini cuma tidak mati tapi OTAKnya TELAH MERENG dan dia telah gila. Kegilaannya telah dianuti oleh kamu semua Islam-islam di Indonesia. Busuk dan bodoh.

Gila..... ditempatkan tuhan bodoh mereka dilangit ke 7. Ugama apa ini. Dalam bodoh yang sebegini masih mahu jadi jaguh Dunia. SiBodoh ini dalam nada mengejek memperbodoh-bodohkan umat Kristian katanya......... " Jesus bukan anak Tuhan. Tuhan tidak beranak dan tak diperanakkan...
  •  "Katakanlah: "Dia-lah Allah, Yang Maha Esa. Allah adalah Tuhan yang bergantung kepada-Nya segala sesuatu. Dia tiada beranak dan tiada pula diperanakkan. Dan tidak ada seorang pun yang setara dengan Dia"." Maksud firman Allah Surah Al Ikhlas.
Bodohnya kamu orang Kristian. Dalam kitab kami ada menyatakan dengan jelas.... cubalah baca surah AlIkhlas..... kamu ini amat dan menyesatkan sesat".
 Disuruhnya siKristian membaca Alquran yang mereka sendiri tidak benarkan sesiapapun ubah kebahasa-bahasa lain selain Arab. Siapakah yang bodoh telah tertmoih kedalam longkang.?

Siapakah yang busuk dan berbau longkang. Pastinya orang Islam. Jesus dilahirkan tanpa berbapa seperti yang dinyatakan dalam Alquran sendiri pastinya dia bukan anak manusia seperti kita. Maka anak siapakah dia? Pastinya dia 'anak' Allah Tuhanku .  'ANAK' ini cuma perumpamaan.... seperti 'Kaabah' yang kamu anggap sebagai RUMAH Allah.

 Dimanakah rumah Allah? " DDDiii Mekah Encik Robert ... bukan rumah betul cik.. rumah acah-achh aja cik ... tu la tuu ala yang ramai kena jemput masa gi haji.. Tuhan jemput sampai nangis-nangis kat program TV astro...GI RUMAh TUHAN acah-acah aje... cik susah-susah aje.kami la tu...sssssoriiii ye cik... gurau-gurau ngan Tuhan kami... jumpa lagi ya cik... nak hantar anak gi sekolah.... bye cik... he he.. gurau jangan marah ye ciik Robert"
  •  "Mereka (orang-orang kafir) berkata: "Allah mempunyai anak". Maha Suci Allah, bahkan apa yang ada di langit dan di bumi adalah kepunyaan Allah; semua tunduk kepada-Nya. Allah Pencipta langit dan bumi, dan bila Dia berkehendak (untuk menciptakan) sesuatu, maka (cukuplah) Dia hanya mengatakan kepadanya: "Jadilah". Lalu jadilah ia." (QS. Al-Baqarah: 116-117)
  • "Mereka (orang-orang Yahudi dan Nasrani) berkata: "Allah mempunyai anak". Maha Suci Allah; ia-lah Yang Maha Kaya; kepunyaan-Nya apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi. Kamu tidak mempunyai hujah tentang ini. Pantaskah kamu mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui?" (QS. Yunus: 68)
  • "(Dialah) Yang kepunyaan-Nya-lah kerajaan langit dan bumi, dan Dia tidak mempunyai anak, dan tidak ada sekutu bagi-Nya dalam kekuasaan (Nya), dan Dia telah menciptakan segala sesuatu, dan Dia menetapkan ukuran-ukurannya dengan serapi-rapinya." (QS. Furqan: 2)
    "Dan (ingatlah) ketika Allah berfirman: "Hai Isa putra Maryam, adakah kamu mengatakan kepada manusia: "Jadikanlah aku dan ibuku dua orang tuhan selain Allah?" Isa menjawab: "Maha Suci Engkau, tidaklah patut bagiku mengatakan apa yang bukan hakku (mengatakannya). Jika aku pernah mengatakannya maka tentulah Engkau telah mengetahuinya. Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku dan aku tidak mengetahui apa yang ada pada diri Engkau.  Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui perkara yang gaib-gaib. Aku tidak pernah mengatakan kepada mereka kecuali apa yang Engkau perintahkan kepadaku (mengatakan)-nya yaitu: "Sembahlah Allah, Tuhanku dan Tuhanmu", dan adalah aku menjadi saksi terhadap mereka, selama aku berada di antara mereka. Maka setelah Engkau wafatkan (angkat) aku, Engkau-lah yang mengawasi mereka. Dan Engkau adalah Maha Menyaksikan atas segala sesuatu." (QS. Al-Maidah: 116-117)
  •  Umat Kristian hidup dengan kenyataan ini dan mereka dikutuk dan dihina dari awal-awal Islam dilahirkan. Allah Tuhan ku dengan sengaja membiarkan umat Kristian berjuang dengan kenyataan ini. Sesungguh aku telah menjadi saksi Umat Kristian telah benar-benar berjuang. Ramai yang telah mati jasadnya. Jiwa-jiwa mereka kini tenang dan menang diDataran  Tak Bertuan bersama berbilon-bilon jiwa-jiwa yang lain. Pastinya. Aku benar-benar pasti.
  • Cuma satu sahaja salahnya umat kristian dikeji dan dimusuhi sesuatu yang salah dan haram serta berdosa untuk dilakukan umat Islam. Islam ini..... kenapalah kamu busuk dan bodoh? Kerana apa? Kerana NAFSU ISLAM memusuhi mereka sedangkan ISLAM tahu tidak ada paksaan dalam berugama. Umat Islam tidak boleh menghina dan memusuhi ugama lain lebih-lebih lagi ugama samawi.
  •  Umat Islam sepatutnya berjuang dengan kekuatan yang ada pada Islam. Islam sepatut menampil hujah-hujah serta menunjuk contoh tauladan terpuji biar diikuti penganut lain. Taburkan bahasa-bhasa indah biar dikutip oleh penganut yang lain. Lontarkan hujah-hujah persahabatan. Ia kan! Barulah dikatakan gagah berani. Ini tidak bagaikan sikurus yang penakut bersembunyi dibelakang bapanya yang juga penakut dan kurus. Kedua-dua mereka menjerit-jerit bagai keldai bila disuruh berjuang dan disakiti..... ah malunya aku. Lihat maksud Frman Allah ini;
  • بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم: Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
  1. قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ Katakanlah: "Hai orang-orang kafir,
  2. لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah,
  3. وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah.
  4. وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah,
  5. وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah.
  6. لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ Untukmu agamamu, dan untukkulah agamaku
Benarkan? Islam tidak boleh memaksa dan menghina ugama lain. Percayakan aku wahai orang Kristian. Kamu benar seadanya kamu. Aku benar-benar yakin. Pasti.
  • Siapakah yang memusuhi Islam? Kristian.....? Ia ke.... tidaklah tapi Islam lah yang memusuhi Kritian. Kristian dengan sabar menerima tohmahan dan kutukan umat Islam. Dari sibongok yang tak bergigi dikedai-kedai kopi sehinggalah didalam Masjid dan surau oleh siAlim yang tidak tahu mengenakan celana pun. Sialim yang tidak mahu berseluar dalam dengan telur tergantung-gantung.... kemana-mana dengan kain PULIYAKAT yang ditenun oleh orang Hindu. Tidakkah kamu malu wahai siAlim? Aku malu... aku pakai seluar dalam serta seluar JEANS jenama Levi's. Aku beli seluar itu dengan harga RM 500 ringgit.
  • Islam hari ini adalah ugama samawi yang paling teruk rosaknya bukan sahaja spiritualnya malah zahir nya. Islam yang kamu anuti wahai Dr Harun Din juga Tuan Guru Nik Aziz telah kamu henyak-henyak dalam keadaan telanjang terberak-berak sampai tinggal debu. Bersama-sama debu bersalut najis kamu sendiri kamu melaung-laung mengutuk ugama orang lain. Aku tambah ungkapan indah untuk Islam harini..... " BUSUK BODOH DAN TIDAK TAHU MALU" ha ha ha.
  • Sesekali umat Kristian akan menyakat dengan membakar Kitab Alquran. Kita akan lihat mereka menjerit-jerit bagai keldai tua yang pemalas. Kenapa aku berkata demikian? kerana keldai tua inilah yang tadinya sedang berdengkur dengan kuat walaupun perutnya lapar kerana malas. Tiba-tiba bangkit menjerit-jerit. Kenapa? Pelik?. Pelik?. Pelik??
  • Janganlah pelik kerana dimajlis-majlis yang dipenuhi kaldai-kaldai tua yang menjerit ini biasanya ditaburi uang dan makanan oleh penguasa setempat. Mereka cuma menjerit setelah mendapat imbuhannya. Pasti. Ia aku benar-benar pasti.

Jom kita sambung ...... aduh sudah kelaut aku ini... Sori ye cik!

 Dr Mahathir pernah dikafirkan semasa mengusulkan pendapat supaya Alquran diubahkan kepada banyak bahasa supaya mudah dipelajari. Hariini cuma ada terjemahan kebahasa-bahasa lain. Terjemahan tidak sama. Itu bukan yang Dr Mahathir maksudkan. Ia berbeza dengan kitab Injil telah lama diubah dan Wal hasilnya Kristian dianuti lebih dari 2.2 bilion penduduk Dunia. Penat orang tua ni menjawap. Dr Mahathir satu-satunya manusia berjiwa besar yang aku temui diMalaysia hingga hari ini. Jika dia masih mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia pasti aku amat-amat bersetuju. Dia sudah tua dan selalu sakit-sakit tidak mungkin dia mahu.
Umat Islam diMalaysia hari ini ketandusan cerdik pandai dalam Ilmu kemanusian juga Ilmu keugamaan. Lulusan dari Pengajian Ugama Islam dari dalam dan luar negara bagai radio kaset yang hampir kehabisan bateri. Mereka sekadar merakam sepanjang-panjang kuliah mereka diUniversiti. Suara-suara yang kita dengari kadang kuat tapi seringkali bagaikan berbisik itu adalah bunyi Ilmuan Islam tersohor. Namakan satu nama... Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

 
Tuan guru Nik  Aziz menangis dalam sedu dan sedan....dia berdoa......hayati doa Ilmuan ini.. " butakanlah mata pengundi" "biar mereka cuma nampak BULAN"....... tolonglah ya Allah.... tis ..tis.. tis. menitis airmata.... terasa hampir dengan Allah pada ketika itu. Mampus. Bedooh demo ni. Nik Aziz demo raso Allah saye ke demo... kalu Allah saye ke demo wakpo nyo dok Kelate... tak habis-habis. Gi lah tawe Melako. Hok ni pong hambo nak ajar ke demo.... weeee lah!

Kesemua guru-guru Ugama Islam diseluruh dunia tiap-tiap hari akan menangis disepertiga malam dari usia mereka muda sampai mereka mati. Pasti. Aku benar-benar pasti. Kenapa kamu menangis? Lamanya kamu ini menangis. Kamu masih tidak faham Islamkah memnyebabkan kamu menangis. Tidaklah...kamu ini bodoh dan sombong sudah hampir kiamat pun masih tidak pandai-pandai.

Wahai semua pemimpin Islam aku tahu kenapa kamu menangis... aku benar-benar tahu. Semuanya kamu takut untuk berkata benar. Kamu takut kebenaran akan memamah seluruh hidup orang Melayu. Demi tidak mahu melayu hidup merempat kamu sanggup berbohong. Berbohong konon-kononya raja-raja Melayu adalah satu Takdir. Maka ia wajib dipertahankan. Raja-raja melayu adalah anugerah dari Tuhan. Tuhan apa? Pastinya Tuhan Ibliss kamu.

Di perjuangan ini sudah ku pastikan bukan Islam yang kamu pertaruhkan. Perjuangan kamu umat Islam bukan kerana ugama. Bukannya Islam... dan sememangnya bukan Islam yang dipertaruhkan... Sebenarnya MELAYU yang berugama islam harini cuma pertaruhkan seluruh hidup mereka dari awal-awal lahir sampai mampus demi sesuap nasi. Hidup dan mati demi sesuap nasi. Gila.... bodohnya kamu.


JIka semua kamu berjuang atas nama Islam...... dimanakah Allah Tuhan kamu?  Islam yang ada hari ini telah habis rosak semuanya luar dan dalam................................ lunyai dah. Dimanakah Allah Tuhan kamu? ITU....... bukan..... masakan itu siLUNCAI.  Ha ha hah ha.

http://4.bp.blogspot.com/_7UpcI95XCeI/SHpN5gEFIlI/AAAAAAAABVA/yJvHhE09u4M/s400/Khalid-n-Sultan.jpg
 SiLUNCAI beriringan dengan Menteri Besar Selangor
Melayu pun kamu tidak jaga. Lihat Sultan Selangor yang gila cuma bertuhan nafsu SYAHWAT. Begitu banyak artikel serta gambar Sultan Selangor yang tidak punya moral ini diInternet. Semuanya bukan fitnah tetapi semuanya adalah benar-benar berlaku. Lihat gambar ini semasa siLuncai di Hard Rock Cafe bersama-sama yang pasti Bidadari dari Syurga.

Tiada satu orang pun yang mampu untuk menasihati Sultan Selangor aka LUNCAI. Siapakah yang memberi kepercayaan kepada SiLUNCAI ini untuk  menjaga Islam? SiLuncai berzina dengan wanita Punjabi... biarkan... biarkan... SiLuncai suka mabuk-mabuk minum Brandy.... biarkan... biarkan. SiLuncai suka pergi Hard Rock Kafe.... biarkan... biarkan. Letak jari dibibir.... shhuut! biarkan itu adalah ujian untuk rakyat Malaysia seluruhnya. Dapat pahala. Bukan saya yang kata tapi siKazim Elias. Kazim ni spesis mangkok ayun biol. Ada ka patut pencuri Islam yang tak makan babi dikatanya ada Iman. Perompak islam yang tak makan babi boleh masuk Syurga. Tauke Cina yang kena rompak tapi makan babi dihumbankan keNeraka. Adakah dunia ini masih ada Tuhan? Pelik! Entah la kenapa miskinnya siAlim hari ini dari rahmat Allah. Kemanusiaan umat Islam hari ini telah tertanggal. Lihat yang ini pula.... layan LA PULAK.


Kazim Elias ini ulama suuk 


 Luncai yang berbaju serba kuning bersalut emas ini tidak mampu menjaga dirinya. Dia sering mabuk-mabuk. Satu soalan apakah hukum memakai emas dikecualikan  pada siLuncai? Gila sungguh-sungguh gila umat Islam diSelangor telah meletakkan siLuncai sebagai ketua ugama.

  Maka sudah pasti umat Islam telah meletakkan siLUNCAI ini untuk berhadapan dengan Allah dihari perhitungan nanti. Cuba bayangkan manusia Islam berasal dari Selangor dihari perhitungan nanti. Didepan sekali pastinya Sultan selangor diikuti semuanya kamu. Bengong.. Aku tak mahu ikut kamu. Aku tak mahu. Aku tak mahu. Aku tak mahu........... tak mahu. Kamu mahu ke? Biar betul!

Dan siapakah lagi yang lebih aniaya dari orang yang mengada-adakan perkara-perkara yang dusta terhadap Allah, siapakah yang kamu pilih sebagai ketua ugama. Kamu umat Islam telah kafir kerana kamu berdusta atau  mendustakan ayat-ayat keteranganNya? Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu tidak akan berjaya.Tidakkah umat islam hari ini telah mezalimi diri sendiri demi sesuap nasi. malang teramat malang. Aku telah berlepas tangan dengan tertulis semuanya tulisan-tulisan ku. Aku Jaya Negara telah menyatakan kebenaran dan apa yang nabi Muhammad telah bawa tapi kamu umat Islam yang telah menyelewng. Kamu telah mendustakan Ayat-ayat Allah maka kamulah kafir yang dinyatakan dalam ayat ini.
 
A022
  • Dan (ingatlah), hari (kiamat yang padanya) Kami himpunkan mereka semua, kemudian Kami berfirman kepada orang-orang musyrik: "Manakah orang-orang dan benda-benda yang dahulu kamu sifatkan (menjadi sekutu Allah):?"
(Al-An'aam 6:22)  
A023
  • Kemudian tidaklah ada akidah kufur mereka selain dari mereka menjawab dengan dusta: "Demi Allah Tuhan kami, kami tidak pernah menjadi orang-orang yang mempersekutukan Allah (dengan sesuatu yang lain)".
(Al-An'aam 6:23)
A024
  • Lihatlah bagaimana mereka berdusta terhadap diri mereka sendiri, dan bagaimana hilang lenyapnya dari mereka apa yang telah mereka ada-adakan (sebagai sekutu Allah) itu.
(Al-An'aam 6:24) |
A025 Dan di antara mereka ada yang mendengarkanmu (membaca Al-Quran), pada hal Kami telah jadikan tutupan berlapis-lapis atas hati mereka, yang menghalang mereka daripada memahaminya, dan Kami jadikan pada telinga mereka penyumbat (yang menjadikan mereka pekak); dan kalaupun mereka melihat tiap-tiap keterangan (dan mukjizat yang membuktikan kebenaran Rasul), mereka tidak juga akan beriman kepada keterangan itu; sehingga apabila mereka datang kepadamu, sambil membantahmu, berkatalah orang-orang yang kafir itu: "Ini tidak lain hanyalah cerita-cerita dongeng orang-orang dahulu".


Entah apa lagi nak aku bicarakan. Jika ayat-ayat Al quran tidak mampu untuk menyedarkan semuanya kamu, apakah tulisan kecil aku ini mampu ubah. Pastinya Al quran berjuta-juta kali lebih baik. Kamu telah baca Alquran berulang-ulang kali dalam cara bercerita dan berlagu-lagu. Hari-hari didengarkan untuk halau hantu dan jin. Kebodohan yang bersarang dijiwa kamu masih melekat dan semakin bernanah. Kubiarkan kamu bersama Allah Tuhan ku. Siapakah aku ini cuma pekerja Allah untuk menjadi makmum kamu aku tidak layak masakan aku menjadi Imam kamu. Kamu tunggulah Imam mahdi kamu dia pasti datang seperti dijanjikan.

Dari Abu Hurairah RA, dia berkata, Rasulullah SAW bersabda,“Seandainya umur dunia ini tidak tersisa melainkan sehari, pasti Allah akan panjangkan hari itu sehingga dia berkuasa.”(At-Tarmizi)


Kedatangannya ke dunia ini merupakan suatu janji Allah dan juga janji baginda SAW, suatu hal
yang tidak salah jika kita menuntutnya, kerana memang hal itu sudah dijanjikan dan janji itu
diulang-ulang banyak kali pula. Maka lebih layaklah kita menuntutnya untuk zaman kita ini. Siapa yang tidak mahukan segala kelebihan yang telah Allah janjikan kepada kita melalui lidah Rasul-Nya SAW itu?


Sekian. Ini adalah yang terakhir. Kita tidak akan bertemu lagi dalam bentuk tulisan. Kita pasti bertemu dan aku berjanji aku pasti tamatkan semua tugas-tugas ku supaya aku terus saja pulang tidak lagi kembali. Terima kasih Dhada kerana peringatan Ikhlas kamu. Iyakan aku ini manusia sering saja terlupa juga dan bodoh  macam kamu.

Ini dia peringatan terakhir dari aku. Hayati lah.

Didataran tak bertuan semua dari kita telah bersumpah dengan nama Allah untuk menerima ujian diBumi-bumi ujian yang telah Allah sediakan.

Nanti bila dicerahkan Allah semua kabus-kabus perjanjian antara setiap satu.. satu.. satu.. semuanya jiwa..... maka   pastinya menitis tis.. tis.. tis.... airmata kamu. Allah benar pada ketika itu. Allah pasti benar. Aku ini didatangkan demi peringatan terakhir yang aku tahu pasti semuanya kamu akan memerangi aku. Setiap dari kamu membawa kepercayaan nenek-moyang kamu sedikit-sedikit hinggakan semuanya terpikul dengan berat. Bongkok kamu. Manusia hari ini dalam keadaan bongkok dan hodoh tetap juga mahu juga sombong. Siapa Tuhan.... siapa Hamba?. Gila apa manusia.



manusia dalam keadaan jiwa bongkok dan hodoh...... sombong pulak!

Kamu wahai manusia hidup didunia ikut apa yang Allah Tuhanku suruh.... kamu tidak boleh buat sesuka hati mu... Faham ke tidak? Apa nama Pak Sedara kamu?.... OHHH ..... lupa. Jalanlah pelan-pelan wahai Pak tua yang Bonggkok. Perhatikan longkang dihadapan kamu. Sudah berjuta kali kamu tertumoih tidak pernah mahu ingat. Gila umat manusia akhir zaman ini. HIDUP DAN MATI DIPERTARUHKAN CUMA UNTUK SESUAP NASI.

BYE./~ http://www.jayanegara1234.blogspot.com

5 comments:

  1. semua dihentamnya...

    ReplyDelete
  2. Ilmu sedikit memberi manafaat lebih baik banyak Ilmu tak memberi manafaat.

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)