Thursday, 26 July 2012

Bonus setengah bulan gaji dibayar 9 Ogos, Pilihanraya pada September


Dipetik dari Bernama Najib mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam.

Najib yang juga menteri kewangan mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju memberi Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.

Bayaran itu akan dibuat pada 9 Ogos ini.


Pemberian bonus dan bayaran khas itu akan memanfaatkan seramai 1.27 juta penjawat awam persekutuan dan 657,000 pesara kerajaan.. maklumat lanjut baca SINI


Setelah begitu banyak gula-gula yang dihamburkan, maka desas desus pilihanraya mengejut akan berlaku adalah munasabah. 

Pilihan raya mengejut adalah sebelum 16 September supaya memberi masa yang cukup untuk membentangkan bajet 2013 pada 28 September jika BN masih menguasai Putrajaya.

Adakah anda terpedaya dengan gula-gula manis Najib tersebut?

7 comments:

  1. bonus amik.. undi tetap PR..
    ABU!!!!

    ReplyDelete
  2. memang lah boleh bagi bonus...gaji bulan ini potongan cukai berkala mencecah rm 600 lebih.Berapa banyak LHDN gasak duit penjawat awam. Yang melucukan bila LHDN dihubungi boleh dia orang kata BULAN INI SAJA MACAM NI.
    Dengan kaedah ini sepatutnya bukan bonus setengah bulan tetapi bonus 2 bulan gaji.

    ReplyDelete
  3. 10 bulan bonus pun aku takkan undi umno/bn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah,,, hebat2... cayalah

      Delete
  4. Singgah sahur...untunglaah keje gomen...undi ttp pr..hehe..siti nizar tlg promote ambe punye blog...saya budak bru belajar...www.kakisembang.com..jasa mu dikenangI

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Najib bagi bonus aku ambik je.. Syukur pada Allah.. Tapi nak undi BN mintak maaf lerr.. Aku dah bulat hati nak tolak BN

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)