.

Wednesday 6 June 2012

Siapa kawan Israel? (Mesti Baca)

Joe Lieberman adalah seorang yang hebat. Kenapa saya kata dia hebat? Sebab Lieberman adalah antara penyokong terkuat negara Israel dalam Kongres Amerika. Mark Vogel, pengerusi ‘National Action Committee Political Action Committee (NACPAC) yang pro-Israel telah menyebut dengan jelas terang bahawa Joe Lieberman adalah pembela Israel nombor wahid dalam Kongres.

“Tidak ada siapa yang lebih banyak memperbuat sesuatu bagi pihak Israel, selain Joe Liberman. Itu sebabnya beliau amat penting kepada komuniti pro-Israel.” Itu kata Mark Vogel.

Lieberman kini berada pada tangga keempat dalam senarai calon-calon yang menerima dana daripada badan-badan tindakan politik pro-Israel pada tahun 2006.

Dalam tahun 2002, Lieberman telah menaja sebuah resolusi pro-Israel di Senat Amerika berkaitan konflik Timur Tengah, secara terus terang menyatakan kebersamaan dengan Israel dalam usaha berterusannya untuk ‘menentang keganasan’.

Siapa pula yang lebih hebat daripada Lieberman?

Pastilah Senator John McCain yang beberapa tahun lalu kecundang dalam lumba menuju Rumah Putih, apabila ditakdirkan bersaing dengan Barack Husain Obama. Kita pastinya akan terus terkenang aksi veteran Perang Vietnam ini apabila beliau ternganga dengan jawapan-jawapan Obama sewaktu siri debat menuju pilihan raya presiden yang lalu.

Kedua-dua insan hebat ini bertamu ke Malaysia beberapa hari sudah. Seorang penyokong tegar negara Israel, dan seorang yang kalah pertandingan presiden. Mereka disambut penuh keriangan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang juga Presiden UMNO.

Kalaulah saya dapat mencuri dengar perbualan mereka berdua ini dengan Najib yang bakal menjadi Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, alangkah terujanya saya. – Roketkini.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist