Sunday, 3 June 2012

Himpunan Hijau : Baca ulasan Menteri Dalam Negeri ini...


Himpunan Hijau mahu lawan Gelombang Merah, kata Umno

 JITRA - Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein menyifatkan Himpunan Hijau Menuju Putrajaya di Stadium Darul Aman dekat sini malam tadi, sebagai tindak balas terhadap 'gelombang merah' yang melanda Stadium Nasional Bukit Jalil pada 11 Mei lepas.

"Ini adalah tindak balas kepada apa yang mereka lihat sebagai satu gelombang dan kesedaran orang ramai terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Cara kaedah kempen mereka gunakan (iaitu tema) warna hijau, perhimpunan yang ada unsur-unsur program dengan yang muda, apa bezanya dengan program yang kita dah buat?" katanya kepada pemberita selepas program BN Pilihan Orang Muda di sini.

Perhimpunan 11 Mei lepas menyaksikan lebih 100,000 anggota Umno berpakaian merah berhimpun bagi sambutan ulang tahun ke-66 parti itu.

Hishammuddin, yang juga Naib Presiden Umno, berkata Pas juga sudah tidak mempunyai modal kerana terpaksa mengikut kaedah serta ciri program anjuran BN untuk mendekati golongan muda.

"Kita tengoklah siapa yang sebenarnya ikhlas dan yang betul-betul berjuang untuk orang ramai," katanya.

Mengulas program BN di Institut Pendidikan Guru Kampus Darulaman hari ini, beliau berkata semangat dan gelombang yang ditunjukkan golongan muda cukup membanggakan.

Beliau berkata semangat itu harus diteruskan dan diperluas bukan sekadar melibatkan anggota BN malah mendekati golongan muda lain.

Katanya, pendekatan itu sangat membina selain menyuntik nilai mulia dan murni dalam meniti arus perubahan yang dibawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melalui program transformasi. - Bernama

P/S- kah kah kah... sakit perut aku ketawa membaca ulasan yang bangang ini...

11 comments:

  1. gelombang merah pakai duit kerajaan. gelombang hijau guna duit poket sendiri itu beza antara umno dan pas. rakyat bukan bodoh macam awak

    ReplyDelete
  2. Semua guru n pelajar jd mangsa lg. Tgh bercuti dipaksa ke mjlis dia, nk tnjuk org sokong dia.

    ReplyDelete
  3. sape tiru sape hisyam oii!... PR buat bersih,,ngko buat k pop keneraka..
    Orang buat ABU, ngko buat ABAI..
    ahh byk lagi... malas aku ebut...
    dasarrr peniru..... Ptuihh!!!

    ReplyDelete
  4. pening ke aper pak mudim ni??

    ReplyDelete
  5. Inilah 'standard' dan 'quality' pemimpinx UMNOYAHUDI bila memberi komen! LOW CLASS!!!

    ReplyDelete
  6. Segala amalan bergantung kepada niat. Daripada segi niat pun, Himpunan Hijau sudah mengatasi Himpunan Merah.

    ReplyDelete
  7. Sian dato'....x abis2 sss (syok sendiri saja) pujuk la ati tu dato' realitinya seantero dunia tau dato'..kasihannnn

    ReplyDelete
  8. rakyat semakin meluat pada umno, kalau beginilah statemen yg keluar dari mulut pemimpinnya

    ReplyDelete
  9. yang tirunya adalah Umno..sebab Umnonmemang sudah tenat..bukan setakat idea..tapi tenat dari segi sokongan

    ReplyDelete
  10. pemimpin umnog dah tenat,sekarang masa utk packing harta oii bawalah jauh dari malasia,nanti mcm mamak p.pinang bankupcccc,pak hisyam,pak mohdin jgn byk cerita karut lagi pada rakyat dah muak...jgn berangan lagi nak berkuasa,nanti mampusss mcm mubarak...kesian...

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)