Wednesday, 30 May 2012

Gaji Nazmi sebulan RM300,000?

JIKA Safee Sali menerima gaji bulanan berjumlah Rupiah 350 juta (RM118,000) sebulan, wonderkid Malaysia yang baru sahaja mengikat kontrak tiga tahun bersama kelab Portugal, Beira-Mar, Nazmi Faiz pula dikhabarkan bakal menerima gaji bulanan sebanyak RM 300,000.

Mencetus fenomena dalam bola sepak negara selepas terpilih sebagai pemain untuk kelab liga divisyen satu Portugal sehingga Jun 2015 nanti, gaji pemain tengah Harimau Muda itu kini menjadi topik perbualan hangat penyokong serta pemerhati bola sepak tempatan.

Meskipun khabar angin mengenai gaji yang bakal diterima oleh Nazmi masih belum dapat disahkan, namun, sekiranya benar, pemain muda yang bakal mencecah 18 tahun 16 Ogos nanti akan bergelar pemain termuda Malaysia berstatus jutawan selain Safee Sali.

Sementara itu, ejen Nazmi, Marco Guimaraes, mengakui jumlah gaji yang bakal ditawarkan kepada tonggak skuad bawah 22 tahun itu adalah sangat lumayan bagi seorang pemain muda dari Asia Tenggara, bagaimanapun beliau enggan mendedahkan jumlah sebenar yang akan diterima oleh anak buah Ong Kim Swee itu.

“Terpulang kepadanya (Nazmi) sama ada untuk mendedahkannya atau tidak, katanya.
Dalam perkembangan lain, akan mula menyertai latihan bersama Beira-Mar selepas pusingan kelayakan Piala AFC bawah 22 tahun yang akan bermula 21 Jun sehingga 4 Julai nanti, Nazmi akan turut ditemani pengendali Harimau Muda, Ong kim Swee.

Selain menguruskan soal kontrak dengan kelab tersebut, Kim Swee yang berada di sana selama seminggu akan turut membantu anak buahnya menyesuaikan diri sebagai pemain professional di kelab Eropah itu.

- SINAR HARIAN

7 comments:

  1. Hakhak.. Kalau 300k tu dah mcm main kat BPL di england.. Danny welbeck yang main dengan man uTd pun gaji baru dalam 200k.. Takkan la si mamat ni mampu dapat 300k.. Realistik la sikit nak buat cerita pun.. Main pulak kat portugal,, bukan kelab terkemuka pun.. Hehe..

    ReplyDelete
  2. Welbeck per week bai....nazmi per month

    ReplyDelete
  3. Welbeck gaji mingguan, dia ni bulanan.. Kan jauh beza jumlah sebenarnya.. 200k per/week, kalau sebeluan dah berapa pulak nilainya bhai?..

    ReplyDelete
  4. Kalau tak tau jgn pandai2 nak komen. Perweek ngan permonth jauh beza kena kali 4.

    ReplyDelete
  5. Mangkok hayun. Kawan saya yg kata.

    ReplyDelete
  6. budok bongok..nok komeng sgt..bodo8

    ReplyDelete
  7. lu nie mesti mamat umnogok lain kali nak komen buat homework dulu.. week dgn month dia tak paham bhai.. kena bagi tau minggu dan bulan bru dia paham.. ahaks!

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)