.

Sunday 6 May 2012

CeritaBersih3.0 - Just Shup up Your Mouth

Serba sedikit pengakuan dari saya sendiri dengan penuh ikhlas dan tanpa berpihak pada mana2 pihak..:

Yang tak pergi bersih duduk rumah, dan enjoy dengan kawan, yang mengatakan siapa pergi bersih tu BODOH, just shut up your mouth. Jangan cakap lebih seperti korang pergi


Saya yang pergi dan tidak menyokong mana2 pihak sekalipun, Saya tahu situasi sebenar ketika itu. 

Ketika permulaan provokasi dan ketika ramai peserta bersih diserang menggunakan tear gas khas dari ISRAIL. I know your opinions is the best untuk lawan orang yang pergi bersih, tapi korang tak tahu langsung perasaan peserta yang dibelasah lebih teruk dari polis, dan tiada polis pon yang sudi backup.

Jika nak dibandingkan dengan polis yang dibelasah oleh peserta @ "polis SB", Polis itu tetap DIBACKUP oleh peserta bersih. Saya sendiri lihat dan tengok. Pliss, shut up your mouth. Jangan tunjuk anda ni cool.

Siapa yang mulakan provokasi, saya juga lihat sendiri dengan mata saya sendiri.

Cuba kaji dari kedua2 pihak.. Jangan hanya kaji satu pihak melalui media yang menipu. 

Dan cuba fikir kenapa jugalah ULAMA' juga turut menyokong bersih.. Kalau fikir jauh, ulama' tidak menyokong keganasan, tetapi hanya menyokong keadilan dalam Malaysia.

Kerana diakhirat juga kita pun akan ditanya kenapa tidak menegakkan keadilan.. Even its abouts politik.Kalau polis, ada sebab mereka tiba2 provokasi.. Ini ayat seorang polis yang telah menenking pada saya sendiri "Korang dah bunuh sorang polis!!!..

Mereka provok dan mengganas kerana ini.. Mereka anggap polis itu mati sedangkan tidak. Mereka mendapat berita yang tidak betul.. Sebab itulah mereka sanggup belasah sesiapa sahaja peserta bersih. Sedangkan berita tersebut tidak betul

malahan kalau saya lihat, peserta bersih itu sendiri yang melindungi polis dari dibelasah oleh peserta yang mungkin menyamar atau terlalu ganas.

Secara jujur saya katakan tidak semua polis teruk. Cuma segelintir polis yang bertindak mengikut perasaan membelasah sehingga lebam itulah yang paling rakyat kutuk dan caci mereka seperti balaci yang membabi buta.

Dan kenapa peserta bersih juga tiba2 provokasi?

Kerana mereka juga ada sebab untuk berlindung, dan mereka telah diserang oleh pihak polis@FRU dengan diltembak TEAR GAS dalam sekumpulan besar peserta yang "CROWDED" dan terpaksa lari menolak orang sekeliling dengan terpaksa.

Inikah idea logik polis?? Cara untuk menyelesaikan masalah?.. Dengan cara itulah pihak polis juga "boleh" membunuh peserta bersih even mereka sebenarnya pelindung rakyat. Peserta ketika itu mungkin terpaksa lari dalam keadaan menutupi mulut, hidung dan mata yang berair dalam keadaan sesak.

Selipar kasut tercabut.. Dan kanak2 serta perempuan terpaksa menahan kudrat yang lemah untuk melarikan jauh dari asap pedih tersebut. Selesaikah masalah? TIDAK! Dan Sebab itulah ada dikalangan peserta bersih tidak berpuas hati..

Dan kerana itulah peserta sanggup bertahan sehingga malam untuk menentang polis.

Saya melihat sendiri pihak polis mengejar peserta bersih lalu terus memukul.. Dan selepas dipukul peserta bersih datang untuk backup, dan mereka berjaya menyelamatkan peserta tersebut, malah berjaya menangkap seorang polis yang membelasah peserta tadi.

Lalu dibawa kedalam peserta bersih yang terlalu lah ramai dan penuh. POLIS tersebut tidak dibelasah malah dihalang oleh pihak peserta dan polis tersebut hanya disoal siasat kenapa mereka sanggup pukul dan sebagainya.. Rakyat sendiri tahu mengambil berat.. Kerana mereka datang dan berkumpul disana bukan untuk PROVOKASI tetapi untuk melaksanakan keadilan secara AMAN dan DAMAI..

Saya pergi dan saya tahu bermula dari awal sehingga habis perhimpunan bersih..

Yes, Saya tahu kita sekarang patut bersyukur dengan penetapan dalam negara Malaysia yang aman damai, tidak ada perang dan sebagainya,

Bukan niat peserta bersih untuk menghancurkan negara dan tidak bersyukur, tetapi mereka hanya mahukan KEADILAN, memperbetulkan dengan KUASA RAKYAT yang mereka ada. Kalau belajar undang, RAKYAT ADA HAK UNTUK MENEGAKKAN KEADILAN SEKIRANYA KERAJAAN YANG SEDIA ADA TIDAK MELAKSANAKAN SESUATU DENGAN ADIL DAN PENUH PENIPUAN RAKYAT...
JADI JANGANLAH KORANG NAK KESIAN PADA SATU PIHAK SAHAJA.
Tak perlulah nak kata korang lagi tahu sebab yang korang ada hanyalah media pro KERAJAAN even korang dapat tahu dari video di youtube ,facebook, dan twitter. . Video dipotong tanpa mendedahkan hal2 yang benar..

Try to shut up. Pliss.. Saya pergi kerana saya ingin melihat sendiri keadaan situasi sebenar berbanding dari dalam TV. Secara jujur saya nampak siapa yang salah memulakan keganasan. Siapa yang membantah secara aman. siapa yang tidak adil..
Dan Polis MUDA lebih suka bertindak mengikut arahan dan hanya tahu "BELASAH" apabila dapat tangkap peserta bersih. Wallahualam.

Tolong kaji video yang ada dalam youtube sebaik mungkin kalau anda mantap memberi pendapat. Dan siapa yang paling banyak pukul orang.. :')

Minta dishare kalau anda rasa anda juga open minded seperti saya..

#Disalin dari laman Facebook


Kredit : Tukang Lawan

3 comments:

  1. JIKA PESERTA BERSIH NIAT JAHAT BAYANGKAN BERAPA POLIS ZALIM NANTI ARWAH ? BILA BAIK KENA TERAJANG PULAK !

    ReplyDelete
  2. fist of all, kita kena tanya apa objektif Bersih...nak bersih kan electoral system yg dikatakan kotor oleh Ambiga, berdasarkan research MERAPu.....betul ke kotor? atau dimanipulasi? open your mind & baca nie....
    http://satdthinks.blogspot.com/2012/04/internal-migration-and-electoral-roll.html

    tapi nie tak di bincang/di study lepas tu Ambiga teruskan jugak Besih, majority yg pergi irang melayu....lepas tu event tu kena hijack dgn Anwar....
    http://satdthinks.blogspot.com/2012/04/schelling-incident-ground-zero-of.html

    habih kelam kabut semua...mcm2 jadi....mcm2 rumours....& terjadi lah keganasan oleh both polis & pendemo....peace!!

    ReplyDelete
  3. kalau peserta bersih nak rampas kuasa, tentu mereka datang dgn senjata, kalau pun tkda senjata pada hari bersih tersebut peserta lagi ramai dari polis, kalau nak lawan memang boleh menang punya.mungkin perengkat awal ramai org awam akan terkorban tapi bolehkah polis tahan asakan 300 ribu lebih orang.kami cuma mahukan pilihan raya yang adil.fikirlah gunakan otak jangan ikut perintah membabi buta.

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist