Thursday, 19 April 2012

Mahasiswa DiSerang; Unit Amal Akan Berkawal Di Dataran Merdeka

Ekoran kejadian yang berlaku terhadap peserta perkhemahan di Dataran, Dewan Pemuda PAS Malaysia (DDPM) mengerahkan Unit Amal agar membentuk satu kumpulan keselamatan untuk mengawal keselamatan terhadap pelajar-pelajar tersebut terutamanya pada waktu malam.

Setiausahanya, Khairul Faizi Ahmad Kamil berkata kejadian serangan tidak sepatutnya berlaku di dalam negara kita yang dijamin keselamatannya.

Bahkan, katanya, ia sangat memalukan apabila mangsa memberitahu “ambush” tersebut dilakukan dengan begitu teliti bahkan seolah-olah mendapat sokongan daripada pemerintah.
“Kejadian yang dikatakan berlaku sekitar jam 2.00 pagi hari ini menunjukkan tiada ketulusan di dalam kawalan keselamatan di dalam negara kita.

“Bayangkan sahaja sekiranya jenayah seperti merompak, mengugut, memukul dan memusnahkan harta benda hanya diperhati dan menjadi tontotan penguat kuasa yang bertugas sahaja,”katanya yang dipetik pada kenyataan akhbar DPPM yang diedarkan kepada media.
Menurutnya, mangsa juga memberitahu bahawa kumpulan samseng “jantan” ini turut menjadikan wanita sebagai mangsanya.

Katanya, samseng terbabit juga mengambil wang dan turut memusnahkan harta benda peserta Univercity of Merdeka seperti kamera dan telefon bimbit.

Justeru, beliau berkata, di atas kejadian ini maka DPPM mulai rasa sangsi terhadap kemampuan pihak polis untuk menjamin keselamatan pelajar-pelajar ini kerana kejadian tersebut berlaku dalam jarak yang sangat dekat tetapi tiada bantuan daripada pihak yang bertugas.

“Hasilnya terdapat peserta yang dikejarkan ke hospital akibat keganasan kumpulan tersebut termasuklah seorang siswi yang telah cedera akibat menerima tendangan di kepala dalam insiden tersebut,

“Dewan Pemuda PAS Malaysia mengerahkan Unit Amal agar membentuk satu kumpulan keselamatan untuk mengawal keselamatan terhadap pelajar-pelajar tersebut terutamanya pada waktu malam,”tegasnya.

-sumber

10 comments:

  1. Unit Amal terbaik!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melihat dari tindakan CELAKAx ni aku merasa amat sedih dengan bangsa aku yang
      masih sanggup menerima UPAH YANG TIDAK
      SEBERAPA UNTUK DIPERKUDAKAN.Dan mamat yang
      badan macam BABI HUTAN BUNTING itu hanya BRAN kerana mempunyai ramai pengikut.
      Aku yakin mamat ni akan MENYEMBAH sekiranya bertemu 'one by one'!!!!!
      Ada BRAN!!!!

      Delete
    2. eh eh..kalau dapat babi ni, masak kita kerjakan pulak

      Delete
  2. tak berani dah geng samseng taik kucing ganggu malam ni

    ReplyDelete
  3. perlukah amal lagi dalam situasi begini? asyik kena belasah saja!!!!

    ReplyDelete
  4. Mamat yang badan macam BABI HUTAN BUNTING itu
    hanya BRAN kerana ramai pengikut.Aku yakin mamat ni akan MENYEMBAH sekiranya bertemu
    'one by one'! Ada BRAN!!!!!!

    ReplyDelete
  5. ni gangster babi. nak tunjuk hebat. kalau dia datang lagi bagi je kayu kat kepala dia . setan punya samseng

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak tanya sikit. selalu sgt program kita samseng haramjadah umno ni menganggu. selalu sgt dia org menjual, bila lagi kita hendak beli. terutama samseng perut buncit dari jln kebun.

      Delete
  6. Jom kita cari lembu gila ni kat Jln Kebun. Aku dah geram ni.... Dapat, dalam rumah dia kita belasah ramai. Kurang ajar sangat lembu ni. Aku dah lama aim lembu ni.

    ReplyDelete
  7. Jumpa tembak ja babi hutan ni...

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)