.

Friday 16 March 2012

Terkini!: Menteri Jaga Hal Ehwal Agama yang Baharu Akan Dilantik

Ngo Beras Kampit Terut Bertanding Dalam Pilihan Raya?

Oleh: Mohd Sayuti Omar

Ada seorang kawan yang bergerak cergas dalam Ngo beras kampit memberi tahu presidenya sedang mengenal pasti beberapa buah kerusi Dun di Selangor yang akan diganggu oleh Ngo itu dengan cara ikut bertanding dalam pilihan raya umum akan datang.

Kesemua kerusi itu dimenangi Pas.

Kata kawan itu Ngo itu akan memastikan sekurang-kurang lima kerusi yang mereka ganggui untuk memastikan kerusi itu tewas bagi membolehkan UBN menang dan seterusnya membentuk kerajaan di Selangor.

Di antara kerusi yang disebut kepada saya yang menjadi perhatian Ngo beras kampit itu ialah Gombak Setia yang kini disandang presidenya yang menang atas tikit Pas, Hulu Klang, Lembah Jaya, Meru, Bangi, Sejangkang dan Chempaka. Dari tujuh kerusi itu dua kerusi mungkin tidak akan diganggu. Kerusi itu, Sijangkang yang dimenangi Ahmad Yunus dan Chempaka dimenangi Iskandar.

Bentuk gangguan menurut kawan itu Ngo beras kampit akan menurunkan orangnya untuk bertanding atas tikit bebas. Mereka menghitung calon mereka akan dapat menarik 500 hingga 1,000 undi.

Kalau ini menjadi kenyataan kerusi-kerusi Pas yang dimenangi dengan majoriti 1,048 hingga 5,513 undi itu mungkin akan jatuh kepada UBN sekiranya formula itu menjadi kenyataan.

Kata kawan itu kalau Ngo beras kampit itu berjaya membantu UBN menumbangkan Pas beberapa orang pemimpin utama mereka akan diberi ganjaran termasuk dilantik menjadi pengerusi atau pengarah dalam syarikat GLC. Salah seorang dari mereka katanya akan dilantik menjadi senator kononnya untuk dilantik menjadi menteri yang menjaga hal ehwal agama Islam. [MSO

7 comments:

  1. Kah..kah..kah...
    Hassan Kayu Jati...
    kah..kah..kah...
    Boleh jalan la....
    Ada PHD...
    kah..kah..kah..
    Perangai Hasad Dengki

    ReplyDelete
  2. hasan akidah jual beras kampit...k8h kih kih
    ada PHD... ramai pengikut
    PAS akan hancur...kah kah

    ReplyDelete
  3. Otak Hasan Ali Akidah, da pakai stoken sbb nya apa?????? anda semua boleh fikir jawapan nya.

    ReplyDelete
  4. Bagus jugak kalau penyokong Hasan Ali bertanding di kerusi PAS . Yerlah PAS memang di Selangor pun buat apa ?? Setakat jadi pembela kepada DAP dan tukang kumpul penyokong kepada PKR buat apa . Haji Hadi pun cakap dulu orang yang kerjasama dengan orang khafir ni thoghut.

    ReplyDelete
  5. hasan beras jati dah jadi sahabat setan yg penuh dgn hasad dengki dan takbur....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah mentakdirkan dia jadi begitu di hujung usia nya. Mohon tidak terjadi kepada kita semua.

      Delete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist