.

Friday 23 March 2012

Gaji Baru SSM: Jadual gaji terkini...


Melalui berita yang dipaparkan Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Sidek Hasan menjawab teka-teki di kalangan kakitangan awam tentang bilakan tunggakan yang akan mereka perolehi. Untuk gaji bulan April kakitangan awam boleh tersenyum sedikit dengan tunggakan yang akan mereka perolehi.

Tunggakan tetap akan diperolehi, namun jumlah sebenar tetap menjadi persoalan. Tan Sri Sidek Hasan belum meredakan keresahan kakitangan awam tentang bilakah jadual gaji terkini mereka akan dimuktamadkan.

Lebih-lebih lagi jumlah kenaikan tahunan setiap gred yang akan diperolehi setelah peratusan kenaikan mengikut gred dikira.

Tentukan terlebih dahulu jadual gaji yang dimuktamadkan dan barulah dikira tentang tunggakan.

Takkan memberi tunggakan pun nak mengejar PRU-13 juga!! Nanti tak pasal-pasal dua kali kerja -beri tunggakan selepas itu beri lebihan @ baki untuk kenaikan tahunan.

Dahlah tak cerdik tentang SBPA, tentang salam MAS-AirAsia jadi lagi tak cerdik!! Nak jadi Menteri Kewangan lagi-lagi kantoi!!! ~ekeleh

2 comments:

  1. Jadual pengiraan kenaikan gaji ssm terkini di sini http://www.kreviewed.com/2012/03/jadual-kenaikan-gaji-baru-ssm-2012-jpa.html

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist