Monday, 23 January 2012

Analisis penuh kekayaan rosmah II (Rosmah nak saman?)

Oleh : Tukang Lawan

Korang dah baca ke artikel analisis tentang kekayaan yang dimiliki rosmah? kalau belum boleh lah klik sini dan baca, korang tentu takkan sangka rosmah begitu kaya gara-gara sikap menabung yang diamalkannya sejak kecil dulu.

Sekarang dah besa dah.... tapi besar je la.. tak tinggi pun. hahahhaa

Baiklah, semalam rosmah dapat gelaran baru kalau masih belum tahu, rosmah diberi gelaran FLOS ( First lady of shooping) kalau anda mahu tahu maksud FLOS tu ialah, perempuan pertama yang paling gila shooping, lebih kurangla tu kot, maksud mendalamnya ialah atas muka bumi nei kira dia la paling kuat shooping. kah..kah.. kah.. kah..

Surat khabar tu melaporkan isteri Perdana Menteri itu berbelanja sehingga A$100,000 (RM325,000) di sebuah butik di Sydney dua minggu lalu, wow.. banyak tu... RM325,000 tu kalau kita kira la kan.. secara puratanya ambiklah gaji kalau ikut nilai gaji minima RM1500 sebulan, mampu bayar gaji seorang pekerja selama 216 bulan tu.. bersamaan 18 tahun.


Jadi untuk anda yang bergaji RM1,500 sebulan, anda perlu kerja 18 tahun untuk dapat shooping macam rosmah buat, itu pun duit gaji selama 18 tahun tu tak boleh usik walau satu sen pun ok.

Bayangkanlah betapa kayanya rosmah nei, sekelip mata dia boleh habiskan duit banyak tu.kaya ooooo.. sebab simpan duit dari kecik la tu.

Apa?, Rosmah nak kata ini semua fitnah?, akhbar tu sengaja nak burukkan dia? kah..kah..kah.. kalau fitnah, rosmah dicabar saman laporan mengenai tabiat berbelanja mewahnya tu., maka satu tindakan undang-undang perlu diambil terhadap akhbar dan sumber berita akhbar tersebut.beranikah rosmah?

Jangan jadi macam najib yang hanya berani minum kopi dengan Anwar, tapi bila diajak debat takut.


Baiklah, Kalau rosmah tak berani nak saman, korang rasa apa erk? siasatan harus dibuat tak?sebab laporan akhbar tu memperlihatkan Rosmah mempunyai kekayaan yang sangat luar biasa yang menimbulkan pelbagai tanda tanya

"Mesti disiasat dari mana sumber kewangannya sehingga Rosmah dilaporkan begitu bermewah-mewah dalam kehidupannya sehingga dilihat melebihi dari kemampuan isteri seorang Perdana Menteri," kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)