.

Thursday 19 January 2012

Anak Warnida mahu blogger RBF bertaubat?

Oleh: Tukang Lawan

Azra nak pencuri jadi baik, Azra tak nak dia masuk penjara.” Itulah yang sering diperkatakan Azra Fareera Ikhwan, 5, anak kedua Wardina Safiyyah apabila teringat peristiwa hitam yang meragut perasaan selamat mereka, Khamis lalu.

Bersihnya hati anak ini, walaupun masih dalam keadaan trauma, berkat didikan yang diberikan oleh kedua ibu bapanya membuatkan anak ini mengharapkan supaya pencuri itu menjadi baik, Insyallah doa anak kecil ini akan dimakbulkan oleh ALLAH.

Tapi bagaimana pula dengan manusia yang "buat" cerita sehingga memalukan ibu ayahnya, mungkin Azra berharap dia akan kembali ke pangkal jalan, menyesali apa yang dilakukan dan segera bertaubat kepada ALLAH.

Penulis blog ruangbicarafaisal atau lebih dikenali dengan RTF dilihat sengaja menimbulkan persoalan yang dilihat sengaja mahu memalukan dan menjatuhkan maruah ibunya Wardina, apakah ia dilakukan kerana berbeza ideologi dengan mangsa?

Penulis blog RTF tersebut mempertikaikan tindakan wardina menulis di laman sosial dan twitter, yang kononnya masih sempat melakukan sebaran dalam keadaan trauma semata-mata mencari publisiti,
Ini jawapan yang diberikan oleh "jiran" Wardina
.

Bagi Wardina beliau dan keluarga tidak sedikit pun terkesan dengan fitnah dari blogger pro umnoapco tersebut


Wardina Safiyyah menjemput penulis blog Ruang Bicara Faisal (RBF) menemuinya jika ingin mengetahui sama ada kejadian samun yang berlaku terhadapnya baru-baru ini adakah lakonan atau pun kisah benar.

"Jika dia mahu jawapan kepada semua persoalan yang bermain di dalam mindanya sila datang berjumpa saya. Tidak ada sebab mengapa saya perlu membalas dengan menulis kenyataan saya untuk dia meletakkan jawapan saya itu di dalam blognya

"Rakan-rakan dan keluarga tahu apa yang sebenarnya yang berlaku dan pada tahap ini itu sudah memadai," ujar wardina lagi.


Mungkin terkesan dengan cabaran Wardina, hari ini penulis blog berkenaan memadam semua artikel memurukkan wardina dan keluarga dan meminta semua pihak menghentikan isu tersebut.

Baguslah jika telah mengakui kesilapan diri sendiri, bagus juga kamu telah meminta maaf dari wardina dan keluarga, tetapi bagaimana dengan orang lain yang telah kamu fitnah dan burukkan?

Anak wardina yang bernama Azra itu pun lebih bersih hatinya berbanding kamu, dia mahu perompak yang merompak keluarga mereka jadi baik, apatah lagi kamu, pasti harapan anak kecil itu supaya kamu segera bertaubat.

( http://tukanglawan.blogspot.com )

4 comments:

  1. Itulah buktinya anak2 adalah wali2 kecil..
    Hati mereka terangat bersih..

    ReplyDelete
  2. x jgk..ada gak unsur nk glmer..dua2 slh..

    ReplyDelete
  3. SAH RBH NI BARUA PENYOKONG PARTI PANDI LUTTY ARUS JAHILIAH SEKUTU APCO YANG LAZIMNYA KAKI FITNAH,PEMBOHONH & PENYELEWENG FAKTA ,MACAM KEBANYAKKAN MELAYU KAPIR YANG BUKAN ISLAM ,YANG SELALU DENGKI ,HASAD DAN CEMBURU KEJAYAAN ORANG LAIN,JIKA MELAYU ISLAM TIDAK ADA HASAD DENGKI & IRI HATI YANG KERJA SYAITAN. ISLAM MENYERU UMATNYA BERSANGKA BAIK BUKAN MACAM PECACAI-PECACAI YANG KERJA MEREKA BUAT KERJA DAJJAL PENGROSAK ! MESTI KES IRI HATI ATAU ADA MASYUK FULUS UMNGOK-BN ADA KASI KOT? ADA BERANI KA BERSEMUKA DENGAN WARDINA MINTA PENJELASAN ? PODAAH PENGAMPU UMNO-APCO-BN PANDI KUTTY !!

    ReplyDelete
  4. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist