Friday, 11 November 2011

PANAS & TERKINI !!! : UMNO Bakar Kristian Di Masjid Bangi.


Assalamulaikum bro...
(sbb aku baru umo 28th je..hikhikhik)

Nama aku atan….
Aku ade cite benda nak share ngan kwn2 sume…

Td mase aku pg solat Jumaat..
Dkt Masjid Teras Jernang, Bangi…
Tp aku bkn nak cite..
Pasal khutbah Jumaat ari nie…
hehehehe…

Tp citenye lpas amik wuduk je..
Aku ade TERnampak satu brochures/flyers..
Di letakkan di sebelah tabung masjid.
Quantitynye masih banyak…
So, aku sempat bace tajuknye saje..
“Siapa Yg Bertanggungjawab..
Kristiankan MELAYU Di Selangor”….
Di sbb kan khutbah dah mula aku tak jadi amik…

So, lpas je selesai solat Jumaat…
Aku sempat amik 1 copy brochures/flyers nie….


Ceritanye pasal DUMC…..
Aku ingat cite nie da abis da…

Rupe2nye bangsa umngok nie..
Nak gak politikkan issue nie….

Rase mcm PRU13 nak dkt da….
Sbb Bangi kubu kuat pas…

Tak penah ade plak..
Brochures/flyers mcm nie sblum nie…

Bagi aku tajuk pon da salah…
MELAYU bkn agama…

Kristian di Indonesia pun melayu gak…
Apsal tak diorang tak kecoh?

Kalau Kristiankan org Islam lain la…
Kat cni pon da nmpk bongkoknye umngok nie..

So,
aku attached kan..
Sume isi perut brochures/flyers bodoh nie…
Korang bace da bg la pendapat kalian...

Nah, bacalah di sini !



5 comments:

  1. boleh celah skit,,, ana ahli Pas dah lama dah. ana berjuang untuk Islam. walaupun apa bangsa yang perjuangkan Islam yang HAK, ana akan sokong.dalam hal ini janganlah sangat pikir tentang kepartian. Yang benar tetap benar,,yang batil tetap batil.Ana pegang pada satu,,,,apa guna kemenangan dengan murka Allah.Biar tewas dengan Rahmat Allah dan diterima hasil juang kita di akhirat kelak.

    ReplyDelete
  2. macamana pula kalau parti umno yang juga mengaku memperjuangkan islam saudara jihad? mahu sokong juga kah ?

    ReplyDelete
  3. umngok jihad dlm fasiq?
    -aurat?
    -halalkan riba?
    -halalkan tv maksiat?
    -halalkan wang politik?
    & mcm2 lagi....

    umngok jihad dlm munafiq?
    -hudud tak sesuai?
    -bunuh ustaz ibrahim libya?
    -sumbat org ajar agama dlm jel?
    -tolak p'lembagn islam kiblat p'lembgn kapir?


    yg guna nick nama "jihad" kat atas tuh bukan nya org pas.... menyamar jekk
    tu keldai korban umngok....

    suruh mengaji dia tak mahu...
    suruh makan dia ngap semahu mahu....

    ReplyDelete
  4. Kah Kah kah.. aku suka betul dgn komen ngko bro kandis !

    Pantun 2 kerat tuh paling best..

    "suruh mengaji dia tak mahu...
    suruh makan dia ngap semahu mahu..."

    Orang UMNO ler tuh...

    ReplyDelete
  5. ish, xbaik fitnah si Jihad tu.. sy pon om pas,tp sy stuju dgn dia.. kadang tu mmg susah kita nk terima yg parti kita kdg tu terssar tujuan mereka,tp kita kena terima dah ubah kpd yg btol.. ada jgak apa yg dickpkan oleh hssan ali btol,tp bnyak yg salahnya.. ambik yg btol yg salah,kita hentam dia balik.. umno sampai bila pon akan tetap perjuangkan benda haram,dan tindakan hassan ali nie boleh bw pd ketidak percayaan org yg ada dlm pas.. jd berhati2..

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)