Friday, 14 October 2011

Awie minta tidak dilabel gengster Melayu

KUALA LUMPUR - Pelakon dan vokalis kumpulan Wings, Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman enggan dilabel sebagai seorang gengster Melayu hanya kerana imejnya.

Awie berkata, baginya gelaran itu tidak layak untuk dia kerana perwatakannya jauh berbeza di mana dia merupakan seorang yang suka melawak dan penyayang.

"Mungkin dari segi luaran saya nampak garang tapi sebenarnya saya seorang yang sangat penyayang tau," selorohnya ketika ditemui pada sidang akhbar penganjuran pertandingan nyanyian iaitu Barisan Nasional (BN) 1 Youth Music di pejabat Pemuda UMNO, Menara Datuk Onn, di sini, Khamis.

Bagaimanapun kata bintang filem Hantu Kak Limah Balik Rumah itu, gelaran tersebut diperkatakan mungkin kerana dia seorang yang lantang dalam mempertahankan haknya dalam apa jua perkara.

"Bagi mereka yang rapat dengan saya mereka akan tahu, saya seorang yang lantang bersuara dalam apa sahaja situasi bagi mempertahankan sesuatu hak.

"Paling tidak pun, saya seorang yang sangat tegas mengenai isu pembelaan artis. Mungkin dari situ orang nampak saya seorang yang kasar," katanya.Sementara itu, pada sidang akhbar tersebut, Awie bersama rakan-rakan artis lain yang antaranya seperti Zed Zaidi, Adam (AF), Ezany Nizarif dan Rashdan Baba akan bekerjasama dengan Pemuda UMNO menganjurkan pertandingan BN 1 Youth Music.

Pertandingan yang dibuka kepada semua golongan itu akan bermula di sekitar pertengahan bulan November dan tarikhnya akan diumumkan tidak lama lagi.

Menurut Ketua Pemudanya, Khairy Jamaluddin, para peserta perlu melalui uji bakat dengan merakamkan video nyanyian masing-masing dan kemudian ia perlu dihantar ke laman web rasmi pertandingan berkenaan.

"Peserta-peserta yang dipilih akan melalui proses saringan pula sebelum ke peringkat seterusnya iaitu pertandingan separuh akhir dan akhir yang diadakan secara langsung pula.

"Saya harap, menerusi pertandingan ini, lebih ramai lagi remaja berbakat tampil menunjukkan skil nyanyian masing-masing lebih-lebih lagi apabila mereka hanya perlu merakamkan video nyanyian sahaja tanpa perlu rasa takut untuk berhadapan dengan juri," katanya.

Tambah Khairi, BN 1 Youth Music juga tiada kaitan dengan unsur-unsur politik, malah ia diadakan agar dapat mengumpulkan anak-anak remaja melakukan aktiviti-aktiviti berfaedah.

Antara selebriti yang akan bekerjasama dalam pertandingan ini ialah Awie, selaku ketua juri, Zed Zaidi, Adam AF, Ezany Nizariff, Rashdan Baba, Hairy (Kool) dan Alfa (Nico).

- mStar

4 comments:

  1. Sapa kata Awie gangster!!! Mai sini ke depan aku nak penabuh!!! Awie bukan gangster, dia cuma Pekida!!! Pekida adalah Pelampau Melayu, bawah sikit dari terrorist Melayu!!! Pekida tu kiranya macam UMNOlah... Klux Klu Klan ala-ala Melayu... tugasnya adalah cuma sebagai tangan kiri untuk basuh najis UMNO. Gangster cuma gedebuk-gedebak je...gangster makan upah... ada upah, ada kerja, tak ada upah, tak ada kerja....Pekida tak macam tu ... depa baruaaaaaaaaaa... apa UMNO suruh depa buat je.

    ReplyDelete
  2. teruknya pekida... baru aku tau, barua umno rupanya...tukang basuh taik... ehh samake pukida ngan pekida ???

    ReplyDelete
  3. awei ni bukan ke yg kes gaduh gaduh kat kelab malam tu ke...saya pun tak pasti sangat citer nye ...orang lain kot...kalau awie yg tu tak kanlaaa masuk UMNO plak buat malu Umno aje

    ReplyDelete
  4. Bagus juga klu acara-acara besar dan umum di mana melibatkan keseluruhan belia tidak di politikkan. Tahniah KJ tapi klu tiada kaitan dengan sebarang politik yang elok tak payahlah ada BN di depan 2 supaya belia-belia yang minat dengan PKR,PAS, DAP atau yang senada dengannya tiada keraguan. Sekadar pandangan........

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)