Thursday, 15 September 2011

JAAFAR ONN SERTAI PERKASA... Kih Kih Kih !!!

Pelakon terkenal Jaafar Onn adalah antara ahli panel yang telah bersama sama menjayakan satu forum anjuran Perkasa sebentar tadi. Forum yang bertajuk "Keranamu Ambbiga Aku Lari Lintang Pukang" ada satu forum yang membincangkan mengapakah panlima jihad yang di pimpin oleh Berahim Ali telah lari lintang pukang pada hari perhimpunan Bersih bulan lalu..


Opss.. maaf Abu Nawas tersilap info. Bukan jaafar Onn pelakon tapi ntah Jaafar Onn mana tak tau yang jadi ahli panel tu. Maklumlah forum jenaka mestilah Abu Nawas ingatkan Jaafar Onn tu adalah Jaafar Onn pelakon.




Antara ahli panel yang mejayakan forum tersebut ialah penulis novel sejarah ala ala satira iaitu apek Khoo Kay Kim serta bekas guru sains rumahtanggah Ramlah Adam.

Seorang lagu ahli panel yang turut serta ialah Zulkifli Abdul Ramha yang juga tidaklah Abu Nawas kenal kerana dia tidak terkenal seperti terkenalnya Abu Nawas yang alim lagi tawaduk ini.

Forum ini telah di ceriakan lagi dengan di pengerusikan sendiri oleh panglima jihad yang telah lari lintang pukang kerana ketakutan yang amat sangat apabila mendengar nama Ambiga 9 julai lalu.

Kehadiran penonton yang di angarkan sehingga sejuta orang untuk mendengar lawak jenaka dari mereka ini telah menandakan bahawa rakyat Malaysia memang suka mendengar jenaka yang di olah semula untuk menjadi sejarah.

Pada forum itu juga seorang penonton telah bertanya novelis terkenal Apek Khoo apakah pada suatu hari nanti akan di tulis juga sejarah tentang Berahim Ali yang telah lari lintang pukang sewaktu himpunan Bersih tempoh hari.

Apek Khoo engan menjawab soalan tersebut kerana beliau merasakan isu Berahim Ali lari lari lintang pukang pada himpunan Bersih tempoh hari tidak boleh di bincangkan di khalayak ramai kerana mungkin akan menjadikan rakyat merasa cemas.

Di pendekan cerita forum tersebut akhirnya telah berjaya menjawab beberapa persolan dalam bentuk jenaka yang ringgan kenapa Berahim Ali dan pasukan jihadnya telah lari pada himpunan bersih tempoh hari

Catatan Abu Nawas

4 comments:

  1. BILA PAK ANGGUK DAN PROFESOR KANGKONG BERFORUM ! DICELAH PULAK SANG KATAK KAHKAHKAH !

    ReplyDelete
  2. nak bikin panas lagi x? apa kata blog2 anti UMNGOK post kan lagu asal negaraku yg versi omputih tu. menunjukkan yg malaysia ni amek lagu penjajah. buat malu je. lagu kebangsaan pun x reti buat sendiri... tu pun x ngaku kena jajah. hampeh mahadeytambi kutti!!

    ReplyDelete
  3. kah kah.. si lembut tu ker beb? kikiki

    ReplyDelete
  4. memang padanlah tu... elpk sangat lah tu... semua skali berkumpul dlm satu lubang taik... bila dah penuh kambuskan aje...

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)