.

Saturday 7 November 2009

[Mesti Baca] PEMIMPIN PAS JANGAN HILANG KEPALA : Nizar News

Oleh :Drs Harun Jaafar

Nasrudin Hassan Tantawi melenting apabila Prof. Ab. Aziz Bari mengkritik Tuan Guru Hadi Awang, Presiden PAS. Dia mendakwa kritikan yang dilemparkan prof. itu tidak disertakan fakta dan bukti yang sahih. Anehnya, dia menuduh Prof. Ab. Aziz Bari sebagai alat musuh PAS juga tanpa fakta dan bukti yang nyata. Pemimpin politik mestilah ada kualiti, kredibiliti, dan integriti untuk mendapat sokongan rakyat. Jika semua aspek tersebut lekat pada pemimpin PAS, mereka sama sahaja dengan UMNO. Hal inilah yang menyebabkan timbulnya kecintaan terhadap UMNO dalam kalangan beberapa orang pemimpinnya yang dikatakan bermasalah oleh Tuan Guru Nik Aziz (TGNA).

Sememangnya TGNA tidak silap semasa mengeluarkan ulasannya.

Kini, Dr. Abu Hassan Hasbullah pula mengemukakan data tentang kemerosotan sokongan terhadap PAS. Bukan itu sahaja. Golongan muda yang menyokong PAS pun sudah mula keliru dengan tingkah laku pemimpin PAS. Lebih memeranjatkan adalah gesaan Dr. Abu Hassan supaya PAS tidak bersekutu dengan Pakatan Rakyat kerana kebolehan PAS untuk berdiri sendiri sebagai sebuah parti yang utuh.

Segala-galanya terserah kepada pemimpin tertinggi PAS untuk membuat keputusan. Keputusan itu kelak akan menentukan kelestarian PAS sebagai wadah politik Islam di Malaysia. PAS mesti menjadi parti politik Islam kerana parti politik Melayu sudah wujud sejak 60 tahun yang lalu dan kini sedang mereput secara perlahan-lahan. _TINTA MUTIARA
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist