.

Monday 9 November 2009

Media Pro-BN: 65% Tidak Percaya Hasil Kajian Dr Abu Hasan | Nizar News

Oleh:pendikar gunung kriang

Nampaknya cerita mengenai Seminar Memperkasakan Pas masih diperkatakan ramai. Masih ramai yang membincangkannya, terutama saranan 2 orang penganalisis politik tanah air, Dr. Aziz Bari (UIA) dan Dr. Abu Hasan (UM) yang dikatakan sangat menjatuhkan imej Pas itu.


Yang paling seronok membincangkan apa yang dipanggil 'kemelut dalaman Pas' ini pastinya media pro-BN, termasuk Utusan Malaysia dan Berita Harian. Malah dalam Berita Harian Online disediakan ruangan 'Tinjauan' atas tajuk, "Pas berdepan kemelut baru apabila sokongan golongan muda kepada parti itu dilaporkan berpaling arah dengan mendadak selepas PRU ke-12". Hasil tinjauan Berita Harian Online terhadap 644 responden setakat jam 8.50 pagi ini mendapati 31.8% percaya dengan hasil kajian yang dibuat oleh Dr Abu Hasan itu, 65.4% tidak mempercayainya dan 2.8% tidak memberi komen.




Mungkin ramai yang mempertikaikan hasil tinjauan itu kerana yang memberi pendapat mengenai tajuk sokongan golongan muda terhadap Pas itu bukan saja terdiri dari responden golongan muda, tapi juga dari golongan tidak muda. Ia seperti juga tinjauan Dr Abu Hasan terhadap 'responden muda' dalam kajiannya yang bukan saja terdiri dari pengundi muda berdaftar, tetapi juga dari kalangan responden muda yang tidak pernah mengundi dan tidak akan mengundi dalam pilihanraya akan datang.




Walaupun media pro-BN sendiri menyiarkan hasil tinjauan yang boleh 'melegakan' kepimpinan Pas, tapi saya harap pemimpin dan penyokong Pas tidak mudah terleka dengan hasil tinjauan itu. Lebih baik buat ketika ini kemimpinan Pas menganggap hasil tinjauan Dr Abu Hasan itu betul bagi menyedarkan mereka untuk bekeja lebih kuat bagi menarik lebih banyak sokongan rakyat terhadap parti itu, _TKOdaily
*******
*******
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist