Monday, 12 October 2009

Tekad tumbangkan BN | Nizar News

Oleh: Aspirasi

Walau apapun keputusan Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Bagan Pinang 11 Oktober ini, rakyat tetap membulatkan tekad untuk menumbangkan Barisan Nasional.
Tekad ini harus diperkukuhkan, demi untuk membersihkan negara dari sebarang gejala yang merosakkan negara.


Negara hampir menjadi muflis akibat diratah oleh kerasukan dan ketamakan kuasa Umno-BN, yang memfaraidkan harta rakyat kepada pemimpin, sanak saudara dan kroni-kroni mereka sahaja.

Penguasaan mutlak selama 52 tahun menjadikan Umno-BN begitu dominan dan angkuh, sehingga pemimpinnya membidak-bidak harta negara sesukahati mereka.

Lihatlah mereka yang berjawatan dalam Umno, hampir kesemua mereka kaya raya dan hidup serba kemewahan. Ibaratnya mereka tidurpun di atas duit.

Dari mana semua ini perolehi jika tidak merompak harta rakyat, Bagi mereka mengambil harta rakyat tidak salah. Mereka kayakan diri dan kroni tidak salah.

Tidak salah kerana bagi mereka, mereka mengambilnya dengan kuasa yang ada pada mereka selaku kerajaan yang memerintah.

Mereka sama sekali tidak akan rasa bersalah kerana mereka terus diberi mandat oleh rakyat untuk menerajui negara.

Mereka tidak akan punyai rasa bersalah kerana mereka akan dilindungi oleh pihak-pihak yang berkuasa yang sedia diperalatkan seperti Peguam Negara, Polis dan para Hakim serta lain-lain.

Maka atas rasa tidak bersalah itulah mereka sanggup meletakkan calon yang pernah dihukum sebagai perasuah untuk bertanding di Bagan Pinang, sekaligus ianya membuktikan bahawa mereka memandang remeh gejala rasuah.

Bagi Umno-BN, rasuah sudah menjadi amalan biasa dan ianya tidak menjadi kesalahan bagi sebuah parti yang memperjuangkan kepentingan agama, bangsa dan negara.

Seolah-olahnya 'Umno dan rasuah' seperti ibarat 'lagu dan irama', ibarat 'nyawa dan badan' yang tidak boleh dipisahkan sama sekali.

Rasuah sudah menjadi akidah Umno. Ianya sudah berakar umbi sekian lama.

Akidah rasuah inilah yang sedang diterapkan oleh Umno-BN di Bagan Pinang sehingga rakyat tidak akan rasa bersalah atau berdosa apabila menerima rasuah wang ringgit, rasuah pembiayaan pendidikan, rasuah futsal dan sebagainya.

Apabila Umno meletakkan calon 'kaki rasuah' yang dihukum kerana rasuah, menang dalam partinya dengan cara rasuah, maka apa jaminannya dia tidak merasuah rakyat Bagan Pinang untuk memenangi kerusi Dun?

Amat malang bagi rakyat Bagan Pinang, jika hanya dengan seratus dua wang yang dihulur, sudah tergadai maruah dan harga diri.

Ingatlah wahai orang Melayu khususnya. Jangan sesekali membiarkan diri anda, bangsa dan agama anda tergadai akibat rasuah.

Orang-orang Melayu tidak harus sama sekali mengikuti jejak langkah Umno yang sudah semakin rosak dan terhakis perjuangan bangsanya akibat rasuah politik wang, demi merebut kuasa.

Dan bagi rakyat Malaysia amnya, mereka sudah tidak harus lagi membiarkan diri mereka dipermain dan diperdagangkan oleh pemimpin BN yang hanya mengkayakan diri dan kroni.

Ayuh berubah demi masa depan yang cemerlang bersama Pakatan Rakyat!-mohdrashidi.blogspot

Sumber : TKOdaily.net
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)