.

Wednesday 14 October 2009

Parkir Stadium Runtuh Tempat Layan Nafsu | Nizar News

KUALA NERUS - Memalukan. Pasangan kekasih gelap di bandar raya ini menjadikan tempat letak kereta Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin (SSMZA) yang ditutup sementara berikutan sebahagian bumbung runtuh sejak Jun lalu,


sebagai lokasi melepaskan nafsu dan melakukan perbuatan tidak bermoral.

Perbuatan pasangan kekasih yang majoritinya adalah penuntut beberapa institusi pengajian tinggi sekitar bandar raya Kuala Terengganu dilakukan tidak mengira masa baik ketika waktu pagi, tengah hari dan petang. Aksi panas menjadi lebih hangat ketika malam dengan memanfaatkan persekitaran sunyi sepi.

Dalam operasi terbaru Jabatan Hal Ehwal Terengganu (JHEAT) minggu lalu, mereka menahan seorang pemandu kereta dan pasangannya sedang melakukan kegiatan `ringan-ringan’ berada dalam keadaan mengaibkan.


Seperti dijangka, seorang daripada yang ditahan adalah remaja perempuan berusia 19 tahun yang juga penuntut sebuah IPT swasta, manakala pasangannya seorang lelaki sudah berkahwin berusia 30-an.

Penyelia kebersihan di kompleks sukan berkenaan, Bibi Zarina Hashim, 39, berkata kawasan itu kini menjadi tumpuan selepas beberapa kawasan di sekitar pantai berdekatan yang sebelum ini menjadi `port' muda muda bercumbu diserbu pihak berkuasa.

"Mereka yang kebanyakan adalah muda mudi tanpa segan silu bercumbu dan memadu asmara dalam kereta. Mereka langsung tiada perasaan malu meskipun menyedari beberapa pekerja yang membersihkan laluan dan perkarangan stadium melihat gelagat mereka.

"Kadang-kadang rasa geram pun ada tapi saya pendamkan saja sebab bimbangkan keselamatan kerana setiap hari berada di kawasan ini. Apa yang saya harapkan, orang ramai atau pihak berkuasa dapat membuat pemantauan lebih kerap bagi menangani masalah ini kerana ia boleh mencemarkan kawasan ini dan penduduk sekitar kerana kami tidak mahu kawasan kami dicop sebagai pusat maksiat," katanya.

Penduduk Rokma Muda, 42, turut meluahkan rasa tidak senang dengan perkembangan itu dan berharap pihak berkuasa agama dapat mengambil tindakan bagi memastikan imej kawasan berkenaan tidak dicemari dengan perbuatan tidak bermoral.

Katanya, perbuatan tidak bermoral bukan saja dilakukan dalam kenderaan, beberapa kawasan sekitar kompleks terutama pondok rehat di sekitar tasik berhampiran stadium tertutup dan laluan berhampiran bulatan masuk ke kompleks sukan terbabit turut menjadi tempat melepaskan nafsu.

"Mereka memang tak tahu malu dan tak `makan saman'... aksi baring di atas riba, berpegangan tangan di sekitar pondok rehat memang sudah biasa kami tengok dan mereka sedikit pun tidak peduli kehadiran pekerja di sekitar kawasan ini. Apa yang saya harap pihak berkenaan dapat mengambil tindakan yang sewajarnya bagi memastikan ia dapat ditangani segera," katanya – BHarian Online

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist