.

Wednesday 12 February 2014

'Saya tiru pelawak Hong Kong, bukan Rosmah'

 10 Feb 2014
Pelakon wanita Lim Ching Miau yang berlakon sebagai “Mrs Jit” dalam video kontroversi 'Onederful Malaysia CNY 2014' dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur, untuk memberi keterangan esok.

"Saya dipanggil di bawah Seksyen 111 Kanun Acara Jenayah untuk memberi kenyataan kepada polis pada jam 2 petang," katanya Ching Miau.

Mrs Jit - pakar feng shui dalam video itu digambarkan sebagai wanita gemuk berambut tebal yang menyukai barang kemas dan beg tangan.

Watak-watak lain adalah Brother Wai - seorang lelaki yang mudah tersentuh dan mengalirkan air mata; dan Cik Yan Yan - pakar dalam pelancongan dan feng shui.

Watak-watak tersebut memberikan nasihat melibatkan beberapa isu termasuk keselamatan, kekayaan, pendidikan dan ekonomi, menjadi topik dengan anekdot biasa kepada rakyat Malaysia .

Antara lain, merujuk kepada cincin berlian, beg tangan berjenama dan harta tanah di New York dan juga beberapa bahan berita lain yang berkaitan pelancongan dan pendidikan vernakular.

Walaupun tidak secara langsung, penonton video yang diterbitkan MP Seputeh, Teresa Kok mungkin mengaitkan watak itu dengan isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah dan laporan pembelian pangsapuri oleh Riza Shahriz Abdul Aziz di New York bernilai RM100 juta.

"Tidak, saya meniru Lydia Shum (seorang pelakon dan pelawak Hong Kong), dan saya tidak tahu kenapa watak itu dikaitkan dengan Rosmah.

"Saya ingatkan saya kelihatan seperti Lydia. Saya sudah menonton lakonannya sejak saya kanak-kanak lagi," kata Ching Miau./~malaysiakini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist