.

Tuesday 23 April 2013

Dulu pangkah BN, sekarang terima Pakatan Rakyat

KUALA LUMPUR: Hari ketiga berkempen, calon PAS N50 Bukit Permai, Mazlan Aliman yakin pengundi di kawasan tersebut mahukan kempen secara bersih, tanpa memburuk-burukkan mana-mana pihak.

Beliau juga tidak menyangka rata-rata pengundi Melayu yang ditemui menyambut beliau dengan baik dan menyatakan sokongan secara terbuka kepada PAS dan Pakatan Rakyat.

"Setakat ini saya berpuas hati walaupun baru hari ketiga berkempen tapi saya tak sangka sokongan Orang Melayu sangat baik walapun rata-rata mereka menyokong BN pada pilihan raya 2008 dahulu.

"Walaupun risalah memburuk-burukkan Pakatan Rakyat diedarkan, tapi pengundi nampaknya tidak terpengaruh lagi dengan kempen sedemikian," kata beliau ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Ahli jawatankuasa PAS Pusat itu juga berkata, beliau akan meneruskan kempen yang bersih dan sihat dengan memberi penerangan mengenai tawaran Pakatan Rakyat.

Katanya, di kawasan Felda, beliau akan menerangkan tawaran Pakatan Rakyat kepada warga Felda seperti perumahan kepada generasi kedua.

"Pas berkempen mengikut kawasan. Bila masuk ke kawasan Felda, saya akan terangkan tawaran Pakatan kepada peneroka dan bila masuk ke kampung-kampung, saya akan ceritakan juga tawaran PAS dan Pakatan Rakyat kepada pengundi," katanya yang juga Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak).

Beliau juga berkata, pengundi di Johor semakin bijak dan tidak akan menerima bulat-bulat apa yang disiarkan di televiseyen dan media arus perdana.

"Semua pihak kena ingat, dengan adanya internet, media sosial, orang di kampung tidak lagi boleh menerima politik fitnah. Mereka mahukan politik yang sihat, bertanding secara sihat," katanya.

Mazlan akan melawan calon BN Ali Mazat Salleh pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) ini./~harakahdaily
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist