Sunday, 30 December 2012

Shafie Afdal mangsa Pemuda UMNO?.

 Oleh: 
Semalam ditunjukkan oleh seorang kawan sebuah majallah keluaran unit media UMNO yang dipengerusikan oleh Tun Faisal yang dalam blognya ada cerita berkenaan Dato' Fauzi Saari bekas Pengarah CID Polis DiRaja Malaysia yang telah menjadi ahli Pas.


Begitu gairah dalam tulisan tersebut dengan menceritakan isu ba'aih talak 3 yang dikaitkan dengan Dato' Fauzi Shaari, nampak benar sudah hilang pedoman juak-juak UMNO dalam menaburkan isu-isu untuk mendapat perhatian walaupun isu tersebut adalah rekaan kerana tidak keluar dari kenyataan Dato' Fauzi Saari sendiri.


Sedangkan Tun Faisal sebagai pengerak media baru UMNO berdiam dan kelu terhadap isu yang dibangkitkan oleh seorang penjual karpet iaitu Deepak Jaikishan berhubung dengan aduan P. Balasurbaniam dalam proses akuan bersumpah kedua yang dilibatkan nama-nama keluarga Perdana Menteri Malaysia Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak termasuk dalam isu kes pembunuhan kejam terhadap model. Mongolia iaitu Altantuya Saribunn

Dalam majalah yang ditunjukkan itu terdapat muka-muka pemimpin UMNO yang memuji penerbitan majalah tersebut, muka Tun Faisal paling banyak dipaparkan dalam majallah tersebut.


Tentulah kerana majalah tersebut dipengerusikan oleh Tun Faisal. Tapi yang paling jelas Gambar Naib Presiden UMNO dari Sabah iaitu Dato' Shafie Afdal tidak dimuatkan. Kenapa?

Sedangkan gambar Presiden, Timbalan Presiden dan Naib-Naib Presiden yang lain iaitu Dato' Hishamuddin dan Dato' Zahid Hamidi dimuatkan, nampak semacam ada permainan yang ketara dalam media baru pemuda UMNO. Apakah agenda disebalik pengeluran majalah media baru tersebut.


Selidik punya selidik ada hubung kait dengan percaturan politik Sabah dan UMNO. Di Sabah nama Dato' Shafie disebut-sebut akan bertanding di Dewan Undangan Negeri pada PRU13 nanti dan tentunya sekira Sabah masih dikuasai oleh UMNO nama Dato' Shafie Afdal akan diangkat sebagai Ketua Menteri, pertanyaan yang ada dikepala kita sekarang,apakah kecantikan majalah yang dipengerusikan oleh Tun Faisal itu dibaiyai oleh Ketua Menteri Sabah sekarang?.

Manakala dalam UMNO pula semua maklum selepas PRU13 nanti UMNO akan mengadakan pemilihan pucuk ;pimpinan, perlu diingat tentunya Khairy Jamaluddin akan menawarkan diri sebagai salah seorang Naib Presiden UMNO, tentulah salah seorang Naib Presiden UMNO Sekarang mesti dikalahkan untuk memberi peluang menang kepada Khairy Jamaluddin. Apakah Tun Faisal diberi mandat melalui media dan  penulisan untuk memadamkan Dato' Shafie Afdal dari terus menjadi Naib Presiden UMNO.

 Tinggi permainan Media Baru Pemuda UMNO Malaysia. Sambil menyelam sambil minum air, harap-harap perut tidak akan kembung.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)