Sunday, 9 September 2012

Penguatkuasaan undang-undang apa begini?

Oleh: accudo

Pemerintahan Umno/Bn kini kian nyanyuk! Sudah tidak mampu berfikir dengan betul lagi.

Pelajar di bawah ini hanya tunjuk punggung kepada gambar yang kaku dan tidak bernyawa, ditangkap! Dah-lah ditangkap dibuang pengajian serta merta oleh institusi 'pengampu' yang sepatutnya mengambil tanggungjawab mendidik terus pelajar ini untuk menjadi lebih sivik. Lebih malang ditarik PTPTN-nya! 
 
Aku bukan sokong tindakan budak ini tapi bagi aku tindakan kepada budak ini adalah bodoh, keterlaluan, berdendam dan sia-sia!
 
Kalau pelajar atau budak di atas dikatakan berkelakuan lucah kepada hanya GAMBAR pemimpin dan 'bini kesayangannya', bagaimana pula dengan bapak budak di bawah ini. Sudahlah bertaraf pemimpin kepada rakyat, telah pula menunggeng buntot kepada RAKYATNYA sendiri sewaktu hari penamaan calon di satu PRK! Kalau budak di atas itu salah dan biadap dan perlu ditangkap kerana tonggeng buntot kepada HANYA GAMABAR, okay tangkaplah.... tapi bagaimana pulak dengan bapak budak di bawah ini? Tidak biadapkah? Tidak lucahkah? Atau ini adalah contoh kelakuan paling senonoh pemimpin UMNO/Bn yang pernah ditonyohkan ke muka rakyatnya? 
 
Sepatutnya kalau budak remaja itu ditangkap, bapak budak  yang tua di bawah ini dah lama dah ditangkap jugak, dan sudah sepatutnya sudah tidak ada lagi di posisinya sekarang ini, kerana tonggeng buntot begitu, katanya salah dan biadap seumpama yang dituduh kepada budak di atas! 
 
 
Kalau aku kata penguatkuasaan undang-undang cara begitu gila babi.. mungkin puak-puak syaitan marah! Nak kata apa lagi kalau tidak gila babi! 
 

Remaja perempuan di bawah ini katanya pijak gambar pemimpin..hanya pijak gambar, digari walaupun dia seorang remaja perempuan! Budak ini bukan pijak kepala pemimpin seperti mana yang dilakukan oleh samseng PERKASAM kepada Anwar di Masjid Seberang Pumpong Kedah, cuma pijak gambar! Ditangkap dan digari!
 
Okaylah kalau undang-undang kata begitu, tapi bagaimana pulak haramjadah-haramjadah yang menggangu majlis agama dan membaling kasut ke dalam masjid sewaktu Anwar Ibrahim menyampaikan tazkirah tempoh hari? Bila nak tangkap dan nak digari? Atau apakah, buat apa sahaja bagi pihak atau untuk 'syaitan' diokaykan..tak ada masalah? 
 
Penguatkuasaan undang-undang jenis apa ini?

Budak perempuan di atas ditangkap kerana biadap kepada hanya GAMBAR pemimpin. Bagaimana pulak si kurang ajar di bawah ini? Bukankah gambar yang dikencing itu jugak pemimpin....pemimpin yang dipilih rakyat secara demokrasi melalui Pilihanraya? 
 
Apakah mengikut undang-undang yang ada kini, kalau pemimpin rakyat itu dalam kalangan parti pembangkang kepada Umno/Bn maka  bolehlah dikencingkan dan tak perlu digari? 
 
Kalau begitu, maknanya kalau Umno/Bn takdirnya tewas dan menjadi pembangkang nanti, maka hari-hari gambar Najib dan para pemimpin Umno/Bn yang menjadi pembangkang  'sah' untuk dikencingkan? Apakah sebenarnya para pemimpin Umno/Bn senang melihat itu berlaku?
 
Dengan penguatkuasaan undang-undang seumpama ini, kerajaan Umno/Bn melalui polisnya sebenarnya telah mengajar ilmu yang salah kepada rakyat. Bagi aku, tidak bertindak dengan adil dan saksama serta segera kepada yang dikatakan biadap walau dipihak mana sekali pun, itu adalah 'ilmu sesat'! 
 
Apa tidak sesatnya, kalau undang-undang dikenakan secara berbeza-beza kepada rakyat, yang membangkang akan kena tindakan, manakala yang menyokong Umno/Bn, lepas bebas dan boleh buat apa sahaja tanpa dikenakan tindakan. Inilah yang aku katakan pemerintahan nyanyok yang hampir jatuh gila! 
 
Untuk berlaku adil, wahai para pemimpin kerajaan Umno/Bn ambilah ikhtibar dan belajar-belajar muhasabah dan mengisafi diri, bahawa diri kamu itu telah banyak buat perkara yang tidak disukai rakyat dan salah dari semangat penguatkuasaan undang-undang adil dan saksama, sebelum terlambat!
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)