.

Tuesday 7 August 2012

Negeri Pakatan sepakat ganti logo Merdeka BN

PETALING JAYA 7 Ogos: Negeri-negeri Pakatan Rakyat (Pakatan) sepakat akan menggunakan logo sesuai untuk diguna dalam sambutan Hari Kebangsaan tahun ini bagi menggantikan logo oleh Kerajaan Pusat.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, pengumuman pemilihan logo itu akan dibuat oleh Majlis Mesyuarat Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat, Khamis ini.

“Logo tersebut akan digunakan oleh empat negeri Pakatan Rakyat,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN di sini hari ini.

Hadir sama, Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar; Ketua Pemuda Sosialis DAP (Dapsy), Anthony Loke dan Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad.

Kata Mustafa, untuk lagu tema Hari Kebangsaan pula, Pakatan sedang meneliti cadangan daripada seorang komposer terkenal.

Beliau enggan mendedahkan siapa komposer tersebut sehingga proses menyiapkan lagu selesai.
Katanya,  pemilihan lagu berkenaan juga turut akan diumumkan nanti.

Berkenaan tema Hari Kebangsaan, Mustafa berkata, negeri Pakatan bebas menggunakan tema masing-masing.

Katanya, Selangor dan Pulau Pinang memilih menggunakan tema ‘Sebangsa, Senegara, Sejiwa’.
“Manakala Kelantan akan menggunakan tema ‘Menerajui Perubahan’, sementara Kedah pula memilih tema ‘Terus Berbakti’,” katanya.

Menurut Mustafa, Kelantan dan Kedah menggunakan tema berbeza kerana negeri tersebut telah memutuskan terlebih dahulu tema negeri masing-masing bagi menolak tema ‘Janji Ditetapi’, sebelum ia diputuskan oleh pimpinan tertinggi.

Bagaimanapun katanya, tema ‘Sebangsa, Senegara, Sejiwa’ akan dijadikan tema rasmi Pakatan Rakyat.
Dalam perkembangan berkaitan, Kerajaan Kelantan bersetuju untuk menggunakan tema Hari Kemerdekaan yang dicadang Pakatan Rakyat iaitu “Sebangsa, Senegara, Sejiwa” berbanding tema “Kelantan Menerajui Perubahan” yang diputuskan kerajaan negeri sebelum ini.

Perkara itu dimaklumkan Sekretariat Pakatan Rakyat dalam satu kenyataan lewat petang ini.

-sumber
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist