Friday, 11 May 2012

Pengakuan Si Perakam "Video Ibu Dera Anak"..



Kuala Lumpur: “Saya membuat rakaman semata-mata untuk diserahkan kepada polis kerana saya sudah tidak tahan melihat bayi itu kerap dikasari ibunya. Jadi, jangan kata saya bersubahat (mendera) atau tidak bertimbang rasa.”

Itu penjelasan wanita dikenali sebagai Noor yang merakam adegan seorang bayi perempuan berusia 10 bulan didera ibunya dan rakaman video itu dimuat naik dalam Internet kelmarin, sekali gus menimbulkan kemarahan orang ramai.


Harian Metro semalam menyiarkan berita mengenai adegan rakaman video berkenaan serta kenyataan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed yang kes itu berlaku Mei tahun lalu dan ia sudah disiasat polis, malah ibu terbabit sudah dijatuhi hukuman penjara 18 bulan.

Noor, 30-an, berkata, dia tidak tahu siapa yang memuat naik rakaman video itu dalam Internet dan sedih apabila sebahagian besar maklum balas pengguna Internet mengenainya menyalahkan dia kerana dianggap bersubahat apabila tidak menyelamatkan bayi itu daripada didera ibunya.


“Itu ikhtiar terakhir saya untuk selamatkan bayi berkenaan. Saya sangat sedih kerana sebelum itu sudah empat kali wanita terbabit yang juga rakan saya memukul bayinya dengan teruk termasuk menghumban ke dinding,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Petaling Jaya./~ HarianMetro

16 comments:

  1. Noor itu jihad anda moga Allah bg rahmat atas niat baik anda. Sabar. Wallahu aalam.

    ReplyDelete
  2. aku memang sebenarnya amat tidak setuju dengan hukuman penjara hanya selama 18 bulan untuk sipelaku yang kejam dan zalim dalam hal nih,langsung tidak berpadanan dengan kejahatan terhadap bayi yang tidak tahu apa apa.Sepatutnya mahkamah perlu tegas dengan menjatuhkan hukuman sebatan sebanyak mungkin dan menambahamjad tempoh dalam penjara.Haramjadah sungguh najib razak.

    ReplyDelete
  3. Apa-apa hal pun, sebagai kawan anda sepatutnya belasah kawan awak tu, seret dia, asingkan anaknya. Apasal takut kena belasah balik...itu masalahnya. Awak juga cakap yang emaknya pernah humankan anaknya ke dinding so apa awak buat. Nasihat saja...neh dik, perempuan cam nih kalau dah tahu tak makan nasihat, ajak rakan-rakan yg lain belasah sajalah dia...so what????? Ada brannn

    ReplyDelete
  4. Aku memang setuju dgn pandangan anon 1302 dalam bab 18 bulan jail, mana cukup woiiii, ini kes jenayah berat la. Kasik dia 18 tahun jail + sebatan 200 kali dan tahun akhirnya letak sekandang dengan khinzir sebab itu saja layaknya. Tapi bab lu komen haramjadah najib gua tak sokong beb. PM mana tahu pasal undang-undang, kes cam ni yang sialnya ialah AMBIGA KELING tu, dialah lawyer yang bela mangkok ni, kalau dah LGBT pon dia bela takkan lah kes penderaan bayi pon dia tak boleh bela beb.

    ReplyDelete
  5. tanya dulu mungkin sebb lagi dia bermasalah

    ReplyDelete
  6. Anon 14:05,ayat terakhir aku merujuk pada najib HARAMJADAH sebenarnya tiada kaitan dengan isu penderaan dalam posting nih,sengaja aku selitkan sekadar untuk menunjukkan betapa ketidakpekaan/kebodohan perdana menteri yang memaki hamun menyumpah para peneroka yang tidak menyokong penyenaraian saham felda ke dalam bursa..:)

    ReplyDelete
  7. Respon utk : Najib mana tahu undang-undang?teruknya Malaysia...dapat PM yang tak tau undang2.Setahu aku..keja PM ni kena ambik tau semua..patutlah undang-undang tak berkesan sbb PM pun tak tau.

    ReplyDelete
  8. Sipelaku tu hanya seorang perempuan,takkanlah x boleh nk halang.Kut ye pn nk bukti,kau ambik dlm tmpoh yg singkat sudahlah...............Mcm mn keadaan bby tu skrg.Moga Allah melindunginya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn tuduh sembarangan kat perakam 2..cbe tengk video pengakuan perakam video 2...

      Delete
  9. hey anon 13:54...agak2 la. negara ada undang2. kita tak digalakkan bertindak sendiri. kau suruh dia belasah balik kawan dia tu. kau kenal ke kawan dia tu?mcm mana klu dia seorang agresif.nnt tak pasal2 jadi kes gaduh@pukul@bunuh etc...apa pun tindakan dia rakam tu pun dah kira usaha utk selamatkan baby tu.

    ReplyDelete
  10. aku yg org lelaki pun bleh nangis bila tgk video ni, yg kwn dia bleh rakam lg sampai 4 minit lebih.. adoyai... tp terus terang ckp la.. klu aku terjumpa mak mcm ni dpn mata aku, rasanya boleh mati kena pijak menatang pompuan ni... harap2 bila duk dlm jail tu, ada la geng2 n cikgu2 kat dlm tu, ajaq dia mcmne rasanyanye kena baling kat dinding n dipukul mcm tu.. pls ye cikgu2 kat jail tu.. bg tau je kat roommate dia nnt kat dlm tu..

    ReplyDelete
  11. ta puas aty ah.....pmpuan uh kne pnjara 18bln....npe ta 18taun je....

    ReplyDelete
  12. noor kalau rasanya awak tak bersubahat habis knpa tunggu bukti merakam kwn awak yang gila tu mendera anak dia sehingga 4.19 saat...duration time nya agak lama bagi kwn awak yang gila tu mendera anak dia...37 saat pun dah cukup bagi awak merakam sebagai bukti...harusnya awak dah ambik baby tu awal daripada merakam sehingga 4.19 minit

    ReplyDelete
  13. harusnya dpenjarakan seumur hidup

    ReplyDelete
  14. yang ko tgk sj itu apasal....BODOH......klu aku nmpak sepa2 yg dera bayi..biarpun emak bayi itu sndri..aku ganyang ia hidup2 smpai mati..tindakan ko ni bodoh..bahlul..tgk jer..and siap amik video lg....giler...bersubahat itu klu aku..... gila....

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)