Friday, 27 April 2012

'Saya kerja keras utk wang saya' - pelakon dituduh menjadi perempuan simpanan Menteri


Masa semakin suntuk bagi tarikh akhir 7 hari bagi pelakon poular Malaysia Zahida Rafik apabila dia telah menafikan mendapat habuan sebanyak 1.5 juta daripada menteri Umno yang dikatakan mempunyai hubungan intim dengannya.

Dia bercadang untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap si pendakwa.

Minggu lepas, Ahli Parlimen Ampang PKR, Zuraida Kamaruddin dan Ahli Parlimen Subang PKR Sivarasa Rasiah telah memberitahu sidang akhbar bahawa menteri itu telah membelanjakan RM1.5 juta untuk pelakon itu sepanjang tempoh 4 bulan.

Mereka menggesa menteri itu untuk menjelaskan kepada orang ramai tentang bagaimana dia mampu menyara gaya hidup mewah sebegitu dengan gaji sebagai menteri kabinet sahaja. Jika tidak, mereka akan mendedahkan identitinya. Walaupun pemimpin PKR tidak mendedahkan mana-mana nama lagi, urusan yang dikatakan telah menjadi rahsia terbuka selepas beberapa bulan apabila pemandu pelakon itu membuat laporan polis yang mendedahkan kedua-dua mereka.

Pemandu Zahida, Noor Azman Azemi, membuat aduan pada 13 Mac, berikutan tuduhan oleh pelakon itu bahawa dia telah melarikan diri dengan wang syarikat sebanyak RM200,000. Dia mendakwa bahawa menteri Umno, yang mengupah beliau, mempunyai "hubungan intim" dengan Zahida selama tiga tahun.
Takut tindak balas yang tidak diduga, saudara pemandu kemudian mendapatkan bantuan Zuraida dan memberikan satu salinan laporan itu. Dalam laporan polis, pemandu memanggil dirinya "orang tengah yang dipercayai " bagi membantu saluran dana ke dalam akaun peribadi pelakon itu.

Hanya Allah yang tahu


Semasa ditanya akan kes itu oleh peminatnya di akaun Twitter, Zahida membalas, “akak tk diam adik,my lawyers tengah settlekan hal ni actually! So let them ok! Tungu 4 the gud news ok!”

"Hubungan" dirinya dengan menteri telah berlangsung selama bertahun-tahun, tetapi Zahida sentiasa mengekalkan bahawa dia tidak bersalah.
Menjawab kepada tweet yang mengecam dirinya, dia berkata bahawa "hanya Allah sahaja yang tahu cerita sebenar dan semua yang lain tidak perlu membuat spekulasi".

“Maaf, saya bekerja keras untuk duit. Kalau anda tak ada duit, saya boleh derma sedikit.”
“Tak mengapa, Allah tahu akan kebenarannya…kamu hanya cemburu…saya hanya akan senyum kerana Allah tahu segala-galanya.”

Pemandu lari dengan duit


Dalam laporan polis, yang diedarkan kepada media oleh Zuraida, Noor Azman mendakwa bahawa amaun yang diterima oleh pelakon itu termasuk RM58, 000 pada bulan Oktober lalu, RM112, 000 pada bulan November, RM330, 000 pada bulan Disember, dan RM510, 000 pada Januari.

Dalam pertemuannya bersama menteri itu pada setiap minggu, dia juga mendakwa bahawa menteri telah mengarahkannya untuk memantau pelakon itu dan bahawa dia akan mengadakan pertemuan dengan pelakon tersebut di hotel sekitar Kuala Lumpur.

Pada setiap pertemuan, menteri akan menyerahkan dari RM100, 000 ke RM200, 000, dan Noor Azman akan menemani pelakon itu mengkreditkannya ke dalam akaun bank di Menara Perkeso, Jalan Ampang, dakwa pemandu dalam laporannya.

Namun Zahida mendakwa bahawa Noor Aman telah melarikan diri dengan dana syarikat yang berjumlah RM200, 000 dan telah membuat laporan polis mengenai kes itu pada bulan lepas.
Polis sedang menyiasat kedua-dua dakwaan mereka, menurut laporan itu.

Malaysia Chronicle

12 comments:

  1. huhuhu!mesti ada syarikat besar ni.

    ReplyDelete
  2. kah kah kah

    keroja keras????.....
    biasa laa pompuan....
    kalo lembik nak buat apa??

    kah kah kah

    ReplyDelete
  3. Weiiiii...jangan weiii,,,
    Dia kerja KERAS tu...
    Simpan duit dpd kecik tu....
    Tak caya tanya si ROSMAH.

    kah..kah..kah....
    KERAS...BEB

    ReplyDelete
  4. Betul tu...aku percaya betul-betul!

    Zahida berkerja dengan KERAS untuk mendapatkan duit... kalau tak bekerja dengan benda2 KERAS memang sah takkan berduit. So... salah ke dia bekerja dengan KERAS?

    Sape2 yang rasa dia takde bende yg KERAS... jgn berangan nak bekerja dgn Zahida. Sebab Zahida bekerja dengan KERAS sahaja untuk dapatkan duit ribu-ribu tu bro!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah... setuju 100%, memang Zahida Pakar... tak yahlah nak cemburu

      Delete
  5. kerja keras, usaha keras atau apa-apa yang berkaitan dengan keras memang banyak imbuhannya.

    ReplyDelete
  6. saya pun kerja keras tapi ada pay slip la...

    ReplyDelete
  7. lubang cirit kau la bekojo dgn koreh...den dari kocik sampai la ke tuo nia kojo manjek pokok potai..x yo dapek boli gumah 3.5 juta, keto bmw dam toyota do...tp butuh pakcik dah koreh nio ha..meh datang sini hisap batang butuh den nia... kang den sumbek kan dalam pantek kau tu....kau ni pun den tengok dah macam pelacur siam ha.....

    ReplyDelete
  8. Kepala den pun dah koreh ni.... apo den nak buek eh.

    ReplyDelete
  9. eh..eh..tak baik tau, dia keja KERAS tu mesti la banyak duit..korang apa tau asyik keja LEMBIK-LEMBIK jer,kadang-kadang tu separuh KERAS jer mana nak dapat juta-juta, ribu-ribu ciput pun kadang-kadang jer.ALLAH yang tahu katanya..jadi jawab jer depan ALLAH nanti.. baru tahu azab sengsaranya..di dunia bleh la elak macam-macam alasan nanti sampai masa baru tahu langit tu atas ke bawah..

    ReplyDelete
  10. waduuuhh kerja keras tul zahida nih apa pengerasnya kongsi-kongsi la sikittttt...dek ooiiii...

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)