Sunday, 11 March 2012

TERKINI: Jadual Gaji SSM 2012

Jadual Gaji SSM 2012 Gred 41 hingga Gred 54

Beginikah Jadual gaji SSM 2012 selepas penambahbaikkan?
Sama-sama kita tunggu jadual gaji minimum maksimum yang sebenar dari JPA.

Di bawah adalah kiraan berkaitan jadual gaji minimum maksimum gred 41 seperti yang disampaikan oleh PM kita pada perhimpunan penjawat awam 2012 iaitu kenaikan 13% dan PGT antara RM80 ~ RM320 mengikut gred perkhidmatan.


Sumber

31 comments:

  1. tak betul tu kenaikan tahunan sepatutnya 225

    ReplyDelete
  2. gaji misi ngan doktor camna?.

    ReplyDelete
  3. yang betulnya gaji dari T1-T seterusya ditambah dengan 225 bagi membentuk jadual baru.
    lalu gaji yg telah diberi kenaikan 13% dibandingkan dengan tangga gaji baru dimana kenaikannya tidak kurang dari RM225.

    Contohnya 3551 ke 3941 dan bukannya 3716.

    ReplyDelete
  4. kenapa RM225?...sori saya tak tahu...

    ReplyDelete
  5. macam ni, len kali kalau nak publish jadual study dulu. Gaji naik 13 % start bulan Januari selaras. Kenaikan tahunan tetap akan naik 220 base kepada bulan kenaikan masing2. maknanya akan ada 2 kenaikan gaji bagi tahun ini tahun 2012. Ado pehe ko pembuat blog.

    ReplyDelete
  6. rm220 atau RM225? knp bukan rm320??

    ReplyDelete
  7. elaun cola sabah sarawak tak ada...kesian2

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan dah ada elaun wilayah... jangan tamak sangat..

      Delete
  8. Sepatutnya selepas pengumuman jadual gaji juga turut diedarkan bagi mengelakkan salah faham.... agaknya susah nak buat jadual ni..

    ReplyDelete
  9. JANGAN UNDI BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau anda kata jgn undi BN
      nda fikir balik...kalau anda bekerja dgn kerajaan lebih baik berhenti...kerja balik dgn kerajaan yg anda sokong bila kerajaan anda menang...FAHAM

      Delete
    2. bodoh...kita orang kerajaan memang kena sokong kerajaan malaysia tapi bukan kerajaan barisan nasional sebab kerajaan tu tak ada...yang ada kerajaan malaysia aje....dalam perlembagaan kata macamtu...bukan kena berhenti pun...ini yang susahnya tersalah faham maksud kerajaan....parti tu wujud masa p/raya je...kalau ikut statement atas tu maknanya kalau kerajaan dari parti lain memerintah membentuk kerajaan malaysia, yang sokong BN kena berhentilah pulak tak gitu....fikir dulu sebelum buat keluar pendapat...

      Delete
    3. sapalah bodo sangat kata kita kerja kerajaan tak boleh sokong pas atau parti lain... kalau pas perintah malaysia pun, akan disebut kerajaan pulak.. semua parti terlibat dalam membentuk sebuah kerajaan...

      Delete
  10. dh bg pun..xthu bersyukur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sokong...bersyukur la dgn yg ada...pandang balik ngra lain terutama somalia dan ngra bergolak...BERSYUKURLAH

      Delete
    2. alhamdulillah.... bila krajaan mau buat skim baru lagi?

      Delete
    3. buat kebajikan untuk kesejahteraan rakyat itu memang tanggungjawab kerajaan...dah kalau tak buat macam tu buat apa kita undi depa dulu...kalau parti lain pula yang menang dan membentuk kerajaan kita orang kerajaan tetap kena sokong...

      Delete
    4. Bersyuklur maknanya, kita menyatakan rasa terima kasih kepada ALlah yg telah memberikan rezeki yg dan segala macam nikmat kehidupan kepada kita. Ianya tidak terhenti sekadar melafazkan kata syukur atau menulis kalimah syukur. ianya wajib diikuti dgn lebih mendekatkan diri dgn ALlah, lebih mengabdikan diri kepadaNYA. Tak bersyukur namanya bila terima gaji tapi masih sokong parti yg membazir, kronisma, rasuah, tipu, khianat amanah dan menolak hukum ALlah serta menggantikannya dgn hukum ciptaan manusia???!!! Jgn salah guna kalimah syukur mengikut selera kita. Muslim yg bersyukur PASTI tidak akan mengundi umnoapco!

      Delete
  11. aku kerja untuk rakyat, bkn untuk kerajaan,kerajaan wajib byr gaji..tu kewajipan kerajaan bkn kebaikan...

    ReplyDelete
  12. kena paham antara KEWAJIPAN n KEBAIKAN...

    ReplyDelete
  13. Bila pekeliling tentang gaji baru ni nak keluar erk???

    ReplyDelete
  14. Sentiasa bersyukur atas rezeki yang dikurniakan, cuma yang diberi kepercayaan jangan khianat dan ambil peluang untuk memperkaya diri dan kroni. Contoh banyak di depan mata. Biarlah kekayaan dan khazanah negara diurus dengan jujur dan baik demi kemaslahatan umat, bukan mencuri dan merompak atas nama kuasa.

    ReplyDelete
  15. yang dipublishkan tu nyata tak betoi...cuba bandingkan situasi mcm ni...T1 2012 xsama dengan t1 2013...apa punya pak pandir punya jadual...

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf..nama pn gambaran kasar shj..bkn sebenar...
      dan rasanya anda yg x fhm membaca jadual ini
      pada T1 2012 = 1916.31 dan pada tahun berikutnya, dia akan berada pada T2 iaitu tahun 2013 = 2141.33
      sekiranya org itu mula bekerja pada 2013 dia akan menggunakan kaedah yg sama dgn org yg mula bekerja pada 2012....iaitu permulaan T1 = 1916.31
      sekian

      Delete
  16. Saperlah yang reka jadual ni agaknyer....sumer salah. Mata gaji F41 untuk T1 = 1695.85??? Nampak sangat tak buat kajian betul2 nie....

    ReplyDelete
  17. setahu saya ini spt jadual gaji kumpulan guru DG41 dan untuk makluman..kumpulan ini akan memulakan gaji pada T4 sebaik sahaja mula posting..bkn T1

    ReplyDelete
  18. Kenaikan dah betul cuma Blum ditambahkan dengan KGT rm225

    ReplyDelete
  19. Nama aje dah ramalan. hahaha Jadual asas dari yang diumumkan . Kita tunggu aje SPA yang kuarkan pekeliling gaji atau dari mana pun pekeliling yang sah dan diterima pakai. Ini hanya cobaan aje. Bukan betul2 hahahahaha sabor weh.

    ReplyDelete
  20. sabarlah....esok dah dapek xsampai 2jam kek tangan dah abis...sobab apa?bayar utang2..hihi..atau sobab tak berkat kut..sebob x bersyukur...den nie kojo kilang yo...dah 20tahun..tapi den sabar yo..janji rezeki yang kita cari berkat lg halal..x curi tulang..sholat x tinggal..kurangkan cakap..bukan sombong...kecekapan kita dlm mjalankan tugas akan memberi impak yang besar pada hasil negara kita...contohnya kelulusan sesuatu lesen perniagaan dipermudahkan...kesannya syarikat akan beroperasi secepat mgkn..rakyat malaysia akan dpt pekerjaan dan seterusnya mhasilkan produk utk dieskport dan kerajaan akan dpt hasil duti dan tukaran wang asing.....ini memerlukan pengorbanan semua rakyat malaysia ke arah negara maju...hasilnya bukan utk kita...tapi utk anak cucu kita semua....pasang niat kita berkhidmat keranaNya...terimakasih pada majikan bersyukur pada Yang Esa. Wassalam

    ReplyDelete
  21. Apa pun pendapat kalian itu hak masing-masing. Cuma teman nak ajak fikir jangan sampai amerika masuk cini dan mengadu domba kita sehingga bertelaga sesama sendiri seperti yang telah dilakukannya di negara-negara dulunya seperti iran, syria, pakistan, afghanistan dan dll.

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)