Friday, 13 January 2012

Senarai Artis Wanita Malaysia yang Merokok

Apa nak jadi dengan artis Malaysia sekarang ini, nak cari artis yang 100% bersih dari gejala sosial yang tidak sihat memang agak susah. tambahan pula, jika wartawan-wartawan media perdana (hiburan) dibarisi oleh orang-orang yang 'banyak pahala'nya sehingga sanggup bersekongkol dengan artis ini dengan merahsiakannya dari pengetahuan peminat. Mungkin diorang (wartawan media perdana-hiburan) ni takut rumah mereka dilempar dengan darah ataupun bangkai 'gajah' pula kot....Hahahahaha....Baiklah mari kita lihat senarai artis wanita Malaysia yang ketagihan rokok.

Di tempat pertama ialah Shariffah Amani. Faktor Shariffah Amani menduduki tangga pertama ialah wajah Melayu kampungnya dan perwatakan ibunya yang begitu baik sekali. Bayangkanlah tetiba anak perempuan hisap...



Pelakon yang mempunyai bakat besar dan dikuatkan lagi dengan gandingan adik beradiknya, siapa lagi kalau bukan Sharifah Amani, yang pernah mengemparkan dunia hiburan dengan membotakkan rambut. Sharifah Amani ini seperti sedia maklum memang cukup dikenali sebagai pelakon yang lahir dalam keluarga yang cukup bahagia dan terdidik. Namun, apa yang mengejutkan ramai pihak selepas ini adalah mengenai sebuah video yang memaparkan dimana Sharifah Amani sedang menghisap rokok ketika sedang di temubual oleh seseorang 'wartawan' yang berbangsa asing. Kalau buka fullscreen, memang ada Sharifah pegang rokok dengan tangannya.


Artis di tempat ketiga (3) pula adalah Aflind Shauki dan isterinya. Si 'Buyot' (nama glamour dalam filem Buli) ni nampak saja 'skema' dalam filem Papadom tapi di dunia realiti, lihat sajalah...




Tetapi dalam meniti era kegemilangannya..Afdlin tampak tidak profesional dalam pengurusan peribadinya. Rata-rata ramai yang tahu bahawa merokok itu membahayakan kesihatan..Dan gambar yang dipaparkan jelas menunjukkan dia merupakan seorang perokok. Lihat saja di tangan dia dan isterinya itu. Jika ditanya pada tuan empunya badan, pasti jawapannya 'super impose'. Untuk makluman anda, gambar seperti ini tidak boleh di 'super impose'kan...

Di tempat keempat (4) pula adalah pelakon sinetron Soleha yang memegang watak isteri kedua kepada watak Ikram lakonan Rionaldo, iaitu Zaskia Adya Mecca. Tentu para pembaca tertanya-tanya, mengapa artis Indonesia juga termasuk ke dalam senarai ini kan? Jawapannya adalah kerana tidak ada bezanya industri seni Malaysia ataupun Indonesia, kerana yang pasti ramai rakyat Malaysia yang menonton karya-karya dari seberang. Ya kan? Pernahkah anda terfikir bahawa Zaskia ini adalah perokok dan mempunyai tatoo.




















Di tempat kelima (5) ialah Fasha Sandha. Akibat penyebaran secara berleluasa gambar di atas, Fasha Sandha akhirnya telah membuat pengakuan yang dia sememangnya merokok. Namun dia bukanlah seorang heavy smoker, cuma kadang-kadang (social smoker) sahaja.










Fasha Sandha telah memberitahu yang gambar di atas telah diambil oleh kenalannya di suatu majlis. Fasha Sandha sendiri telah melihat gambar di atas menggunakan Blackberry miliknya.

Di tempat keenam (6) ialah Sazzy Falak. Sazzy memang dikenali dengan gaya urbannya. Gambar ini menunjukkan Sazzy sedang memegang puntung rokok ini diambil ketika Sazzy bersama-sama Yasmin Hani dan rakan-rakannya yang lain di sebuah parti. Di sebuah laman hiburan, menyatakan bahawa Sazzy sememangnya perokok. Tapi, kadang-kadang je...






Seterusnya di tempat ketujuh (7) pula ialah Shariffah Sofea. Gambar ini dirakamkan ketika Shariffah Sofea bersama-sama Jue Aziz dan Jehan Miskin di sebuah kelab malam.






Yang terakhir (8) ialah bekas peserta Gadis Melayu 3 Sharifah Jasmine Soraya. beberapa gambar lagi menunjukkan Jasmine sedang bercumbu dengan pasangan wanitanya.











Baiklah, setakat ini sahaja. Jika anda mempunyai sebarang rasa tidak puas hati ataupun sebarang cadangan sila tinggalkan komen anda. Bye....

* dipetik dari MacJay.Net


Eh eh, ada sorang lagi yang tertinggal!... artis popular sepanjang zaman.












Kool atau Poyo?





Pergh, macho!



45 comments:

  1. MANGKUK NI SEMUA NAK GLAMOUR & IKUT TREND ,KALU TIDAK NANTI TAKUT DIKATAKAN KEKAMPONGAN ,HAHAHA MEROKOKLAH UNTUK KESIHATAN ...

    ReplyDelete
  2. brapalah gamaknya herga cigar tu sebatang? tentu takada masalah untuk hj jib..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak nampak macho la turrr!
      kahaakkkk ptuiii!!

      Delete
    2. haaaa....yg last tu...ikon kita semua...1Msia...ABU...

      Delete
  3. diana amir dah 'berhijrah' la, tu semua kisah2 lama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah berhijrah kira hilang dosa ke?

      Delete
    2. kalau dia minta ampun sama lu memanglah lu tak bagi hilang itu dosa, kan?

      tapi kalau dia mintak ampun kepada Yang Maha Pengampun, dan Yang Maha Pengampun dah hapus kira itu dosa, lu siapa nak menafikannya?

      Delete
  4. tgh layan marijuana,huhu..

    ReplyDelete
  5. Saya peliklah kenapa kita bias sangat kat perempuan yg merokok dengan menyangkutkan moral terhadap perbuatan merokok? Apa kaitan moral dengan perbuatan merokok? Kenapa, hatta Pak Lebai ka, ustad ka, hakim mahkamah syariah sekalipun bila merokok tidak menjadi apa2 kpd sentimen masyarakat kita? Mengapa jika seorang nenek jenis yg makan sireh dan juga seorang perokok walau duduk di kampung pendalaman pun masyarakat sekelilingnya tidak pula memandangnya sebagai perempuan yg tdk bermoral? Ini semua adalah indoktrinasi sosial yg sudah tertanam dan terbelenggu dalam minda masyarakat kita ... perempuan muda merokok = perempuan yg rendah akhlak, atau jahat, dll. Bilakah kita hendak mula latihkan diri berfikir di luar kotak supaya ruang lingkup otak kita yg sempit boleh bernafas lega dan diringankan dari beban dan sampah sarat dogma yg diada2kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nenek di kampung ada buat maksiat ke? Orang dah tau latar belakang dia..
      kau tu yg sepatut berfikir di luar kotak.

      Delete
    2. "perempuan muda merokok = perempuan yg rendah akhlak, atau jahat, dll"
      ######################################
      Kalau dah tau pandangan masyarakat terhadap wanita menghisap rokok sangat negatif, buat apa nak hisap lagi???? Banyak benda lain boleh hisapla. Hisap aiskrim ke...
      Ustazah ko tak ajar ke yang asap tu makanan jin? Korang nak jadi jin ke??
      Bangang betol lelaki dan perempuan yang hisap rokok ni Yang aku paling pantang bila nampak perokok hembus asap kat muka orang ramai tak mengira tempat. Kalau ko nak kena kanser, pi la isap jauh2. dalam hutan ke... kita orang tak nak kena kanser laa

      Delete
    3. di luar kotak konon....jenis org yg pk cm ko ni sah2 solat 5 waktu pun xcukup nie...betul tak? haaa kn dh kantoi....ko balik cukupkn solat dlu lh...

      Delete
  6. Lebih baik jangan buka aib orang. Salah besar tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aib atau bangga?
      Kalau dilihat daripada gambar,jelas mereka berbangga dengan apa yang mereka buat.

      Delete
    2. ko nie lebai ker bodoh agama? kalau minah rempit tepi jln tu org xambik kisah pun...ni artis yg kononnya suci di tv...tp hampeh diluar...ikon mcm ni ker yg ko nk anak cucu ko ikut nt....?

      Delete
  7. kenapalah penulis buka aib orang..ade antaranye dah berhijrah pun...apa kebaikan yang penulis dapat dengan memaparkan berita ini...memperuntukkan masa menulis artikel ini semata2 dengan harapan ape? supaya kita membenci orang yang disebut..Tak perlulah sebut supaya pembaca dapat insaf dan sebagainya sebab pembaca yang membaca artikel ini semua dah cukup matang dan mampu menilai mana yang baik dan buruk. kite kan orang islam ,kenape nak buat macam ini. Kite tak tau pun nilai diorang disisi Allah macam mane, mane tau lagi tinggi dari kite?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai pulak bercajkap pasal aib ye.. tu DSAI diaibkan , kau x bising pun... pooorah..

      Delete
    2. Bukan nak mengaib tapi nak memberi kesedaran bahawa merokok tu membahayakan kesihatan. Cuba bayangkan apa akan terjadi pada kempen "Katakan Tak Nak pada Rokok" kalau ikon2 terkenal pun hisap rokok dengan muka penuh bangga. Kat sekolah cikgu hukum budak hisap rokok tapi ikon terkenal termasuk pm dilihat menghisap rokok. Ni macam ketam mengajar anak berjalan lurus.....

      Delete
    3. Anti rokok dan asap rokok26 January 2012 at 11:05

      Kalau kita tak hisap rokok tak perlulah kita risau atau sakit hati. Penulis menulis bukan nak mengaib sangat tapi nak menyedarkan wanita tu supaya berhenti merokok. Kan ke merokok membahayakan kesihatan dan menjadi pembunuh utama ni negara kita. Tak faham lagi????

      Delete
    4. Bagus apa blog yang boleh buka cerita orang macam ni. Nak jaga aib kena tempat laa... kalau keluar kat tv dalam cerita ke apa ke semua tunjuk baikkk je, walhal nauzubillah... kat belakang jahat macam setan... u nak ke anak-anak u nanti mengidolakan orang-orang macam nie...

      Delete
    5. dgn harapan...supaya anak cucu kita xjdkn artis2 cm nie...ikon diorg...ada fhm?

      Delete
  8. luaran nampak bersih dan baik tetapi didalam kebanyakannye keruh bak air sungai klang...inilah manushia...:)

    ReplyDelete
  9. ni lagi satu artis yg penah aku tgk dia hisap rokok.tapi sekarang dah tak tau mana hilangnya?nama dia...........Wafa Abd Kadir.ank bekas Mufti Wilayah Persekutuan Tan Sri Abd Kadir.ank Mufti kaki rokok ank org biasa apalah sangat.......tapi ni aku tgk 20 thn dulu.mungkin skrg Wafa ni dah berhenti kot?.......bersangka baik la...hehehehe

    ReplyDelete
  10. kesian diana amir...ye la dose lama di ungkit kembali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko patut marahkn tv kt M'sia nih...dedahkn drama2 n filem2 sbelum diana tu berhijrah...kalau ko mampu laa...tp aku caya ko nie ckp jer lebeee...

      Delete
  11. Merokoklah dan mati setelah sakit dengan dahsyatnyer kalau tak insaf. Dah ader tulis kat kotak rokokpun.

    ReplyDelete
  12. Ye la, tapi janganlah sampai dwi standard, bila bab org perempuan aje yg merokok, waah, terus menerus dihukum dosanya! Tetapi bila lelaki yg merokok, apasal lain pulak bicaranya? Asap rokok tu kenal ke paru-paru lelaki atau perempuan? Kalau nak sentuh bab kesihatan tk jadi hal tapi janganlah prejudis melampau kat perempuan yg merokok! Ek eleh, tk sudah2 bersikap chauvinis kelelakian! Ngape, nkorang rasa tercabar, kan bila tengok perempuan merokok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anti laki perempuan merokok26 January 2012 at 11:01

      klu perempuan merokok, nampak kurang sikit santunnya. Tak ramai laki yang nak jadikan perempuan merokok sebagai isteri. Tapi....ramai laki yang nak jadikan perempuan merokok sebagai permpuan simpanan. Tak caya???

      Delete
    2. betul bro...tp, yg jdkn bini tu...halamakk...memang bodoh btul lh...tu yg ank2 jd bangang agama tu...

      Delete
  13. admin patut remove gambar diana amir...dia sudah berhijrah...kasihan dia ..diaibkan....

    ReplyDelete
  14. boring ah blog kau...macam dia jer yg baik kat dunia niii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bkn dia yg baik..tp dia tu baik sket laa dr ko...ada usaha nk dedahkn kebatilan nie...supaya ank cucu kita x jdkn artis2 cm nie ikon...sehingga bebal agama..ko ade? selemah2 iman iayalah yang menidakkan kebatilan nie dengan hati je...

      Delete
  15. keluarkan gambar adun pas hisap rokok,byk bini...kita kasi komen..tengok....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko p laa blog2 umno tuu...tgh duk syok edit gambar2 pemimpin pr skg nie...ko bleh komen sampai buruk jari...salah tmpat ko nie...

      Delete
  16. Tak usah lah dok sibuk2 psl rokok ni.. dah jelas hukumnya tidak ada dalam quran maupun hadis..hanya perbezaan pendapat ulama' sj. yg nk pegang haram,haramlah pd dirinya sj..hukum asalnya harus..hukum umumnya makruh..
    yg jelas haram ialah yg buka aurat, yg tak solat..tunggulah neraka jahanam..tidak ada perbezaan pendapat ulama' dlm bab ini..
    lantaklah sapa2 nk isap..kcuali kalu isap sebatang terus mati..yg ni jelas haram..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko nie nampak cm educated tp bodoh agama rupanya...

      Delete
    2. kau 2 yg bodoh.....
      anon 8 February 2012 tu ckp bnd yg btul...
      korang je smua yg kbnyakannya bodoh agama dan bodoh sains...dh la bodoh...sombong plak....
      tak pernah pn ada kajian yg dilakukan mnunjukkan rkok pnyebab kmatian...
      x smestinya rkok pnybb kmatian...
      pkir elok2 dlu n baca jurnal byk2 sblm nk ckp apa2...jgn jd manusia bodoh dan mudah di perbodohkan oleh org lain...

      Delete
  17. HID0P BEE END!!! HIDUP UMP0RN0!!!!!

    ReplyDelete
  18. Xpyah nx menilai owg laen..tetapi menilai laa diri sendiri dahulu...xpyah nx menghina owg laen,,sebaliknyea hina laa keburukan diri sndri..yg baek jdkan panduan..yg buruk jdikan sempadan..mmg kita x sempuarna..tetapi kita jgak laa yg akn menyempurnakan diri kita sendiri...pk kan..setiap yg blaku ad blasan..xdpt di dunia..diakhrt kelak menanti...wasalam

    ReplyDelete
  19. berhenti lebih baik
    merokok merosakkan akal
    permainan dunia dan perangkap orang kafir
    fatwa dah bagitaw merokok tue haram

    ReplyDelete
  20. Aku rasa org ramai jadikan issue bukan sbb dorang perempuan, tp sbb dorang perempuan 'melayu'(islam). Xda pulak org buat blog atau artikel pak haji pakai kopiah berkain pelikat hisap rokok? Melayu jugak, islam jugak.

    Perempuan xpakai tudung, kena maki. Lelaki pakai seluar pendek, biasa la dorang nak bersukan. Oh xtau pula ada perjanjian yang lelaki buat dosa ada diskaun.

    Bukan isu kolot atau kampung. Tapi isu adil. Saya x ckp benda ni boleh, tp kena adil. Perempuan2 ni kena kutuk maki hamun dan dimalukan macam ni, haish ntah la...

    Banyak hits, banyak view, ka-ching. Tahniah.

    ReplyDelete
  21. Org yg tak puas hati artikel ni mmg umat akhir zaman

    ReplyDelete
  22. merokok itu kalau pun dihukumkan makruh, tetapi jika makruh yang berulang akan jadi haram . . . kalau bro sokong susah la . . . . susahnya lah nak mencegah benda yang tak baik . . .

    ReplyDelete
  23. Sama je entah entah yg. Mengutuk tu lagi hancusss...

    ReplyDelete
  24. ASSALAMU ALAIKUM WR-WB KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH ATAS BANTUAN EYANG JINGGO KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL JITU YANG EYANG,BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 380 JUTA ALHAMDULILLAH, SAYA BISA MEMBELI RUMAH DAN MOBIL WALAUPUN SAYA CUMA PNS GOLONGAN 1B.INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAHKAN ANDA HUBUNGI LANGSUNG EYANG JINGGO KARENA APAPUN KEADAAN ANDA JANGAN PERNAH BERPUTUS ASAH KALAU SUDAH WAKTUNYA TUHAN PASTI KASIH JALAN.
    JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT HUB EYANG JINGGO DI NMR (_+_6_2_8_5_2_8_1_2_2_0_0_1_9__) ATAU KUNJUNGI WEPSITE (KLIK)www.angkagoib.123webs.co.id SAYA SUDAH BUKTIKAN 3X THNKS ROOMX SOBAT
    ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
    ╔══╗═════╔╗═════
    ╚╗╔╬═╦═╦═╣╠╦╦╦╦╗
    ═║║║╩╣║║╬║═╣║║║║
    ═╚╝╚═╩╩╬╗╠╩╬╗╠═╝
    ═══════╚═╝═╚═╝══
    ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)