Sunday, 22 January 2012

Video dan Gambar :Penyokong UMNO mengganas di ceramah PAS, ABU & HINDRAF pada malam tadi!


Org india tidak selamat di kawasan UMNO! Najib siapkan keranda utk 1Malaysia.

Dari FB IAR

Zamri Mohd Noor : saye baru balik dari tempat kejadian.. keadaan sudah terkawal, polis pun ramai dah tiba.. cuma yg sedihnya polis hanya mengawal..tiada daya utk menyuruh budak2 tu bersurai, alik2 polis mintak kita pulak jgn teruskan ceramah..samsengnya mereka ini hinggakan dgn motorsikal pun diaorg terjah masuk ke dlm dewan !


Org india tidak selamat di kawasan UMNO! Najib siapkan keranda utk 1Malaysia

Laporan dari Twitter DiBawah :

che'GuBard @chegubard 16h Reply Retweet Favorite · Open
Pemuda Umno datang ganggu prog ABU di Dewan MBSA seksyen 30 Jln Kebun... Berlaku serangan fizikal...

che'GuBard @chegubard 16h Reply Retweet Favorite · Open
Beberapa hadirin cedera diserang..

Zainulfaqar @zainulfaqar 16h Reply Retweet Favorite · Open
Rakyat di Dewan MBSA Jln Kebun yang menyertai ABU terima tindakan ganas pemuda Umno. Sudah ada rakyat cedera.

dari FB IAR
URGENT!!! FROM CHE'GU BARD : Yang berada di sekitar mohon bergerak ke Dewan MBSA seksyen 30 Jln Kebun shah alam ... Ceramah ABU bersama MD sabu diserang secara fizikal oleh pemuda Umno .. Ada hadirin yg cedera..peniaga2 melayu habis dirosakkan gerai.. Hanya ada dua polis gagal buat apa2.. Mohon gerak penyokong ke sini segera

che'GuBard @chegubard 16h Reply Retweet Favorite · Open
Serangan ke prog ABU mlm ini brsifat prkauman,mereka masuk jerit cacian kpd org India&serang fizikal.Pemuda Umno harus t/jawab


Susulan kejadian 'UMNO bunuh 1Malaysia' dlm program #ABU di Klang, Dr Siti Mariah turut melawat mangsa yg dipukul penyokong Umno
che'GuBard @chegubard 16h Reply Retweet Favorite · Open
Mereka cuba bakar sentimen kaum tp mereka turut musnahkn gerai2 peniaga Melayu yg dtg brniaga.. ABU bukan satu kaum tp milik rakyat semua

Dr Siti Mariah @DrSitiMariah 16h Reply Retweet Favorite · Open
1Malaysia gagal diterap kpd penyokong UMNO Jalan Kebun. Seorang Ahli DH Penyokong PAS dipukul di majlis ceramah PAS, ABU & HINDRAF d serang

Dr Siti Mariah @DrSitiMariah 16h Reply Retweet Favorite · Open
Org india tidak selamat di kawasan UMNO! Najib siapkan keranda utk 1Malaysia. Pimpinan UMNO Kota Raja/Jln Kebun perlu bertanggung jawab.


Berikut Petikan dari FMT:

Mob disrupts ABU/Hindraf event, one hurt

Teoh El Sen | January 21, 2012

Organisers believe that the assailants, who had caused serious injuries to at least one person, were linked to Umno.

BREAKING NEWS
KLANG: A rowdy mob gatecrashed a ceramah organised by Anything But Umno (ABU)/Hindraf in Jalan Kebun here, causing serious injury to at least one person earlier tonight.

Organisers told FMT that one of the volunteers at the ceramah was badly assaulted and had to be rushed to the hospital.



The incident happened at about 9.15pm when the ceramah was about to start.

About 30 attackers, waving sticks and helmets, rode their motorcycles into the ceramah venue – a hall – and rammed into participants and chairs.

Others had followed on foot and were allegedly ‘causing havoc’ by tossing chairs, throwing away ABU brochures, and hurling insults at participants, demanding for them to leave.

Organiser and ceramah participants believe the attackers were linked to Umno.


“I believe they were Umno people. They had the BN and Umno flags, and were wearing Umno t-shirts,” said one participant who alerted FMT of the incident.

“There was some arguments and one boy was badly beaten by the unruly youths using helmets,” said Suara Rakyat Malaysia (Suaram) executive director E Nalini who was there to observe the ceramah.

She said the group left the venue when a couple of police patrol cars arrived. She added that the group however loitered outside the hall, shouting slogans and ignoring the policemen.

The speakers of the disrupted ceramah were supposed to be lawyer-activist Haris Ibrahim, PAS deputy president Mohamad Sabu, PKR leader Badrul Hisham Shahrin and Hindraf national coordinator W Sambulingam.

Mohamad Sabu said he was on stage when the incident happened.

“They can’t do this, if they disagreed with us or our programmes, they can complain to police, not attack people. This is very bad image for democracy,” he said.

Meanwhile, another ceramah participant told FMT that the incident had gotten racial at one point when one of the ‘uninvited guests’ hurled racial abuses shouted at the participants, many who were Indians.

“One of them called us ‘keling’ while others proceeded to taunt the Indians present and shouted at the Malays there ‘you orang tak kenal hutang budi‘ (you unappreciative lot),” said legal executive M Yuktesvaran.

The organisers meanwhile said they were calling off the ceramah tonight, and will be resheduled to a venue in Seremban on Jan 28. It is also learnt that they will be lodging a police report soon. - FMT


Di bawah ini sedikit catatan dari Blog Chegu Bard :

Pada 21 Januari 2012 jam 9.00 mlm telah disusun program Ceramah Umum ABU yang menampilkan Hj. Mohd Sabu (Timbalan Presiden PAS), Peguam Haris Ibrahim (SABM), cheGuBard (SAMM) dan Sambulinggam (Hindraf) di Dewan MBSA seksyen 30, Jalan Kebun,Shah Alam.

Kira - kira 8.45 malam, orang ramai memasuki dewan, kebetulan dengan waktu Isya yang lewat maka kehadiran awal ialah majoriti bukan Islam. Kira - kira 9.00 mlm semua penceramah sampai dan mula duduk diatas pentas. Serentak dengan itu datang kira - kira 20 orang pemuda menjerit perbagai cacian dan makian yang dilihat secara sengaja ditujukan kepada hadirin India. Malah ada yang membawa masuk motorsikal ke dalam dewan. Mereka bersenjatakan topi keledar dan kayu terus memukul beberapa tetamu yang hadir. Peralatan P.A dan projektor juga ada dirosakkan. Beberapa orang cedera, namun mereka tidak mahu ke hospital kecuali seorang pemuda berbangsa India terpaksa dikejarkan ke hospital kerana hampir pengsan dipukul.

Di luar dewan pula sebahagian dari kumpulan ini dengan senjata telah mengugut dengan menjerit kepada peniaga yang datang berniaga kerana program tersebut agar menutup perniagaan. Ada gerai yang menjual makanan ringan mengalamai kerugian apabila gerainya disepak dan barang makanan yang dijualnya berterabur di tanah.

Petugas dengan beberapa hadirin yang kebutulan ada yang baru datang berjaya menenangkan keadaan. Kumpulan pemuda - pemuda tersebut berundur ke seberang jalan mengadap dewan. Ketika kira kira 4-5 orang ganggota polis datang, jumlahnya mereka bertambah ramai begitu juga penyokong dan hadirin yang ingin hadir bersama ceramah ABU. Keadaan mula tegang, polis dilihat tidak mampu berbuat apa-apa.

Kira - kira jam 10.00 mlm penganjur memutuskan untuk menangguhkan program tersebut kerana bimbang soal keselamatan dan mengelakkan insiden tidak diingini berlaku.

Jelas serangan tersebut ditujukan kepada hadirin bukan Melayu khususnya India, dalam taklimat sebelum bersurai cheGuBard meminta agar kawan - kawan Melayu agar dapat memastikan kawan-kawan berbangsa India dapat di iring ke kenderaan dan selamat keluar dari kawasan kerana di keliling dewan pemuda - pemuda ada yang bersenjata bertambah ramai menjerit jerit ugutan perkauman.

Ada orang tempatan yang mengenai penyerang tersebut dengan orang kuat Umno, malah dari pakaian (ada berlogo Umno), aksi dan jeritan mereka yang menghalau orang India keluar kerana ini kawasan Melayu kubu Umno jelas menunjukkan serangan tersebut harus dipertanggungjawabkan kepada Umno. Mereka sedang mencipta pergaduhan kaum, mujur yang hadir tenang dan bertindak bijak.

Kejadian malam tadi membuktikan sikap sebenar Umno dan hipokrasi kempen 1 Malaysia. Adakah orang India sudah tidak selamat berada dikawasan ramai penyokong Umno ? satu lagi paku telah diketuk untuk menyiapkan keranda Umno menjelang PRU akan datang.

Umno harus dipertanggungjawabkan dalam kejadian serangan fizikal, ganas dan bersifat perkauman ini. PDRM dituntut bertindak profesional gambar rakaman semua tersedia dan diserahkan bersama dengan laporan yang dibuat penganjur.

Kejadian ini sama sekali tidak melemahkan. Malah semua rakyat dijemput untuk hadir ke


Pelancaran ABU Negeri Sembilan
28 Januari 2012, 9.00 malam
Taman Seremban Selatan.

8 comments:

  1. Orang MELAYU UMNO masih tidak boleh menerima
    kenyatan yang Malaysia ini bukan MELAYU SAJA
    yang punya.Kaumx lain dinegara ini akan menjadi
    seperti kaum NEGRO di Amerika suatu ketika dulu.Slogan 1Malaysia hanya retorik untuk meraih undi dari segelintir kaumx lain yang masih takut.BANGKITLAH WAHAI RAKYAAT MALAYSIA
    YANG TERDIRI DARI BERBILANG BANGSA.TANAMKAN
    DALAM DIRI KALIAN DAN ANAKX YANG MALAYSIA INI
    ADALAH HAK MILIK RAKYAT.TUMBANGKAN umno dan bn PADA PRU13 INI.HIDUP RAKYAAT!!!!!!

    ReplyDelete
  2. orang PAS bangsat yang , budak Hindraf ini telah melaungkan "Melayu Islam PUKIMAK" Itulah yang menyebabkan dia diserang ...oleh org kampung..... PAS parti ajaran sesat. bacul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bohong! Aku ada kat situ. Memalukan bangsa Melayu saja. Hangpa perangai macam Yahudi dan bukan Islam! Kalau hilang sabar aku semalam, aku amuk bangsa aku sendiri!

      Delete
  3. berapa awk di byr utk memukul org,bertujuan merosakn prog cramah ABU..Awk mmg bacul,kerna sedikit bayaran dh tak nampak kebenaran,jd talibarut penghancur negara.selayaknya gelaran ITU milik awk..pejuang melayu konon,sikit demi sikit pemimpin amno gadai dan perabih harta negara dan hak melayu pun awk sggup korbankn diri..cian kt awk yg BODO..

    ReplyDelete
  4. asal kalau puak UMNO belasah orang je ada je alasan kata orang maki dia...Puak UMNO ni dah tak boleh tahan..ISU sex , Kaum dah tak jalan.. program kecik bawak gangster 20 orang .. kalau kuat sangat pegi kat program besar la...bapak ayahanda ke pekida ke perkasa ke menikus kalau program besar...dasar jaguh kampung..pegi mampusla UMNO..buat malaysia macam mak bapak depa punya..org atas mewah nak mampus. penyokong yang gaji sekupang dua la yang buat hal sbb dapat seringgit dua...bodohh punya UMNO

    ReplyDelete
  5. dulu semasa PAS bersendirian UMNO kata pas parti perkauman yg tidak boleh diterima oleh rakyat berbilang kaum,sekarang ianya telah kembali pada UMNO bukan sekadar perkauman malah sebuah parti yg ganas nampaknya UMNO sudah menggali lubang kuburnya sendiri.

    ReplyDelete
  6. P/S:
    Chegu Bard dan SAMM..
    Buat la Program neh kt Dewan kg kami pulak..
    Muka2 taik yg dlm Video tuh pun kami jemput dtg sekali..Shah Alam tu dari tempat kami x jauh pun..
    Meh kita tgk berani tak Geng2 taik kucing tu berlagak mcm dlm video tuh sekali lg kt tempat kami pulak..
    Kami teringin nk bersua muka dgn korang terutama yg pkai baju hitam tuh..
    Cuba la ko provoke kami disini pulak..
    Kita tgk kepala siapa lg keras..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleeehhh....
      Setakat cakap komen bole leee
      kalau betul menghadap kang kecut telo

      lancau laaaaa
      mana korang ada teloooo

      Delete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)