Tuesday, 3 January 2012

Dua Blogger Berpengaruh Umno Masuk DAP!






Penulis blog terkenal dari kalangan Umno, Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz, yang juga bekas wakil rakyat Pulau Manis dan Aspan Alias, veteran Umno Negeri Sembilan, telah dijemput untuk menyertai DAP, yang berkemungkinan besar akan bertanding pada pilihan raya umum akan datang.

Ketua Pemuda DAP Anthony Loke, yang ditugaskan untuk menambah sokongan Melayu bersama anggota strategi Liew Chin Tong dan Zairil Khir Johari, mengesahkan penyertaan dua individu itu.

Difahamkan juga, Dato' Mohd Ariff yang menjadi Adun Pulau Manis (dalam parlimen pekan) pada tahun 2004-2008, merupakan kawan baik kepada Najib Razak selain pernah menjadi setiausaha kepada Najib. Adalah menjadi satu penanda aras, mereka meninggalkan Umno tanpa mengira apa jua kepentingan yang ada. Lebih membingungkan Umno apabila DAP pula menjadi pilihan.


Momokkan Umno supaya melayu takut kepada DAP akan dijernihkan oleh kedua-dua blogger ini dengan kesedaran betapa tiada apa yang perlu ditakuti dalam berkerjasama dengan DAP membentuk kerajaan Malaysia yang baru. Jika blogger Umno yang diyakini pekat Umnonya boleh menyertai DAP, lantas memberi gambaran bahawa doktrin perkauman tidak lagi menjadi ubat mujarab untuk mengekalkan kuasa.

Perlu diingat, bukan DAP yang memerintah negara selama hari ini jika faktor penguasaan ekonomi itu menjadi punca melayu takut DAP. Kerajaan DAP Pulau Pinang menjadi testimoni terbaik apabila Islam dipelihara dengan lebih baik berbanding ketika zaman Gerakan, dan orang melayu Pulau Pinang lebih diberi perhatian kerana kedudukan mereka yang susah selama diperintah Barisan Nasional.


Sehubungan dengan itu, semangat ABU - Asalkan Bukan Umno berjaya diterapkan dan hari ini DAP menjadi pilihan dua blogger tersohor dari Umno sendiri, dan kita tiada masalah dengan keputusan baik ini kerana ia semestinya ASALKAN BUKAN UMNO !!

Masuklah mana sekali pun, DAP, PAS, Hisbul Muslimin, Gamis, NGO Bebas dan mana-mana pertubuhan sekalipun, Asalkan Bukan Umno !! Umno semakin ditinggalkan, sudah sampai masanya Umno itu dikuburkan. Retorik kononnya memperjuangkan Melayu itu menambah kebencian, sedangkan sebaliknya Melayu terus ditipu oleh ketuanan bangsanya sendiri.

Ayuh bersama menggerakkan kempen ABU - Asalkan Bukan Umno - sebuah inisiatif rakyat !




EDYES @ edyesdotcom
Aktivis Blogger






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)