Tuesday, 31 January 2012

Cara Polis Kerja Macam KPN Memang Dah Mati


Semalam, polis keluarkan kenyataan bahawa khabar yang mengatakan Ketua Polis Negara telah meninggal dunia di London adalah satu penipuan.

Ketua Polis Negara adalah jawatan tertinggi pasukan polis negara ini.

Beliau adalah kepala kepada satu badan yang besar.

Lojiknya…tanpa kepala maka badan tidak ada arah tuju atau kemampuan untuk bergerak.

Ok…penulis mengarang berita ini pukul 12.40 malam.

Kenapa tengah malam?

Pasal penulis tak boleh nak tidur. Kuala Lumpur macam medan perang.

Ada anak haram yang rasa negara ini adalah Tanah Besar China. Sedangkan di China pun main mercun adalah haram.

Main mercun ikut sedap hati dan sedap gigi.

Takda langsung rasa hormat pada undang-undang dan rasa hormat pada orang yang ada anak kecil. Anak kecil menangis berjam-jam sebab bunyi bising mercun.

Yang paling menarik…MANA POLIS?

Kalau cakap makan gaji buta kang marah…


Yang pertama…sudah la nampak kebodohan dan ketidak kecekapan pasal begitu banyak mercun boleh terlepas…sedangkan undang-undang kita dengan jelas melarang aktiviti pembakaran mercun.

Yang kedua…dah la terlepas masuk ke negara ini, puak yang merasakan ini adalah Tanah Besar China pula membakar mercun berterusan selama berjam-jam.

Kalau bakar sekejap takpe, kita pun sanggup bertolak-ansur dan tutup sebelah mata…ini berjam-jam…berjam-jam bermaksud kalau polis betul-betul buat kerja, mereka boleh mengesan dengan tepat dan mudah di mana mercun-mercun dibakar.

Orang nak pergi kerjalah pagi esok….POLIS KITA MUNGKIN DITAFSIR TAKDA KERJA ATAU MAKAN GAJI BUTA….tapi ramai lagi rakyat negara ini yang kena bangun awal untuk mencari rezeki bagi diri dan keluarga.

Berbalik kepada soal ada pihak yang menyebarkan berita Ketua Polis Negara mati kat London…jangan sampai orang ramai percaya benda itu adalah benar.

Kalau tengok cara Malaysia berubah menjadi Tanah Besar China malam ini…nampak macam memang polis kita dah takda Ketua…dah takda kepala yang nak pastikan pasukan dia buat kerja. seterusnya baca sini

2 comments:

  1. Berbau perkauman je post kali ni... :(

    ReplyDelete
  2. hang dok tibai pasal bakar mercun. bila depa tibai pasal azan, baca quran, solat waktu & terawih guna pembesar suara, camana? buat laporan polis kalau tak suka sama juga depa boleh buat aduan mengenai loud speaker. semua masalah yg dicipta oleh manusia ada jalan penyelesaian. guna otak & buang emosi.

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)