Sunday, 6 November 2011

PANAS !!! :Polis diajak bergaduh kerana sebut "PUKIMAK"

KECELUPARAN seorang anggota Polis yang didakwa menyebut perkataan "pukimak" ditujukan kepada seorang pemandu lori, mengundang suasana tegang di sebuah lokasi kemalangan.

Pemandu lori yang berang, tidak dapat mengawal emosi terus turun dari lori yang dipandunya lantas memarahi dan mengherdik anggota Polis tersebut. Pemandu lori berbangsa India itu turut mencabar anggota Polis agar membuka pakaian seragamnya jika mahu dipukul.
Anggota Polis yang diherdik tersebut tidak mahu kalah, sebaliknya turut samamencabar pemandu lori agar memukulnya. Namun beliau dilihat tenang dan tidak memilih untuk membuka pakaian seragamnya.

Ramai pengguna jalanraya yang lalu-lalang di kawasan kemalangan tersebut memperlahankan kenderaan kerana hairan dengan situasi pergaduhan "Polis lawan pemandu lori" itu.

Seorang lagi anggota polis difahamkan sebagai rakan sekerja anggota Polis yang bergaduh, bertindak meleraikan pergaduhan itu sambil berpura-pura bercakap di telefon bimbitnya.

Salah seorang saksi yang berada di tempat kejadian sempat merakamkan suasana pergaduhan tersebut. Di bawah ini hasil rakamannya.



15 comments:

  1. itulah pasai,training 6bulan,pas tu bagi kad kuasa dan pistol,yg depa bagi baca,buku undang2 depa saja,,buku perlembagaan pun tak pernah tengok,,dah memang dari awai2 depa ni kena jadi lembu org politik,,klu dah nak sokong polis sangat,cuba bawa camera video,ikut mana depa pi,baru hampa tau depa ni buat apa?kalu kete peronda,cuba hampa perati betoi2,,menyorok,pastu ligan,dan yg akhir,,rm lurohhh...penaiklah gaji depa banyak mana pun,,,takkan cukupp,,pasai apa xcukup????depa xmakan nasi,tapi makan duit...yg nak jadi melayu sangat bpasai apa?besaq sangat vka,kalau sebut melayu...toksah dok ikut sangat berahim dan umno.depa ingat vmelayu masa pilihanraya saja,,,pi mampuih laa,,,dalam AL-QURAN tak sebut pun melayu masuk syurga,,,kalu ada,,tolong tunjukkan,,awat hang ingat ALLAH tu TUHAN orang melayu saja ka?nak habaq mai,ALLAH Btu TUHAN seluruh alam,termasuk cina,india,benggali,mat saleh dan apa saja bangsa di dunia,,,ngokkk..klu dah memang polis tu kurang ajaq,,mengaku sajalah,,memang kerajaan suka bila polis jadi lembu...kalau polis tu melayu,,muliakahb perkataan tuuu?dah cemuih jadi melayu di malaysia niii,,xdak apa yg nak dibangga lagi...yg tinggai kat kita cuma baju melayu dan ketapi tanah melayu,,,tuuu pun tak pernah untung2 walaupun melayu yg dok jaga..yg depa tau melayu makan melayu,,nak kena jatuh melayu utk melayu lain dok tangtu...melayu apanama kalau dah mamak pedukang pun dah boleh di panggil melayu..jadilah kamu melayu baruaa politik umno.

    ReplyDelete
  2. padan muka dgn polis !!

    ReplyDelete
  3. kenapa polis suka mencarut arrg?

    ReplyDelete
  4. nak marah polis,marah la wahai keling,yg g pukimak punya melayu tu pasal apa.keling tetap bangsa yg bangsat.aku perhati kalau keling bwk kenderaan semua macam babi,nak keluar atau masuk simpang sesuka hati jer..buat macam jalan tu bapak dia punya..x kira yg educated @ x..semua sama,mentaliti rendah.sebijik macam org dari india...

    ReplyDelete
  5. Anonymous yg komen pada jam 22:58 adalah rakyat paling bodoh. Kau sokong polis mgkin sbb bapak kau atau mak kau atau kau sndiri polis. Sbb tu kau bodoh!! Kalau kau xde kene mengene dgn polis mesti kau sokong india tu. Jgn kata india la, kalau ada sape2 cakap kat kau pukimak kau, apa kau rasa. Contohnya kalau anak kau cakap pukimak kat kau. Apa kau buat? Mmg polis bodoh!! Mcm kau jugak bodoh bangang!

    ReplyDelete
  6. oooii bangsat 00;06,sape kate aku sokong polis tu,kau ni memang BM tahap tapak kaki la lu..keluarga aku x der kena mengena la dgn pdrm ni..tapi aku x suka keling tu kata bodoh punya melayu..walaupun aku ni bukan pejuang melayu macm perkasa tu,tapi sedikit sebanyak aku terasa bila bangsa aku di herdik dan maki macam tu,mungkin kau ni dah terlalu bebal sangat nak faham sentiment macam ni...lagi satu bukan semua polis macam tu.walaupun setahu aku ini polis bantuan kat west port. tu..kalau x nak timbulkan isu perkauman jgn dedahkan isu2 macam ni..

    ReplyDelete
  7. kalau ni polis biasa dah lama keling ni didakwa;menganggu tugas polis.

    ReplyDelete
  8. Pihak polis perlu mengkaji semula cara-cara bertindak yang betul. Kemudahan IT satu keperluan yang mesti digunakan.....katanya cekap setaraf negara maju. Paling penting logo "Allah" dan "Muhammad" pada seragam polis mestilah diamalkan dan bukan sbg perhiasan shj.

    ReplyDelete
  9. tu bukan polis pdrm le tu plus punya polis kot tgk lmbg kt tgn dia....kn uniform polis byk sama dgn lain2 agensi keselamatan...

    ReplyDelete
  10. Mcm sial...2x5 jer kurang ajarnyaa...Mamat yang tgh2 tu pun satu...biar jer la beruk 2 ekor tu fight..Boleh tgk sapa yang MAMPUS dulu...

    ReplyDelete
  11. sebenarnya polis ni penakut.berani kerana unifom je.......mamat india ni memang berani beb.....suruh buka baju.tapi polis tu dah kerkencing dalam seluar........

    ReplyDelete
  12. Yang benar tetap benar yang salah tetap salah. Isunya lori ni dah hentam kereta tu...cuba tengok keadaan kereta tu...teruk kan? Lori tu tak rosak apa pun. Polis ni dah muak ngan perangai pemandu lori yg tak berhemah, kurang ajar, berlagak raja di jalan raya, langgar orang sesuka hati, himpit kenderaan kecil...sib baik tak de yang maut, lau tidak tak tau la nasib pemandu lori tu. Polis tu dah tercabar kesabarannya...so keluarlah sumpah seranah tu...kat area ni bangsa gelap ni memang jadi raja...mana diorang takut polis...cuba tengok sifat fizikal si gelap ni...subang sebelah, rambut cam punk, pastu racist lak tu...memang teruk aksi si gelap ni mencabar tak kena tempat...dah la buat satu kesalahan besar langgar kenderaan lain, lagi sibuk nak bertarung ngan anggota keselamatan...apasal tak fokus pada kesalahan yg dia dah lakukan? Come on la pengkomen pengkomen be fair la...klu kat area ni takde polis, hancur semua kereta kecik kena himpit...

    ReplyDelete
  13. Si gelap tu suruh polis hormat dia...dia tu hormat sangat ke perangai nye tu...

    ReplyDelete
  14. adegan begini seronok dilihat. jika orang awam yang maki dia, dah tentu orang tu dengan bangganya dihadapkan ke mahkamah, tetapi apabila polis yang maki orang awam bagaimana? di mana letak orang awam? fikir-fikirkanlah.

    ReplyDelete
  15. Polis penakut. Ada geng boleh lah. Tu pun takut2 brani je. Kalau polis ni sorang tadi. Aku rasa dah lunyaii kena tibai dngan macha ni..haaha

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)