Saturday, 12 November 2011

Kerana Najib Kontijen Malaysia kena "boo" di Perasmian Sukan Sea malam tadi?


Faizi Bowo selaku Datuk Bandar Jakarta atau Daerah Khusus Ibukota DKI, telah merasmikan majlis pembukaan sukan SEA 2011 yg bertempat di dataran Monumen Nasional.

Semasa upacara bermula, beliau menyebut ketibaan para perwakilan kontijen dari tiap tiap negara yg menyertai acaran sukan SEA 2011 semalam 11/11/11. Beliau yg begitu semangat menyebut ketibaan kontijen yg bermula wakil dari Brunai Darussalam.

"Saya akan absen dulu para peserta SEA Games. Mulai dari Brunei Darussalam. Mana suaranya?" kata Fauzi dengan semangat. Para hadirin bersorak dan bertepuk tangan.

Selepas perwakilan kontijen dari Brunai Darussalam berlalu, Gabenor DKI itu terus menyebut pula kontijen dari Negara nya Indonesia diikuti pula perwakilan Kemboja, Myanmar dan diikuri dengan sorakan kemeriahan para hadirin.

Lapuran dari wartawan Republika.co, “sungguh kami tidak menduga apabila ‘Foke’ atau juruhebuh utama melaungkan pula perwakilan dari kontijen Malaysia sambil disaksikan terus oleh Gabenor DKI Fauzi Bowo, para hadirin yg turut disertai ramai para pelajar telah ‘meng-boo’ peserta dari Malaysia” yg melintasi ruang hadapan. Mereka bertriak “huu huuu” hal ini tidak diduga, katanya.

Walaupun berlaku sorakan yg kurang menyenangkan itu, ‘Foke’ dan para tetamu kenamaan mengambil sikap tak mengacuhkan dan dengan segera menyebut ketibaan kontijen dari Thailand, Laos, Singapura, Vietnam, diikuti perwakilan terakhir dari Timur Leste.

.. dan disudahi dengan "Selamat datang ke Jakarta, di Monumen Nasional. Pada warga Jakarta, mari kita jadi tuan rumah yang baik saat SEA Games. Berikan semua sokongan pada atlet Indonesia," kata Foke mengakhiri lintas hormat kesemua perwakilan. – edit nu'man

Kredit : PASPB

1 comment:

  1. tell the indon get FUCK n piss off from our contry,,,

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)