.

Saturday 13 August 2011

Lina Joy Murtad di Wilayah. Syabas UMNO!!!!


This is to certify that AZLINA BT JAILANI (LINA) child of JAILANI BIN SHARIFF and his wife KALTHUM BIN OMAR born at Selangor date of Birth 08 January 1964 was baptized in CHURCH OF OUR LADY FATIMA-BRICKFIELDS KL on the 11 May in the year of our Lord 1998.

In the Name of the Father
and the Son
and of the Holy Spirit

Duty of Parents & Godparents You are responsible that this child be educated in the Faith, furthermore, it is your duty to bring up this child to live the Faith by observing God's Commandment as Christ taught us, namely loving God and your neighbor. Godparents are to help parents in their duty as Christian mothers and fathers.

Godfather: S.S. Santiago
Godmother: Rosy Doraisamy
Minister of Baptism: Joseph A. Pereira

Stamp of Church:
Church of Our Lady Fatima,
Jalan Sultan Abdul Samad,




Di atas adalah sijil baptis Lina Joy. Kelihatan Lina Joy menjadi murtad di Wilayah Persekutuan (Jalan Sultan Abdul Samad). Saya tidak hairan kerana di Wilayah Persekutuan, murtad tidak menjadi kesalahan. Dengan kata lain, di Wilayah Persekutuan, UMNO telah menghalalkan murtad.

Buktinya? Sila rujuk kepada Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Pesekutuan) 1997 (Akta 559). Akta tersebut tidak meletakkan murtad sebagai salah satu yang dianggap jenayah

Siapa yang luluskan akta ini? Bukan Ambiga, bukan Bar Council, bukan Gereja Methodist. Yang luluskannya ialah UMNO.

Maka, tak hairanlah Lina Joy yang berasal dari Selangor memilih Wilayah Persekutuan untuk murtad.

Terima kasih UMNO kerana memudahkan murtadnya Lina Joy.

Kita juga jangan lupa bagaimana Muhyiddin Yaasin menukar hari cuti di Johor dan Perlis dari hari Jumaat kepada hari ibadah agama Kristian./ Tulang Besi


p/s - sepanjang kes Lina Joy, di manakah suara dari UMNO? Macamana nak bertindak kalau tiada undang-undang untuk didakwa Lina Joy. UMNO telah menghalalkan murtad di Wilayah Persekutuan.

2 comments:

  1. UMNO sendiri banyak mengisi ruang kelemahan dalam perundangan syariat islam.maka ini adalah hasil yang di perolihi dari perundangan itu.

    ReplyDelete
  2. Beginilah sifat oranng kita, saling tuding-menuding.... kita sepatutnya memperbetulkan dan bukan menyalahkan, jika kejadian ini tidak terjadi kita sendiri tidak akan tahu kelemahannya. undang-undang manusia...... siapa ada kuasa dialah bak raja, oleh itu semtara orang kita ada di atas tolong ingatkan dan bukan gulingkan. disebalik perpecahan orang kita ada yang bersoran kegembiraan.....

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist