.

Saturday 19 September 2009

Orang Minyak Mengamuk di Akhir Ramadhan | Nizar News

Betulke cite ni.......

Orang minyak: Penduduk takut tambah mangga, selak rumah

SUNGAI PETANI - Ekoran ancaman orang minyak yang gemar mencabul gadis di Taman Keladi dan Taman Angsana di sini baru-baru ini menyebabkan ramai di kalangan mereka telah mengambil langkah berjaga-jaga dengan memasang jeriji, menambah selak dan mangga kunci di rumah masing-masing.

Tidak kurang juga ada yang 'memagar' sekeliling rumah mereka menggunakan ayat-ayat al-Quran.

Pergerakan anak gadis juga dipantau dan ada di kalangan penduduk di situ menjemput ahli keluarga jauh untuk bermalam di rumah mereka buat beberapa hari.

Seorang penduduk di Taman Keladi, Desa Saidin, 34, berkata, kejadian menimpa dua jirannya Isnin lalu amat menakutkan semua penduduk di sini.

"Kami tidak mahu menjadi mangsa seterusnya kepada orang minyak dan menjelang malam salah seorang daripada kami akan berjaga," ceritanya.

Kosmo! semalam melaporkan lebih 300 keluarga di Taman Keladi dan Taman Angsana hidup dalam ketakutan ekoran ancaman orang minyak yang didakwa menceroboh rumah dan mencabul gadis.

Pada malam Isnin lalu, empat kejadian cabul membabitkan dua keluarga berlaku di Taman Keladi malah terdapat juga mangsa yang dicabul di Taman Angsana.

Siti Salmah Abu, 41, dari taman sama berkata, dia yang ada dua anak gadis lebih berhati-hati sejak kejadian itu dengan memastikan pintu dan tingkap berkunci menjelang senja.

"Kami juga 'memagar' rumah dengan ayat-ayat suci termasuk membaca ayat kursi," dedah Salmah.

Sementara itu, Salleh Ghani, 56, dari Taman Angsana berkata, dia telah berbincang dengan beberapa orang rakannya untuk mewujudkan satu kawalan keselamatan di taman itu secepat mungkin.

"Kami akan bergilir-gilir melakukan rondaan pada malam hari dalam usaha mengelak anak-anak gadis di taman ini menjadi mangsa orang minyak," katanya.

Selain itu, kata Salleh, penduduk di sini juga sedang mencari bantuan bomoh atau dukun bagi menghalang 'niat jahat' orang minyak itu.

Bagaimanapun, katanya, sejak Isnin lalu tiada kes baru membabitkan orang minyak. - Kosmo

2 comments:

  1. Orang minyak yang tu takapa,kalau jumpa boleh dipukul atau dipanggil bomoh.Tapi org minyak yg lagi bahaya yamg mengganggu seluruh rakyat Malaysia ialah,org yang menaikkan harga minyak ketika rakyat nak sambut raya.he he he..

    ReplyDelete
  2. setuju betul dgn ijoks2009... hapuskan org naik minyak, slmat berpuasa

    ReplyDelete

ANDA KOMEN ANDA TANGGUNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Bloglist