Tuesday, 18 September 2012

AMACAM !!! Kepala dia RM10 juta

Iran menaikkan ganjaran AS3.3 juta (RM10 juta) kepada mana-mana individu yang dapat memenggal kepala penulis murtad, Salman Rushdie atas penghinaannya terhadap Nabi Muhammad SAW, melalui penulisan bukunya berjudul The Satanic Verses pada tahun 1988.

Pengumuman itu dilakukan Pengurus Yayasan Khordad 15, Ayatullah Sheikh Hassan Sane’ei dalam satu kenyataan sebagai susulan protes di seluruh dunia terhadap produksi film menghina Nabi Muhammad SAW yang telah berlanjutan pada hari kelima.

“Hari ini adalah masa paling sesuai untuk menjalankan pemburuan kepala Rushdie.Kami tidak memberi ruang terhadap sebarang konspirasi anti-Islam yang dilakukan oleh rejim Zionis dan ini adalah waktu terbaik untuk melakukan jihad”, katanya.

Pada Februari 1989 bekas pemimpin tertinggi Iran, Ayatollah Khomeini telah mengeluarkan perintah agama dengan menuntut kematian ke atas novelis berdarah Inggeris-India itu.

Ketika itu, beliau menawarkan ganjaran AS$500,000 (RM1.5 juta) kepada mana-mana individu yang berjaya membunuh novelis tersebut.

P/S- Berapa juta agaknya untuk kepala penghina Islam terbaru???



-sumber

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)