Friday, 16 October 2009

KETAKUTAN UMNO TERHADAP ANWARISME | Nizar News

Khairy mendakwa UMNO dan Pemuda UMNO tidak takut kepada Pakatan Rakyat (PR), sebaliknya PR yang takut kepada UMNO/BN. Di samping itu, Pemuda UMNO berazam untuk menyekat Anwar ke Putrajaya menjadi PM. Inilah lawak paling menggelikan hati pada bulan ini.

Lazimnya para pemimpin UMNO tidak pernah mampu menyembunyikan ketakutan mereka terhadap sesuatu. Jika mereka kata tidak takut, sebenarnya mereka takut. Kalau tidak takut masakan mereka beriya-iya hendak menyekat Anwar ke Putrajaya. Itu menandakan mereka sudah tercium maklumat yang autentik tentang kemampuan Anwar berbuat demikian. Perkara itulah yang sedang menghantui UMNO sekarang ini.

Oleh sebab itu, UMNO telah mula menciplak kata-kata kunci yang lazimnya digunakan oleh Anwar dalam Perhimpunan Agung UMNO 2009 yang sedang berlangsung. Najib menciplak tag PAS, iaitu UMNO Untuk Semua. Alangkah malunya jika PM sendiri menjadi peniru tanpa malu di Malaysia.

Sesudah konsep 1 Malaysia yang tak tentu hala itu hanya diterima oleh pengundi Bagan Pinang setelah disertakan dengan pelbagai rasuah, ugutan, dan gula-gula politik, PM yang didakwa Khairy amat ditakuti oleh pembangkang itu rupa-rupanya ketandusan idea. Patutlah konsep 1 Malaysia ditakrifkan sebagai "sesuatu yang belum masak" oleh Shaifuddin Abdullah! Akhirnya konsep 1Malaysia akan jadi tong sampah yang disumbat dengan entah apa-apa.

Jika demikian keadaannya, janganlah harap UMNO akan berubah. UMNO hanya pandai meniru. Yang ditiru adalah konsep-konsep yang diamalkan oleh PR. Tidak adakah orang yang cerdik dalam UMNO?

Sumber :Pena Mutiara
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

TERIMA KASIH KERANA MENG"KLIK"...

Blog Pro PR (1)